تاریخ خبر: کد خبر: 3535

14برج در مشهد برای تغییر نام اخطار می‌گیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌خراسان رضوی گفت: در دومین جلسه ستاد اجرایی قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه اخطار برای تغییر نام ۱۴ برج در مشهد مصوب شد.

به گزارش قاصدنیوز، سید سعید سرابی اظهار داشت: در دومین جلسه ستاد اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه اداره اماکن ناجا موظف شد برای تغییر نام 14 برج در مشهد که اسامی نامانوس دارند اخطار صادر کند.

 

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش نام‌های نامانوس در استان به ویژه مشهد ستادی را برای اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی بیگانه و ساماندهی اسامی نامانوس تشکیل شد که در نخستین جلسه تبلیغات برج‌هایی که از اسامی و اصطلاحات بیگانه استفاده می‌کردند ممنوع شد و درخواست‌های این مراکز به فرهنگستان زبان فارسی ارسال شد و در دومین جلسه این ستاد اسامی 14برج که از نظر فرهنگستان زبان فارسی تایید نشده بود مورد بررسی قرار گرفت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در جلسه ستاد مصوب شد که اداره اماکن "ناجا" براساس ماده 16 انتخاب اسامی برای تغییر اسامی نامانوس به این 14برج اخطار بدهد که اگر به این اخطار توجه نکنند از طریق قوه قضاییه موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به مصوبات دیگر ستاد اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، اصطلاحات و عناوین بیگانه گفت: مقرر شد جلسه ستاد اجرایی هر ماه جلساتی را به ریاست معاون استاندار خراسان رضوی برگزار و مصوبات ستاد به شورای فرهنگ عمومی استان ارسال کرده و در این شورا نیز مصوبات پیگیری شود.

 

سرابی با بیان این که مطبوعات و رسانه‌ها  نیز در اجرای این قانون همراه خوبی بودند از همکاری رسانه‌ها در این زمینه تقدیر کرد.

 

محمد حسن واحدی، معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به ایجاد بانک اسامی مناسب و تایید آن در ستاد اظهار داشت: این بانک اسامی مناسب پس از تایید در ستاد در اختیار اداره کل ثبت اسناد قرار گرفت تا در زمان نامگذاری اماکن تجاری، اقامتی و مسکونی در اختیار افراد قرار داده شود.

 

وی تصریح کرد: بر  اساس یکی دیگر از مصوبات ستاد مقرر شد تمام شهرداری‌های شهرهای استان در هنگام صدور پروانه به نامگذاری ساختمان‌ها توجه داشته باشند تا مالکان از نام های نامانوس استفاده نکرده و مجوز لازم را برای نامگذاری از اداره ارشاد و ثبت اسناد دریافت کنند.

 

واحدی افزود: همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف شد تا با اصناف برای به کارگیری اسامی مناسب در واحدها و مجتمع های تجاری جلساتی برگزار کند و اخطار جدی بدهد.

 

وی اضافه کرد: شورای اصناف نیز موظف شد در زمان صدور پروانه کسب اسامی واحدهای تجاری را مورد بررسی قرار داده و تاییدیه اداره کل ارشاد را دریافت کند.

 

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: 14 برجی که در جلسه ستاد مورد بررسی قرار گرفتند در کنار نام‌های نامانوسی که داشتند مجوز کمیسیون ماده 5 و ماده 21 قانون پیش فروش را نیز ندارند که به همین دلیل مقرر شد اداره راه و شهرسازی وضعیت آنها را بررسی و به سازمان بازرسی معرفی کند تا اقدامات قانونی درباره این برج ها انجام شود.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون