تاریخ خبر: کد خبر: 8438

در اختتامیه «مهر درخشان» عنوان شد

استقبال نیم میلیون نفری از نمایشگاه و فروشگاه «مهر درخشان» در مشهدمقدس

مجتبی مختاری عنوان کرد: این نمایشگاه به مدت 55 روز دایر بود و آمار بازدیدکنندگان از این نمایشگاه نیز براساس برآوردهای صورت گرفته نیم میلیون نفر بوده است و در فضای نمایشگاه نیز حدود 5 میلیارد تومان فروش صورت گرفته که عواید آن در اختیار مجموعه‌های تولیدی محصولات فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

استقبال نیم میلیون نفری از نمایشگاه و فروشگاه «مهر درخشان» در مشهدمقدس

به گزارش«قاصدنیوز»، مدیر نمایشگاه و فروشگاه ملی «مهر درخشان» با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی از محورهای اصلی این نمایشگاه بود، گفت: بیش از نیم میلیون نفر از نمایشگاه و فروشگاه کالای ایرانی با عنوان «مهر درخشان» بازدید کردند.

 

مجتبی مختاری با اعلام این خبر عنوان کرد: این نمایشگاه به مدت 55 روز دایر بود و آمار بازدیدکنندگان از این نمایشگاه نیز براساس برآوردهای صورت گرفته نیم میلیون نفر بوده است و در فضای نمایشگاه نیز حدود 5 میلیارد تومان فروش صورت گرفته که عواید آن در اختیار مجموعه‌های تولیدی محصولات فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

 

وی اظهار کرد: این نمایشگاه برای 300 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد و در حدود 2 برابر این آمار نیز، اشتغال غیرمستقیم از طریق این نمایشگاه ایجاد شد.

 

مختاری با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: 87 درصد جامعه آماری مورد سوال در این نمایشگاه ضرورت برپایی چنین نمایشگاه‌هایی را مورد تاکید قرار دادند و 70 درصد نیز معتقد بودند برپایی چنین نمایشگاهی سابقه نداشته و نمونه آن را در گذشته تجربه نکرده بودند، همچنین براساس آمارها 85 درصد اعضای تمام خانوارها از این نمایشگاه ابراز رضایت داشتند.

 

مسئول اجرایی نمایشگاه و فروشگاه «مهر درخشان» افزود: 95 درصد جامعه آماری مورد سوال این نمایشگاه، خواستار دائمی شدن این نمایشگاه بودند. علاوه بر این 85 درصد پاسخ دهندگان نیز معتقد بودند برپایی این نمایشگاه ذائقه آن ها را در استفاده از کالای ایرانی تغییر داده است و 64 درصد نیز کیفیت اجناس ارائه شده را مطلوب ارزیابی کرده بودند.

 

وی همچنین تصریح کرد: در مجموع این نمایشگاه بر اساس آمارها رضایت 69 درصدی مخاطبان و بازدید کنندگان را در پی داشته است.

 

مختاری با بیان اینکه کالاهای ایرانی نمونه‌ای برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی است، ادامه داد: در این نمایشگاه، نوشت افزار ایرانی و مذهبی با استقبال گسترده خانواده‌ها و کودکان روبه رو شد.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری نیز در این همایش، اظهار کرد: در مجموعه امکانات کشور، آستان قدس رضوی باید به معنای تمام کلمه در خدمت انقلاب باشد.

 

وی افزود: انقلاب نیز باید در خدمت آستان قدس رضوی باشد و این دو از هم جدایی ندارند. بنابراین خوشحالی ما در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل این است که با تشخیص درست تولیت آستان قدس رضوی و همت جوانان فعال در این آستان بخش کوچکی از ظرفیت آستان قدس رضوی در خدمت شعار سال قرار گرفت.

 

آستان قدس رضوی، مدرسه بزرگ ملی

وی در ادامه آستان قدس رضوی را مدرسه بزرگ ملی دانست و ابراز کرد: جمعیت بی شماری همه ساله برای آموزش به این آستان می‌آیند. در واقع آموزش زوار روش خاص خودش را دارد و کاری که امسال در نمایشگاه مهر درخشان انجام شد یک آموزش است.

 

حدادعادل با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان به دنبال ضربه زدن و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، گفت: جنگ تحمیلی را نیز با همین تفکر راه انداختند و امروز جمع‌بندی این شده که یک جنگ اقتصادی همراه با مقابله فرهنگی را دنبال کنند.

 

حدادعادل خاطرنشان کرد: تحریم‌ها و مسئله هسته‌ای دروغ و بهانه‌ای برای فشار اقتصادی به ملت ایران بود، تا مردم به دلیل مشکل اقتصادی دچار انحراف فرهنگی شوند. دشمن همواره درصدد بوده فقر، بیماری و اعتیاد را در جامعه افزایش دهد و از طریق جنگ نرم مردم را متمایل به مصرف کالای غربی کند و از انقلاب خود دور سازد تا سرمایه مردمی را از انقلاب بگیرد.

 

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه حضور مردم در عرصه نظام جمهوری اسلامی و صحنه سیاسی سرمایه انقلاب بوده است، گفت: برنامه اصلی دشمن این است که این سرمایه از انقلاب گرفته شود.

غلامعلی حدادعادل

اقتصاد مقاومتی؛ دغدغه اصلی مقام معظم رهبری

حدادعادل با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدت‌هاست که مردم و مسئولان را به اقتصاد مقاومتی دعوت و سفارش می‌کنند، تصریح کرد: بنده اطلاع دارم که مقام معظم رهبری در هیچ امری به اندازه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اهتمام نداشته‌اند و به این میزان سفارش نکرده اند.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه مهر درخشان از جنس اقدام و عمل است و زائران در بازگشت به دیارشان پیام این نمایشگاه را به شهرهای خود می رسانند، خاطرنشان کرد: اختتامیه به معنای پایان کار نیست. این همایش در واقع به معنای تجدید پیمان با رهبری است و ادامه آن در شکل های بزرگتر برای ایجاد بازاری وسیع تر با شعار «کالای ایرانی خانواده ایرانی» ضروری است.

 

وی خاطرنشان کرد: به یقین ما در این راه موفق می‌شویم، مردم به سرافرازی و استقلال کشور علاقه‌مند هستند و ما باید این سرمایه را قدر بدانیم و مدیریت کنیم. در راستای حمایت از تولید داخلی تولیدکننده باید تقویت و مصرف‌کننده هدایت شود.

ffmtx0wj

بازار عرضه باید اصلاح شود

حدادعادل با تأکید بر اینکه باید جلوی قاچاق را بگیریم، تصریح کرد: مسئله قاچاق ریشه تولید را می‌سوزاند، لذا باید جدی گرفته شود و بازار عرضه را اصلاح کنیم. بنابراین در این راستا صداوسیما برای تبلیغ کالای ایرانی نباید اول از همه به فکر این باشد که بهای تبلیغ را بگیرد.

مشاور مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه نباید بگوییم کالای ایرانی به درد نمی‌خورد، تصریح کرد: این حرف اهانتی به ملت ایران است؛ در واقع یکی از راه‌های اینکه کالای بهتر تولید شود، این است که میزان فروش بالا برود و برای بالاتر رفتن فروش باید قدری صبر کنیم.

 

حدادعادل خاطرنشان کرد: کسی که لغت ایرانی در اختیار دارد، اما به سراغ لغات خارجی می‌رود، در ذهنش نیز چنین می پندارد که به جای کالای ایرانی کالای خارجی بخرد. بنابراین به این مسئله نیز باید توجه شود. مقام معظم رهبری همان گونه که در مصرف کالای ایرانی توصیه می‌کنند، در حفظ زبان فارسی نیز سفارش می‌کنند بنابراین باید مراقب این جنبه نیز باشیم.

 

وی با بیان اینکه سراسر ایران باید به اقتصاد مقاومتی کمک کنند، گفت: شهر مشهد با 27 میلیون زائر نباید به میدان و بازار گسترده فروش تولیدات خارجی تبدیل شود، در واقع همان طور که قداست شهر مشهد در امور فرهنگی باید حفظ شود، در این زمینه نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا مکانی برای خالی کردن جیب مردم نباشد.

 

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه تحریم‌ها هنوز ادامه دارد، تصریح کرد: می‌گویند همه چیز درست شده و تنها روابط بانکی است که درست نشده، ‌در حالی که این به معنای همه چیز است و لذا تحریم‌ها ادامه دارد.

 

وی با اشاره به سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران گفت: وزیر اقتصاد آلمان قبل از اینکه به ایران بیاید شرط همکاری با ایران را این دانست که ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد که معنی آن این است که ما برای یک کمک احتمالی از آرمان حمایت از فلسطین دست برداریم و بر رژیم جعلی صهیونیستی میدان داده و صحه بگذاریم.

 

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه قصد دشمن این است با فشار اقتصادی ما را از آرمان‌های خود دور کند، گفت: ما باید پای آرمان‌ها بایستیم، چرا که مردم متدین و باهوشی داریم و اگر این سرمایه به خوبی مدیریت شود با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توان جلوی توطئه دشمن را گرفت.

 

مشاور مقام معظم رهبری ضمن تشکر از آستان قدس رضوی در برگزاری نمایشگاه مهر درخشان بیان کرد: بینش و راهی که در پیش گرفته شده درست است، چرا که خدا و امام رضا(ع) راضی هستند و به یقین مقام معظم رهبری هم راضی است، زیرا اقدام و عمل را در این راه انجام داده‌ایم.

 

نمایشگاه «مهر درخشان» گامی فرهنگی با پیوست اقتصادی بود

سید وحید موسویان شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه «مهر درخشان» با عنوان اقتصاد و فرهنگ؛ اقدام و عمل در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی بابیان اینکه این نمایشگاه نخستین تجربه فرهنگی، اقتصادی بود که در طول 50 روزبه ثمر نشست، اظهار داشت: نمایشگاه مهر درخشان گامی فرهنگی با پیوست اقتصادی متناسب با سبد خانوار ایرانی بود که در مساحتی بالغ‌بر 8 هزار مترمربع و بیش از 70 غرفه برگزار شد.

سید وحید موسویان

وی به بخش‌های مختلف این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: 30 درصد غرفه‌های این نمایشگاه در اختیار تولیدکنندگان مشهدی و 70 درصد غرفه‌ها در اختیار تولیدکنندگانی از استان‌های تهران، قم، اصفهان و کرمانشاه بود.

 

دبیر جبهه فکری، فرهنگی انقلاب اسلامی در مشهد به بیان مزیت‌های نمایشگاه مهر درخشان پرداخت و افزود: مهم‌ترین مزیت این نمایشگاه برگزاری طولانی‌مدت آن در بیش از 55 روز بود که تا روز آخر مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

موسویان بابیان اینکه بیش از نیم میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کردند و گردش مالی نمایشگاه بالغ‌بر 5 میلیارد تومان بود، تصریح کرد: تشکل‌های فرهنگی انقلابی محور این نمایشگاه بودند که توانستند با همکاری طولانی در مدت‌زمان طولانی محصولاتی متنوع به مخاطبان عرضه کنند.

 

وی به نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه اشاره کرد و گفت: غالب بازدیدکنندگان نگاهشان به کالای ایرانی تغییر کرده بود و این نمایشگاه مظهر شعار «ما می‌توانیم» است.

 

دبیر جبهه فکری، فرهنگی انقلاب در مشهد با تشکر از شهرداری و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و نیز آستان قدس رضوی که همکاری تام و تمامی در برگزاری نمایشگاه انجام داد، افزود: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی نشان می‌دهد در فضای جنگ نرم پیچیده امروز نماد رویش‌های فرهنگی انقلاب است که ریزش‌ها در این حوزه را جبران می‌کند.

 

موسویان تأکید کرد: تولیدات عرضه‌شده در این نمایشگاه همگی قابل‌اعتنا و قابل‌ رقابت در بازار اقتصادی هستند که صرفاً از 10 تا 15 درصد ظرفیت جبهه فرهنگی استفاده کرده است.

 

 

لازم به یادآوری است: نمایشگاه «مهر درخشان» به عنوان اولین نمایشگاه کالای فرهنگی خانواده ایرانی در مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد. این نمایشگاه با همت ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی و مشارکت روابط عمومی آستان قدس رضوی در بخش های کتاب، نرم افزار، لوازم التحریر، صنایع دستی، تزئینی و دکور، پوشاک، تغذیه سالم و حجاب از 15 مرداد ماه آغاز و تا 10مهر ادامه داشت.

 

هدایای همایش

 

محمدامین توکلی زاده

gsz2q27t

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون