تاریخ خبر: کد خبر: 8980

سخنگوی شورای نگهبان:

جامعه اسلامی بی نقص نیست اما سیاه نمایی بیش از حد خارج از انصاف است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: جامعه اسلامی بی نقص نیست، اما سیاه نمایی بیش از حد هم خارج از انصاف است.

جامعه اسلامی بی نقص نیست اما سیاه نمایی بیش از حد خارج از انصاف است

 به گزارش «قاصدنیوز»، «عباسعلی کدخدایی» در یازدهمین همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور در مشهد افزود: بیشتر نقدهایی که امروز در فضای رسانه ای کشور مطرح می شود، بر محور مسائل شخصی است و افراد فقط در انتقادهای خود مقامات را هدف قرار می دهند.

 

وی تصریح کرد: نظام اسلامی عاری از خطا و اشتباه نیست و مشکلاتی در این نظام وجود دارد که مسئولان باید نواقص را برطرف کنند، جامعه اسلامی بی نقص نیست، اما سیاه نمایی بیش از حد هم خارج از انصاف است، بی تردید نقش بارز و برجسته جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی را نمی توان انکار کرد و هجمه هایی که از هر طرف به ایران می شود دلیلی بر قدرت ما در منطقه است.

 

وی افزود: این که کشور در برخی عرصه ها دچار مشکل است، دلیل نمی شود که چشممان را روی موفقیت ها هم ببندیم. نقد عملکرد مسئولان مفید است، اما نقد باید دارای معیار و ملاک باشد، در غیر این صورت مثمر نخواهد بود.

 

 کدخدایی اظهار کرد: به تازگی درباره یک قرارداد نفتی در یکی از رسانه ها سخنانی مطرح شد که سراسر انتقاد به وزیر نفت بود و بعد از کلی هجمه به وزیر نفت، در انتهای مطلب به مشکل این قرارداد اشاره شده بود، حال آن که بهتر بود قرارداد را در چارچوب علمی بررسی کنند که در آن صورت بدون آن که به کسی تهمت یا افترایی وارد شود، همه نقد را می پذیرفتند.

 

کدخدایی به برگزاری انتخابات اخیر نیز اشاره کرد و گفت: در انتخابات اخیر، گروه های مختلف سیاسی حرف های زیادی به شورای نگهبان زدند اما هرگز مستندات و داده های خود را به شورا ندادند تا در مقابل پاسخ خود را دریافت کنند و این گونه نقد کردن هیچ اثری ندارد.

 

سخنگوی شورای نگهبان همچنین با اشاره به این که قانونی مبنی بر اعلام محتوای پرونده های مربوط به اشخاصی که صلاحیت آن ها برای شرکت در انتخابات از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است، وجود ندارد گفت: اگر موضوعی شفاف نبود یا افراد ذی نفع درباره آن مطلع نبودند، به این معنا نیست که حقی از فردی تضییع شده است اما به دلیل وجود ساختار قوانین انتخاباتی در کشور، نمی توان برخی مسائل در مورد نامزدها را شفاف مطرح کرد.

 

کدخدایی همچنین اظهار امیدواری کرد در بازنگری قوانین مربوط به انتخابات، به گونه ای به بررسی صلاحیت ها نگریسته شود تا قوانین، دست شورای نگهبان را باز بگذارد و دیگر ابهامی برای مردم باقی نماند.

 

وی با اشاره به ارسال تخلفات انتخابات سال های 88 و 96 به قوه قضاییه، افزود: قبلا قوه قضاییه در زمینه رسیدگی به شکایات انتخاباتی به سرعت وارد عمل نمی شد، اما در انتخابات سال 96 قوه قضاییه از قبل تمهیداتی اندیشیده بود تا پیگیری تخلفات و بررسی شکایات منظم تر انجام شود لذا در اذهان عمومی این گونه تصور شد که قوه قضاییه در دوره های قبلی انتخابات به شکایات رسیدگی نمی‌کرده است.

 

منبع: ایرنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون