تاریخ خبر: کد خبر: 3374

نامه بسیج دانشجویی استان به روسای قوا درباره مفاسد اقتصادی

پرداختن به مسأله ی مبارزه با فساد اقتصادی همتی جهادی می طلبد و ان شاءالله که این امر هرچه سریعتر محقق شود و تاتحقق کامل آن ما در صحنه هستیم ودر صورتیکه همچنان تعلل در جهت اقدام به آن بورزید باری دیگر با صراحت بیشتری باشماسخن خواهیم گفت.

نامه بسیج دانشجویی استان به روسای قوا درباره مفاسد اقتصادی

به گزارش قاصدنیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان رضوی در نامه ای خطاب به سران قوا خواستار پیگیری مجدانه فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی شدند.

 

متن این نامه بدین شرح است:

 

 

 

باسمه تعالی
امام علی «علیه السلام» خطاب به زیاد بن ابیه جانشین حاکم بصره می فرمایند: به خدا سوگند می خورم سوگند صادقانه، اگر به من خبر رسد که در بیت المال مسلمانان، در مالی اندک یا زیاد خیانت ورزیده ای، چنان برتوسختگیری کنم که تو را تهیدست وسنگین بار وذلیل وپست کند. « نهج البلاغه/نامه ی 20»
 
رؤسای محترم قوا
سلام علیکم
از آنجاکه امام خامنه ای وظیفه دانشجو را در قبال مسؤلین نصیحت دانسته اند. اکنون ما دانشجویان مطیع امر ولایت به وظیفه خود عمل کرده، ضمن یادآوری و تأکید برنکاتی توقع داریم شمانیز به وظیفه خود عمل نمایید.
 
همانگونه که امام خامنه ای در مرقومه ی خود پیرامون همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد هرچه بیشتر بر امر مبارزه جدی و بدور از شعار و نمایش تأکید نمودند لذا موظفید برنامه ای جامع پیرامون مسأله ی مهم مذکور تدوین نموده وشعارها را عملی نمایید .
 
شماخود واقفید ایشان 13 سال پیش در فرمان 8 ماده ای خود علاوه بر اینکه حجت را بر قوا تمام کردند و وظایف هر سه قوه را در آن روشن نمودند در مقدمه ی آن اهداف اصلی حکومت اسلامی رادو هدف مهم «خدمت به مردم» و «برافراشتن پرچم عدالت اسلامی» بیان فرمودند.مگرنه اینست که ایجاد فضای امن اقتصادی در گرو اینست که دست مفسدین ودورزنندگان قانون باید قطع شود که درغیراینصورت دیگر نه عدالتی میسر است ونه مردم جرأت حضور در فعالیت های اقتصادی را دارند.
 
نمونه ی بارز فساد را می توان در سیستم بانکی کشور مشاهده کرد که به دلیل کم اهمیتی به آن اکنون به جایی رسیده است که برداشت های چند هزار میلیاردی ازآن به سهولت رخ می دهد که اکثرقریب به اتفاق آن با برخی مسؤلین متأسفانه مرتبط می باشند اینکه چراچشم ناظری تاکنون آن رارصدنکرده؟! جز سران سه قوه پاسخگویی ندارد.نظام بانکی حال به بستری برای پرورش شهرام جزایری،بابک زنجانی،امیرمنصورآریا و مه آفرید امیرخسروی تبدیل شده است که قطعا اگر جهادی علی گونه در بحث نظارت وجود داشت شاید هیچگاه اشخاصی را با این نام ها نمی شناختیم.
 
امروز سیستم اقتصادی بیمار ما مأمنی برای قدرت طلبان ،ثروت اندوزان و طمع کاران شده است که حتی برخی آقازاده ها یی که کباده انقلابی گری پدر را به دوش می کشند صنعت نفت وسیستم بانکی را میراث پدری تصور کرده وبرسر آن معامله  مینمایند وجیب آن راباخود یکی میدانند قرار دادهای گازی ونفتی کرسنت و استات اویل نیز نمونه ای از یک فساد بزرگ در کشورمان می باشند که باید گفت دو دلیل عمده عدم شفافیت در سیستم اقتصادی کشور و مبادلات بانکی همچنین نبود برخورد قاطع و بهنگام در خصوص مجرمین میباشد.که باید به گونه ای باشد که احدی جرأت خطا نداشته باشد.چه بسا کوتاهی در این مهم امروز منجر شده که کانون های قدرت وثروت شکل گرفته و مشاهده شود که برخی از مسؤلینی که باید دستشان در اصلاح این امور پاک باشد نیز آلوده هست، که البته ناشی از ضعف های قانونی است.اما وظیفه ی شما دراین امر را امیرالمؤمنین اینگونه تعریف نموده اند:
 ایشان در جایی به مالک اشتر درباره مجازات افرادی که به اموال عمومی دستبرد زدند می فرمایند:
" از همکاران نزدیکت سخت مراقبت کن و اگر یکی از آنان دست به خیانت زد و گزارش مأموران تو همه آن خیانت را تأیید کرد،به همین مقدار گواهی قناعت کرده او را با تازیانه کیفر کن و آنچه از اموال که در اختیار دارد از او باز پس گیر، پس او را خوار دار و خیانتکار بشمار و طوق بدنامی به گردنش بیفکن."
 
این مسأله نباید منجر به ترس و عقب نشینی  وحتی ملاحضه شما نسبت به مقام و منصب افراد گردد چرا که خود بهتر می دانید چرخیدن توپ ثروت در دست یک عده ی معدود منجر به نچرخیدن چرخ اقتصاد خواهدشد واین در شرایطی است که ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با غرب هستیم و همچنان دامنه ی تحریم ها وسیع تر می شود . قطع به یقین بدانید ما دانشجویان انقلابی پیرو ولایت از هرکه دراین راستا گام بردارد به وظیفه خود عمل کرده واز وی حمایت همه جانبه خواهیم کرد و روشن گری و بصیرت دهی را درسطح دانشگاهها و در دل ملت بیش از پیش انجام خواهیم داد ، اگر مدعی خدمت هستید و به نقل از خودتان اقتصاد مقاومتی را درراستای کارتان قراردادید بدانید تا فساد از سیستم اقتصادی پاک نشود این الگوی جامع اقتصادی که پیشرفت اقتصاد در گرو آن است محقق نخواهد شد. و باید اشاره کرد باوجود اینکه امر مبارزه با فساد در دل اقتصاد مقاومتی قراردارد، یادآور میشویم که پرداختن به مسأله ی مبارزه با فساد اقتصادی همتی جهادی می طلبد و ان شاءالله که این امر هرچه سریعتر محقق شود و تاتحقق کامل آن ما در صحنه هستیم ودر صورتیکه همچنان تعلل در جهت اقدام به آن بورزید باری دیگر با صراحت بیشتری باشماسخن خواهیم گفت. 
 
و در انتها توجه شما را به این بیانات امام خامنه ای را لازم می دانم: " تسامح درمبارزه با فساد، به نوعى همدستى با فاسدان و مفسدان است. اعتماد عمومى به دستگاههاىدولتى و قضائى در گرو آن است که این دستگاه ها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعیت و عدم تزلزل خود را نشان دهند."        
                    
«ومن الله التوفیق»
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون