تاریخ خبر: کد خبر: 2797

«شیار 143» در چهار سینمای مشهد اکران می‌شود+فیلم واکنش‌ها

4 سينماي هويزه، سيمرغ، پيروزي و قدس مشهد از امروز فيلم سينمايي «شيار 143» را اکران خواهند کرد.

«شیار 143» در چهار سینمای مشهد اکران می‌شود+فیلم واکنش‌ها

به گزارش قاصدنیوز، «شيار 143» به کارگرداني نرگس آبيار که به دليل درخشش غيرقابل پيش بيني‌اش در جشنواره فيلم فجر و دريافت سيمرغ بهترين فيلم از نگاه مخاطبان، قرار بود در اکران‌هاي نوروزي و عيد فطر روي پرده برود، بالاخره از امروز در سينماهاي کشور ميزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

روايت متفاوتي از يک مادر شهيد

فيلم «شيار 143» که بر اساس اقتباسي از کتاب «اختر و روزهاي تلواسي» نوشته نرگس آبيار ساخته شده، روايت جديدي از دفاع مقدس است که داستان مادر شهيدي به نام الفت را تصوير مي کند که عاشقانه انتظار بازگشت فرزندش را مي کشد، خبرهاي خوبي براي او مي رسد، اما امتحان بزرگي هم در راه دارد و...اين فيلم که توسط نرگس آبيار کارگردان جوان سينماي کشورمان ساخته شده است، در اولين اکران خود در سي و دومين جشنواره بين المللي فجر با استقبال بسيارخوب مخاطبان روبه رو شد، به نحوي که پس از پايان نمايش اين فيلم در برج ميلاد و در جمع اصحاب رسانه و منتقدان، تماشاگران براي دقايقي به تشويق ممتد و طولاني عوامل فيلم پرداختند. شيار 143 فيلمي است که به راحتي مي توانست با روايتي نخ نما و شعارگونه و ايده اي که بارها و بارها در سينما و تلويزيون به آن پرداخته شده، به يکي از بي رمق ترين فيلم هاي جشنواره تبديل شود اما انتخاب بهترين شيوه براي روايت اين قصه و داستاني قوي و چاشني بازي هاي خوب به همراه ديالوگ هاي ساده اما مؤثر، فيلم را به يکي از بهترين فيلم هاي 30 سال اخير سينماي ايران بدل کرد. شيار ۱۴۳نشان داد که با وجود مدعياني که بودجه هاي چندين ميلياردي براي فيلم هاي مختلف از نهادهاي دولتي مي گيرند، جواناني در گوشه وکنار کشور هستند که قابليت ها و ايده هايشان در فيلم سازي به مراتب بيشتر و بهتر است و با بودجه هايي کمتر، فيلم هاي بسيار بهتري مي سازند.

 

4 سينماي مشهد براي «الفت»

آن طور که مديران سينماهاي مشهد اعلام کرده اند، 4 سينماي هويزه، سيمرغ، پيروزي و قدس مشهد از امروز فيلم سينمايي «شيار 143» را اکران خواهند کرد. بر اين اساس ، پرديس سينمايي هويزه سالن يک خود را براي اکران اين فيلم اختصاص داده است و در 6 سئانس اين فيلم را روي پرده مي برد. آن طور که اميرحسين دبيرزاده مدير مجتمع سينمايي سيمرغ مشهد به «خراسان» اعلام کرده است، سالن 5 سينما سيمرغ نيز از امروز در سئانس هاي 16، 18، 20 و 22 «شيار 143» را اکران مي کند. سالن يک سينما قدس نيز از امروز فيلم شيار 143 را روي پرده مي برد. علي اتابکي مدير سينماي تازه از تعطيلي درآمده «پيروزي» نيز به خراسان گفت که فيلم جديد نرگس آبيار را در سالن يک خود اکران خواهد کرد.

 

«ميهمان داريم» به سينما آفريقا مي آيد

مهدي تجويدي مدير سينما آفريقاي مشهد نيز در گفت و گو با خراسان، از آغاز اکران فيلم سينمايي «ميهمان داريم» از امروز در اين سينما خبر داد و گفت: فيلم سينمايي «ميهمان داريم» از چهارشنبه در سئانس هاي 9 ، 11 ، 13 ، 15 ، 17 ، 19 و 21 در سينما آفريقاي مشهد اکران مي شود. «ميهمان داريم» داستان پدر و مادري است که سه فرزندشان شهيد شده اند و تصميم مي گيرند تا تنها پسر جانباز خود را از آسايشگاه به خانه منتقل کنند. خبر آمدن يک ميهمان گرانقدر، کار هاي زمين مانده و دلشوره پذيرايي، دغدغه هاي پيش روي آنهاست. در اين فيلم که محمد مهدي عسگرپور آن را کارگرداني کرده است ، پرويز پرستويي، آهو خردمند، بهروز شعيبي و سهيلاگلستاني به ايفاي نقش مي پردازند.

 

آغاز به کار سالن دو سينما پيروزي

سالن دو سينما پيروزي مشهد هم از هفته آينده کار خود را آغاز مي کند. اين خبر را علي اتابکي مدير سينما پيروزي مشهد به خراسان اعلام مي کند و مي گويد: سالن دو سينما پيروزي مشهد مجوز فعاليت گرفته است و از هفته آينده آغاز به کار مي کند و احتمالا با فيلم «ساکن طبقه وسط» ميزبان علاقه مندان خواهد بود.

 

برنامه هاي جديد سينماهاي مشهد

سينماهاي مشهد علاوه بر مواردي که ذکر شد، فيلم هاي جديدي را هم از امروز اکران خواهند کرد. سالن دو سينما قدس مشهد طبق برنامه فيلم «آنچه مردان درباره زنان نمي دانند» را اکران مي کند. آنچه مردان درباره زنان نمي دانند فيلمي اجتماعي، به کارگرداني و نويسندگي قربان محمدپور محصول سال ۱۳۹۲است. سينما سيمرغ مشهد نيز علاوه بر اکران «شيار 143» با دو فيلم جديد از امروز ميزبان علاقه مندان خواهد بود. بنابر اعلام مدير سينما، فيلم هاي «ميهمان داريم» و «آنچه مردان درباره زنان نمي دانند» به ترتيب در سالن هاي 3 و 4 مجتمع سينمايي سيمرغ روي پرده مي رود.

 

منبع: خراسان

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون