تاریخ خبر: کد خبر: 8858

نشست شورای ملی جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» برگزار شد

حضور در جمع افرادی که با امام رضا(ع) و معارف شیعه آشنایی ندارند، اقدام جدید و فوق‌العاده مهمی است.

به گزارش «قاصدنیوز»،  نشست شورای ملی جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» برگزار شد

 

وحید یامین‌پور فعال فرهنگی و رسانه‌ای در این نشست که در دفتر معاونت اماکن متبرکه و ‌امور زائران آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: حضور در جمع افرادی که با امام رضا(ع) و معارف شیعه آشنایی ندارند، اقدام جدید و فوق‌العاده مهمی است.

 

وی ادامه داد: این اقدام از این جهت حائز اهمیت است که می‌خواهیم به لشکر حضرت اضافه کنیم، چراکه جایگاه جمهوری اسلامی طی سال‌های اخیر میان مسلمانان به‌ویژه مسلمان شمال آفریقا و بسیاری از نقاط دیگر افول کرده است.

 

این فعال فرهنگی با تاکید بر تعریف فعالیت ها متناسب با استراتژی واحدی، یادآور شد: بر این اساس باید همزیستی شیعه و سنی به عنوان آموزه‌ای از معارف رضوی در دستور کار قرار گیرد، چراکه اقدام مذکور این پیام را منتقل می‌کند که در زمانی که جهان در آتش تفرقه می‌سوزد، رهبر ما بر تعایش و تعاطف بین شیعه و سنی تاکید می‌کنند.

 

یامین‌پور بیان کرد: باید به مردم و مسلمانان جهان نشان دهیم که با وجود گذشت ۴ دهه از جمهوری اسلامی و وجود یک اقلیت اهل تسنن در کشور ما، به برکت وجود حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) حتی یک‌بار هم میان این دو مذهب، درگیری ایجاد نشده است.

 

وی با تاکید بر ضرورت ارائه فیلم‌ها، آثار و حضور شخصیت‌هایی از ایران در کشورها به منظور ارائه واقعیت‌های جمهوری اسلامی، اضافه کرد: با این اقدام، علاوه بر معرفی شخصیت امام رضا(ع)، جمهوری اسلامی نیز تبلیغ می‌‌شود.

 

این کارشناس فرهنگی با اشاره به راه‌اندازی اتحادیه جهانی جوانان مسلمان طی ماه‌های اخیر، افزود: انگیزه این اتحادیه و عملیات‌هایی که در حال تعریف بوده، نیز در این راستا است.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون