تاریخ خبر: کد خبر: 1783

تحویل ۲۲ قطعه زمین برای احداث زائرسراهای ارزان قیمت استان‌ها در مشهد

به گزارش قاصدنیوز، مراسم واگذاری زمین زائرسراهای استانی خشت آسمانی شب گذشته، 18 شهریورماه با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، نمایندگان ولی فقیه استان‌ها، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد.

 

سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد در این مراسم، اظهار کرد: واگذاری زمین برای احداث زائرسراهای ارزان‌قیمت برای استان‌ها به منظور عملیاتی‌کردن منویات رهبر معظم انقلاب و نگاه وی‍ژه ایشان به این امر بوده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون دو استان زمین‌های خود را برای ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت تحویل گرفته‌اند، یادآور شد: باقی استان‌ها که باید هیئت مدیره‌ای بدین منظور تشکیل دهند و موجودی حساب داشته باشند تا طی مراسم قرعه‌کشی زمین‌های خود را تحویل بگیرند.

 

مرتضوی عنوان کرد: همکاران ما در شهرداری و بنیاد زائر برای عملیاتی‌شدن این امر در گام نخست اساس‌نامه بنیاد زائر را تدوین کردند اما به این جهت که از انحرافات در آینده مصون باشد و دخل و تصرفی در این اساس‌نامه‌ها صورت نگیرد، آیت‌الله علم‌الهدی در رأس امور قرار گرفتند.

 

شهردار مشهد با اشاره به اینکه طبق این اساس‌نامه قرار است، استان‌ها هیئت مدیره‌ای را تشکیل داده تا فعالیت‌های بنیاد زائر را رصد کند، گفت: همچنین باید یک حداقل موجودی را در حساب استان خود ایجاد کنند که تقریبا 12 استان این کارها را انجام داده‌اند.

 

وی به زمین‌های واگذار شده برای احداث زائرسرا اشاره کرد و افزود: در سه محله زمین‌های مناسب و مطلوبی را آماده کرده‌ایم که 9 قطعه در اطراف حرم مطهر رضوی، شش قطعه در بلوار ولایت و هفت قطعه زمین در انتهای بلوار شهید مفتح از جمله این زمین‌ها به شمار می‌روند.

 

محسن انتظاری‌هروی، رییس شورای اسلامی شهر مشهد  نیز در مراسم واگذاری زمین زائرسراهای استانی خشت آسمانی اظهار کرد: مقدمات واگذاری زمین برای احداث زائرسراهای ارزان‌قیمت استان‌ها سال گذشته صورت گرفت و ما امیدوار هستیم دغدغه اسکان زائران در مشهد، برطرف شود.

 

شهردار مشهد ادامه داد: هم اکنون ساخت‌وسازهای بسیار زیادی در اطراف حرم مطهر رضوی صورت گرفته است اما به دلیل بالابودن هزینه‌های آن، مردم بی‌بضاعت و کم‌بضاعت مجبور هستند در کمپ‌ها و پارک‌ها اسکان کنند.

 

در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز با بیان اینکه ساخت زائرسراهای ارزان قیمت جزو منویات رهبر معظم انقلاب است، ابراز کرد: در سال‌های گذشته اقداماتی در این راستا صورت گرفت اما اجرایی نشد به همین جهت خود به این موضوع ورود پیدا کرده و شهرداری 30 هزار تخت را در این ارتباط با عنوان خشت‌های آسمانی فراهم کرد.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هم‌اکنون 12 پرونده استان‌ها کامل شده است، گفت: این استان‌ها به وظایف خود عمل کرده‌اند و در مراسم قرعه‌کشی در اولویت قرار خواهند گرفت.

 

بر اساس این گزارش طی مراسم قرعه‌کشی قطعات زمین‌های اطراف حرم به استان‌های آذربایجان‌شرقی، لرستان، کرمانشاه، زنجان، یزد، کاشان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و فارس اختصاص یافت و به مابقی استان‌ها در بلوار ولایت و انتهای بلوار شهید مفتح زمین داده شد اما اگر از آن قطعات زمین ناراضی بودند، شهرداری موظف است زمین مناسبی را برای آن‌ها تهیه کند.

 

منبع: ایکنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون