تاریخ خبر: کد خبر: 8861

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی عنوان کرد

جشن های مردمی «زیر سایه خورشید» فاخرترین و باشکوه ترین برنامه فرهنگی کشور

اکنون جشن های «زیر سایه خوردشید» فاخرترین و باشکوه ترین برنامه ای به شمار می رود که توانسته طیف های مختلف مردم را با خود همراه کند.

به گزارش «قاصدنیوز»، مجتبی مختاری در نشست شورای ملی جشن های مردمی «زیر سایه خورشید» که  در دفتر معاونت اماکن متبرکه و‌ امور زائران آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: جشن های زیر سایه خورشید در سال ۸۷ به منظور گسترش عطر رضوی در سراسر کشور شکل گرفت. 


 مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی ادامه داد: طی این جشن ها که در ایام دهه کرامت برگزار می شود، برخی از نمادهایی که مردم در مواجهه با حرم با خودشان به یادگار می برند، آواها، پرچم بارگاه منور رضوی، خدام و تمام اسباب و‌ وسائلی که زائر را به یاد این آستان ملکوتی می اندازد، به مردم ارائه می شود.


وی با بیان اینکه کاروان های زیر سایه خورشید در سال ۸۷ به ۸۸ استان کشور اعزام شدند، افزود: این کاروان ها به میزبانی مجموعه ها و تشکل های فاخر مردمی یک سال بعد نیز در ۶۰ شهر و ۱۴ استان کشور حضور پیدا کردند.


 مختاری با اشاره به اینکه تا پیش از برگزاری جشن های مردمی «زیر سایه خورشید» در ایام میلاد حضرت رضا(ع) در کشور برنامه خاصی که در شان مقام‌ حضرت باشد، برگزار نمی شد، گفت: اکنون جشن های «زیر سایه خوردشید» فاخرترین و باشکوه ترین برنامه ای به شمار می رود که توانسته طیف های مختلف مردم را با خود همراه کند. 


 وی با بیان اینکه شخصیت های متعددی اعم از خدام قاری، مبلغ و روحانی این کاروان ها را همراهی می کنند، افرود: جشن های مردمی «زیر سایه خورشید» در سال ۹۰ به حوزه بین الملل نیز بسط پیدا کرد و در این راستا کاروان ها در ۴ کشور حضور پیدا کردند. 


مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با بیان اینکه کاروان های «زیر سایه خورشید» طی سال گذشته به حدود ۵۰۰۰ نقطه کشور سفر کردند، افزود: در همین راستا تلاش شد به مناطقی که غالبا دور از مراسمات است و ‌کسی به آنجا مراجعه نمی کند همچون زندان ها، خانه سالمندان، خانه ایتام و مراکز اصلاح و تربیت نیز سفر شود.


وی همچنین بیان کرد: سال گذشته حدود ۶ هزار عنوان برنامه در فاصله دهه کرامت اجرا شد و حدود ۳۳ میلیون مخاطب از این برنامه ها استفاده کردند. 


مختاری اشاره کرد: در حوزه بین الملل نیز به ۱۲ کشور و بیش از ۳۰۰ شهر سفر کردیم. امسال نیز برای هر کشور یک پرونده آماده کرده و درتلاش هستیم این عدد به ۳۵ کشور افزایش یابد.


 وی در ادامه ضمن بیان اینکه بسته های «زیر سایه خورشید» متناسب با بافت بومی شهرها و کشورها طراحی می شود، اضافه کرد: در برخی کشورها به دلیل مشابهت با فضای کشور ما حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر از این کاروان ها استقبال کردند.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون