تاریخ خبر: کد خبر: 4000

آغاز عملیات اجرایی خط سوم قطار شهری مشهد؛ تا پایان این ماه

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در پنجاه و چهارمین جلسه علنی و رسمی لایحه آغاز عملیات اجرایی خط سوم قطار شهری مشهد را تا پایان بهمن ماه تصویب كردند.

به گزارش قاصدنیوز، شهردار مشهد در این نشست در خصوص اهمیت اجرایی شدن عملیات خط سوم قطار شهری اظهار كرد: یكی از زیرساخت های لازم و بهداشتی در كلان شهرها توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی از قبیل خطوط ریلی است.

 

سید صولت مرتضوی افزود: در همین راستا آغاز اجرایی عملیات خط سوم شهرداری می تواند به عنوان یكی از محورهای منتهی به حرم رضوی در جابجایی شهروندان و زائرین موثر بوده و رفاه بیشتری را برای آنان فراهم كند.

 

وی با اشاره به خرید دستگاه حفاری (تی. بی. ام) از محل درآمدهای شهرداری تاكید كرد: در ۱۹بهمن ماه دستگاه حفاری از میدان سعدی خارج می شود لذا آغاز عملیات اجرایی خط سوم قطار شهری به منظور استفاده بهینه از امكانات و زمان ضروری است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، در تبصره یك این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شد تا نسبت به شروع عملیات خط سوم قطار شهری اقدام كند.

 

همچنین مقرر شدحداكثر ظرف مدت سه ماه نسبت به ارایه لایحه متناسب با لحاظ مطالعات تكمیلی، برآورد ریالی و پیش بینی منابع مورد نیاز مبتنی بر پیش بینی انجام شده در بودجه سال ۹۴ اقدام شود.

 

همچنین در تبصره دوم این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شد  تا نسبت به احداث و شروع حفاری شفت جنوب شرقی بخش اول خط سوم قطار شهری واقع در پارك شاهین به صورت ترك تشریفات با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بر مبنای فهرست بهای سال ۹۳ با حجم برآورد ریالی ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری و در صورت امكان از اعتبارات دولتی اقدام كند.

 

منبع

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون