تاریخ خبر: کد خبر: 1785

کارگروه ملی زیارت در مشهد فعال می‌شود

به گزارش قاصدنیوز، محمد صادقی، معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی عصر امروز، 18 شهریورماه در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه استانی صداوسیمای خراسان رضوی که به بررسی دستاوردهای سفر رئیس جمهور به مشهد پرداخت، با تاکید بر اینکه هشتمین سفر استانی دولت در سالروز ولادت امام رضا(ع) از برکات ویژه‌ای برخوردار بود، بیان کرد: امیدواریم مردم پس از مدت زمان اندکی شیرینی و حلاوت این سفر را حس کنند و دیگر شاهد تکرار سرنوشت انباشته تصمیم‌‌هایی نباشیم که فراتر از امکانات و بودجه‌های سنواتی دولت برای شهرستان‌ها بود.

 

وی ادامه داد: هشتمین سفر هیئت دولت به خراسان رضوی دارای دو ویژگی بود که آن را از هفت سفر دیگر متفاوت می‌کرد، ما شاهد بودیم که برای اولین بار همه اعضای کابینه در خراسان رضوی بودند و تشکیل جلسه دادند.

 

صادقی با بیان اینکه پس از سفر رئیس جمهور به اردبیل قرار شد ایشان به خراسان رضوی سفر کنند و مدت‌زمان کوتاهی داشتیم، ادامه داد: در همین زمان کوتاه سعی کردیم مسائل استان را بررسی و دسته‌بندی کرده و به هیئت وزیران انتقال دهیم که چنین کاری مستلزم فعالیت‌های شبانه‌روزی مدیران و فعالان استان بود.

 

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با تشکر از آیت‌الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و فرماندهان نظامی و دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: مهم‌ترین کاری که باید انجام می‌دادیم تعیین مطالبات و اولویت‌ آن‌ها بود که در این زمینه بخش‌های مختلف دسته‌بندی و پیش‌نویس‌هایی را جهت انتقال اولویت‌ها به وزرا تهیه کردیم.

 

صادقی مسئله آب استان، مهاجرت و حاشیه‌نشینی را از دیگر موضوعات چالشی خراسان رضوی برشمرد و ادامه داد: احداث راه آهن مشهد ـ زاهدان و زاهدان - چابهار یکی از درخواست‌های مهم ما در این زمینه بود تا بتوانیم کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب بشویم.

 

صادقی با بیان اینکه در مورد مشهد سه اولویت داشتیم، ادامه داد: بحث حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، ساماندهی و تغییر چهره مشهد و حمل و نقل درون شهری از جمله مسائلی بود که در رابطه با شهر مشهد با هیئت دولت و در قالب پیشنهاد در میان گذاشتیم.

 

وی بیان کرد: رسیدگی به این مشکلات مستلزم دریافت موافقت نامه از سوی شورای معاونت هماهنگی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری است و استاندار خراسان رضوی در این زمینه پیگیر این مسئله هستند.

 

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به حوزه زائران در مشهد مقدس بیان کرد: ما باید بتوانیم آدابی را برای زیارت تعریف کنیم تا به نوعی نگه‌داشت آن را افزایش دهیم.

 

وی افزود: با توجه به احداث هتل‌ها باید زائرسراهایی در استان احداث شود تا 60 درصد زائرانی که امکان مالی جهت اقامت در هتل‌ها را ندارند بتوانند در این زائرسراها سکونت کنند.

 

صادقی در خصوص زمان اجرای پروژه‌های مصوب هیئت دولت در خراسان رضوی عنوان کرد: یکی از رویکردهای دولت یازدهم جمع‌بندی نقاط ضعف دولت‌های گذشته بوده است، ما سعی کردیم برای هر طرح و پروژه تعهد ایجاد کنیم که در توان دولت فعلی بگنجد و نتیجه آن 129 پروژه‌ای شد که به تصویب رسید.

 

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بر این اساس در سال جاری، 107 پروژه با بودجه 550 میلیارد تومانی به اتمام خواهد رسید و 22 پروژه دیگر نیز در سال 94 تکمیل خواهد شد.

 

صادقی با بیان اینکه سامانه ارتباطی مردم و دولت (سامد) تاکنون 70 هزار پیام را دریافت کرده است، اظهار کرد: به رغم اعلام سامانه تلفنی ارتباط مردم با دولت، 12 هزار نامه را نیز از طرف مردم دریافت کردیم، این سامانه تا دوشنبه فعال است و پس از دسته بندی و طبقه بندی آن‌ها به وزارتخانه‌ها ارسال و نتایج آن اعلام خواهد شد.

 

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارگروه ملی زیارت که مدتی غیرفعال شده بود، گفت: این کارگروه به زودی و با اندکی تغییر در بافت آن فعال خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ماهیت کار فرهنگی با حضور دستگاه‌های مختلف محقق می‌شود اما دولت اهتمام دارد که دراین حوزه‌ها گام‌های مختلفی را بردارد، در خصوص شبکه ملی زیارت، گفت: استانداری بسیار حامی راه‌اندازی این شبکه است و در این زمینه تعاملی میان دولت و رئیس سازمان صداوسیما وجود دارد، استاندار نیز پیگیر این مسئله هستند اما در رابطه با بودجه این شبکه، در جلسه هیئت دولت چیزی مطرح نشد.

 

منبع: ایکنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون