تاریخ خبر: کد خبر: 2647

سوال بسیج دانشگاه های آزاد استان از آقای نماینده تام الاختیار

بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد خراسان رضوی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به حلمی، نماینده تام الختیار ریاست عالیه دانشگاه آزاد در خراسان بزرگ با طرح شش سوال، خواستار پاسخگویی وی شدند.

سوال بسیج دانشگاه های آزاد استان از آقای نماینده تام الاختیار

به گزارش قاصدنیوز، در متن نامه سرگشاده بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد خراسان رضوی خطاب به حلمی، نماینده تام الاختیار ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان آمده است:

 

نماینده محترم تام الاختیار ریاست عالیه دانشگاه آزاد در استان‌های خراسان

جناب آقای حلمی

سلام علیکم

 

اینجا ایران است و این صدای دانشجویانی از دانشجویان این کشور

 

قطعا بر شما پوشیده نیست که مبنای مدیریت اسلامی بر اساس صداقت، در پرتو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی احیا شد.

 

تفاوت اصلی مدیریت انقلاب اسلامی، حضور مسئولینی پاسخگوست که از بطن مردم رشد پیدا کرده‌اند و خود را جدای از مردم نمی‌دانند و چه کس است نداند که یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی نظارت متقابل مردم و مسئولین است و اصل هشتم قانون اساسی نیز موید این مطلب است.


امام راحل (ره) دانشگاهی را "مبداء تحولات" نامیدند که رهبر معظم انقلاب در مرداد 91 بر حضور مسئولین کشور در آن و ایجاد فضای گفتمان و هم اندیشی تاکید فرمودند.

 

اهمیت تاکیدات امام و رهبر انقلاب و دغدغه این روزهای فضای مجامع علمی که با فقدان وزیر بر سر وزارت علوم دو چندان شده است گره‌های ذهنی و مطالباتی را در بین دانشجویان دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی ایجاد کرد که آنان را بر آن داشت تا از دو هفته قبل از جنابعالی دعوت کنند تا در فضایی دوستانه پاسخگوی دغدغه آنان باشید و قبول این دعوت از سوی جنابعالی و قول حضور در بین مجموعه مطالبه گر دانشجویان سراسر استان جای خرسندی داشت.

 

اما افسوس ...

 

افسوس که بالغ بر یکصد نفر دانشجویانی که، از راه‌های دور و نزدیک به امید بیان مطالبات خود و دغدغه‌های موجود در بین نخبگان دانشگاهی و شنیدن پاسخ نماینده عالی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان بزرگ به محل نشست رسانده بودند با عدم حضور جنابعالی مواجه شدند، که این عدم حضور و حتی نفرستادن نماینده‌ای در جمع دانشجویان ما را بر این نکته رساند که تنها راه ارتباطی ما با مسئولینی که حتی قبول زحمت برای شنیدن صحبت‌های دانشجویان را نمی‌کنند این طریق است.

 

بنابراین طی این نامه به بیان بخشی از سوالات و مطالبات فضای دانشجویی‌ می‌پردازیم.

 

جناب رئیس!

 

1 – جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان در تحقق نقشه جامع علمی کشور که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است کجاست و اقدامات موثر جهت اجرای آن مهم چه بوده است؟

 

2- از زمان ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چه اقدام ویژه‌ای با رویکرد همت و مدیریت جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی استان تعریف و محقق شده است ؟

 

3- چه اقدامات موثری در جهت اجرایی شدن سند دانشگاه اسلامی که چند سالیست از سوی شورای انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است در دانشگاه آزاد استان صورت گرفته است؟

 

4 – با توجه به اولویت کیفیت در تحصیل بر کمیت در آن علت افزایش پذیرش بدون حساب و کتاب در مقاطع تحصیلات تکمیلی چیست؟با چه منطقی توجیه پذیر است در کلاسی در دانشگاه دولتی شش نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند؛ اما در همان مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی بالغ بر 40 نفر حضور دارند؟

 

5 -  در بحث فرهنگ و خصوصا حجاب و عفاف جهت اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی چه اقدامات قابل ملاحظه‌ای در فضای دانشگاه صورت گرفته است؟

 

6 – در خصوص احترام به دانشجو با اهمیت به مطالبات صنفی آنان از قبیل فضای بسیار نامناسب آموزشی، کمبود امکانات پژوهشی، افزایش لجام گسیخته شهریه خوابگاه‌ها خصوصا در شهرستان‌های استان، لغو مجوزهای برگزاری مراسمات و غیره چه کرده‌اید؟

و ....

 

امید است از سوی جنابعالی اقداماتی موثر در شان فضای نخبگانی دانشگاه انجام پذیرد و اعلام می‌داریم علیرغم همه مشکلات و سختی‌ها اگر مسئولین خود را پاسخگو  به دانشجویان می‌دانند، آمادگی تحقق نشستی مجدد با نمایندگان آنان وجود دارد.

و من الله توفیق

 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فریمان 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قوچان 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سرخس 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خواف 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تایباد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درگز 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی چناران 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بردسکن 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی جوین

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون