تاریخ خبر: کد خبر: 9024

در چهلمین سالگرد شهادت مجاهدِ عارف سید علی اندرزگو

اولین همایش دوسالانه اعطای نشان مردمی «مَردِ جهاد» در مشهد برگزار می‌شود

اولین همایش دوسالانه اعطای نشان مردمی «مَردِ جهاد» در چهلمین سالگرد شهادت مجاهدِ عارف، سید علی اندرزگو در مشهد برگزار می‌شود.

اولین همایش دوسالانه اعطای نشان مردمی «مَردِ جهاد» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش «قاصدنیوز»،  در چهلمین سالگرد شهادت مجاهدِ عارف سید علی اندرزگو و به همت ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اولین همایش دوسالانه اعطای نشان مردمی «مَردِ جهاد» در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 

این همایش ساعت 17:30 روز پنجشنبه 2 شهریور ماه 1396، با حضور جمعی از خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، نخبگان‌فرهنگی، فعالان تشکل‌های مردمی جبهه فرهنگی انقلاب و جمعی از مسئولان در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی واقع در باب‌الجواد حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

 

هدف این همایش دوسالانه تجلیل از مجاهدان مردمی در چهار دهه انقلاب اسلامی است.

 

به گفته سعید ضیایی دبیر همایش نشان مردمی «مَردِ جهاد»، دبیرخانه این همایش دوسالانه که با حضور جوانان نخبه فعال فرهنگی تشکیل شده است بر اساس 4 شاخص‌ وظیفه شناسایی مجاهدان مردمی را بر عهده دارد.

 

این 4 شاخص شامل حضور در جنگ سخت، حضور اثرگذار در جنگ نرم، استفاده از ظرفیت مردمی و اهمیت به فعالیت‌های مردم پایه در این دو عرصه و همچنین حضور فعال در عرصه دفاع از ولایت است.

 

در این همایش که آیت‌الله استاد سید محمد میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری سخنران آن است، از ۱۰ نفر از مجاهدان مردمی تقدیر و نشان و تندیس مردمی «مَردِ جهاد» تحت عنوان نشان شهید اندرزگو به آنان اهدا می‌شود.

 

مقرر است هر دوسال یک‌بار و در سالگرد شهادت سید علی اندرزگو این مجاهد شهید و تاریخ ساز، این همایش بعد از شناسایی و تکمیل فهرستی از مجاهدان مردمی که حداقل بیش از ۳ دهه در دفاع از ارزشهای انقلاب و ولایت میدان‌دار بوده اند، برگزار شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون