تاریخ خبر: کد خبر: 8401

نگرانی‌ها درباره هجوم برندهای خارجی به برج متعلق به اوقاف+عکس

اعلام آمادگی حمایت از نشان‌های ایرانی محصولات کودک و نوجوان در برج «مروارید گوهرشاد» مشهد

نماینده اداره کل اوقاف در پروژه برج «مروارید گوهرشاد» گفت: نمایندگان ما در تعامل با برخی شرکت های ایرانی به در بسته خورده اند و این در حالی است که ما حاضریم با امتیازات و تخفیف های مناسب این واگذاری صورت پذیرد.

اعلام آمادگی حمایت از نشان‌های ایرانی محصولات کودک و نوجوان در برج «مروارید گوهرشاد» مشهد

به گزارش«قاصدنیوز»، برج اداری تجاری «مروارید گوهرشاد» از مجموعه پروژه های مؤسسه اجرایی بنیاد توسعه و عمران موقوفات خراسان رضوی است که در محل بلوار جانباز با کاربری تخصصی کودک و نوجوان در حال احداث می باشد.

 

این پروژه‌ای که از محل درآمد موقوفه‌های گوهرشاد بانو در زمینی به مساحت 3500متر مربع شامل 3900 متر زیر بنا است و در 21طبقه ساخته می‌شود و دارای 105 واحد می باشد.

 

در حالی که این پروژه گام‌های نهایی تکمیل خود را سپری می‌کند، نصب تبلیغات برندهای خارجی بر در و دیوار آن در سال اقتصادمقاومتی و در پروژه ای که متعلق به اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی است، موجبات نگرانی را فراهم کرده است.

 

در همین رابطه مهندس ترکا نماینده اداره کل اوقاف در پروژه «مروارید گوهرشاد» در گفتگو با خبرنگار «قاصدنیوز» ضمن اعلام آنکه موضوع نصب تبلیغات خارجی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: 40درصد این پروژه متعلق به یک سرمایه گذار خیّر تهرانی است و مابقی آن از محل موقوفات تامین شده است.

 

وی با اشاره به اینکه موضوع ساخت و واگذاری دو مقوله جدا هستند، خاطرنشان کرد: واگذاری واحدها به شرکت ها و برندها توسط کمیته ای متشکل از فرد سرمایه گذار، موقوفه گوهرشاد و اداره کل اوقاف صورت می گیرد.

 

ترکا در پاسخ به این سوال که آیا حضور برندهای خارجی خلاف اقتصادمقاومتی و آن هم در سال اقتصاد مقاومتی نیست، گفت: پس از آنکه رهبر معظم انقلاب این موضوع را مطرح کردند با درک اهمیت آن، طبقه اول مجتمع تجاری این برج به برندهای ایرانی محصولات کودک و نوجوان اختصاص پیدا کرد.

 

وی افزود: در این تخصیص، ما دچار زیان های زیادی هم شدیم اما با توجه به اهمیت آن، خودمان راساً اقدام به رایزنی با شرکت های ایرانی نموده ایم اما متاسفانه علیرغم تلاش های متعدد شرکت های ایرانی حاضر به سرمایه گذاری و حضور در این فضا نیستند و این مکان هنوز خالی است.

 

نماینده اداره کل اوقاف در پروژه برج «مروارید گوهرشاد» گفت: نمایندگان ما در تعامل با برخی شرکت های ایرانی به در بسته خورده اند و این در حالی است که ما حاضریم با امتیازات و تخفیف های مناسب این واگذاری صورت پذیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از نشان های ایرانی بنا به اعتراف مدیران آن بیش از 70درصدش خارجی است.

 

ترکا با اشاره به اینکه در پروژه «مروارید گوهرشاد» شرکت هایی که با برند خارجی حاضر شده اند، بسیار فعال عمل کرده اند، اضافه کرد: در اقدامی دیگر قرار بود 3000متر مربع فضای تجاری-که می دانید دارای ارزش بالایی است، تبدیل به تالار عروسی شود، اما بازهم با عنایت به نگاه فرهنگی اوقاف، کاربری آن تغییر پیدا کرد.

 

وی افزود: به جای این فضای تالار عروسی، مکانی با نام «شهر کودکان» را کلید زده ایم که کاملا فرهنگی است و انتفاع اقتصادی برای ما ندارد و حتی هیچ سرمایه گذاری هم حاضر به ورود به آن نیست.

 

نماینده اداره کل اوقاف در پروژه برج «مروارید گوهرشاد» گفت: در اقدامی دیگر با توجه به اینکه این منطقه فاقد مسجد است، نمازخانه مجموعه را به گونه ای توسعه داده و راه های آن را به خیابان اصلی وصل کرده ایم که امکان استفاده عمومی و جبران خلاء مسجد را فراهم آورد.

 

ترکا در انتها خاطرنشان کرد: از نشان‌های ایرانی و مجموعه های فعال در عرصه کودک و نوجوان(اعم از اسباب بازی، پوشاک و...) با کمال میل دعوت می‌کنیم تا با استفاده از تسهیلات و امتیازاتی که در نظر گرفته ایم، از فضایی که در نظر گرفته ایم حاضر شوند و سرمایه گذاری نمایند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون