تاریخ خبر: کد خبر: 7664

دست اندرکار تدوین قانون اساسی دیروز، شورای نگهبان را زیر سوال می‌برد/

بیانیه بیش از 1000طلبه حوزه علمیه خراسان در حمایت از شورای نگهبان

اما در این برهه همه تلاش های مذبوحانه به این معطوف شده است که با ایجاد فشارهای سیاسی و هجمه های تبلیغاتی، شورای نگهبان را وادار به تایید صلاحیت برخی مهره های سوخته و چهره های مردود کنند. بدون شک این تلاش ها یکی از قطعات پازل نفوذ است

بیانیه بیش از 1000طلبه حوزه علمیه خراسان در حمایت از شورای نگهبان

جمعی از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه خراسان در بیانیه ای حمایت خود را از شورای نگهبان در جهت حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران  اعلام و سخنان هتاکانه و توهین های صورت گرفته به این شورا را محکوم نمودند .

 
متن این نامه که به امضای جمعی از استادان، طلاب و فضلای حوزه علمیه خراسان رسیده به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ – سوره مبارکه فصلت آیه ۳۰

به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!

 

امام خمینی (ره): هر کس بگوید شورای نگهبان کذا است مفسد است و باید تحت تعقیب قرار بگیرد. شورای محترم نگهبان حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند و وظیفه آنان بسیار مقدس و مهم است و باید با قاطعیت به وظایف خود عمل نمایند.

 

همواره عده‌ای در سناریویی نخ نما، مسموم کردن فضای انتخاباتی را از زمان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات توسط شورای نگهبان آغاز می کنند و با پنجه انداختن به سیمای نظام، فعالیت های خود را در زمان اعلام نتایج به اوج خود می رسانند. اما در این برهه همه تلاش های مذبوحانه به این معطوف شده است که با ایجاد فشارهای سیاسی و هجمه های تبلیغاتی، شورای نگهبان را وادار به تایید صلاحیت برخی مهره های سوخته و چهره های مردود کنند. بدون شک این تلاش ها یکی از قطعات پازل نفوذ است که بحمد الله اعضای محترم شورای نگهبان تا کنون با قوت تمام در برابر آن ایستاده اند.

 

آن چه فصل الخطاب میان همه است قانون است و نه چیز دیگری. اینکه عده ای میخواهند مرّ قانون کنار گذاشته شود چون مطابق سلیقه شخصی شان نیست مسلما محکوم است. جالب آن که کسانی که دیروز خود دست اندر کار تدوین قانون اساسی بودند امروز با ظاهری حق به جانب فعالیت های قانونی و انقلابی شورای نگهبان را زیر سوال می برند.

 

اما با همه این ها تجربه نشان داده است که شورای نگهبان در تمام دوره ها در انجام وظیفه قانونی خود قاطع و پر صلابت بوده و هجمه های بدخواهان به اعضای محترم شورای نگهبان هیچ تاثیری در انجام رسالت قانونی و انقلابی آنها نداشته است.

 

ما طلاب حوزه علمیه خراسان ضمن اینکه حمایت تمام و کمال خود را از این نهاد قانونی و اعضای محترم آن اعلام می نماییم، خواستاریم تا با در نظر گرفتن محاسبه الهی و در نظر گرفتن مصالح انقلاب صلاحیت‌های نامزدها را بررسی کرده و راه را برای ورود اهل فتنه و سرکشی و پایمال کنندگان حق الناس به ارکان حکومت اسلامی بسته و آن چه وظیفه است را انجام دهند. وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ.

 

از خداوند متعال توفیق و سرافرازی را برای خادمین انقلاب اسلامی، و خواری و ذلت و شکست دشمنان و بدخواهان را خواستاریم.

و السلام علی عباد الله الصالحین

 

موسسه امام سجاد

photo_2016-01-25_13-08-51

حوزه علمیه عباسقلی خان

121212

حوزه علمیه امام محمد باقر

photo_2016-01-25_13-08-37

 

photo_2016-01-25_13-08-28

 

photo_2016-01-25_13-08-22

حوزه علمیه نواب

photo_2016-01-25_13-06-44

 

حوزه علمیه انوار الصادق

photo_2016-01-25_13-19-37

لیسا امضا بیش از ۵ حوزه علمیه دیگر در حال تکمیل است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون