تاریخ خبر: کد خبر: 8827

آیت الله علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد:

انقلاب اسلامی هنوز به پیروزی نرسیده است

40 هزار مستشار آمریکایی را از مملکت بیرون کردیم، نظام خون‌ریز ستم‌شاهی را از کشور بیرون کردیم، بخش عمده دزدان و چپاول گران را از دروازه مملکت بیرون کردیم، نظام مقدس اسلامی را به‌جای نظام پوسیده افسونگر شاهنشاهی بر کشور مسلط کردیم ولی انقلابمان به پیروزی نرسیده، انقلاب ما برای این حرف‌ها نبود.

انقلاب اسلامی هنوز به پیروزی نرسیده است

به گزارش «قاصدنیوز»، آیت الله علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد که در حرم امام رضا (علیه‌السلام) برگزار شد، سخنانی ایراد کرد که اهم آن در ادامه می‌آید:

 

*مقام معظم رهبری بارها فرمودند «انقلاب ما به پیروزی نرسیده است، ما وسط انقلابیم»، یعنی چه به پیروزی نرسیده؟ 40 هزار مستشار آمریکایی را از مملکت بیرون کردیم، نظام خون‌ریز ستم‌شاهی را از کشور بیرون کردیم، بخش عمده دزدان و چپاول گران را از دروازه مملکت بیرون کردیم، نظام مقدس اسلامی را به‌جای نظام پوسیده افسونگر شاهنشاهی بر کشور مسلط کردیم ولی انقلابمان به پیروزی نرسیده، انقلاب ما برای این حرف‌ها نبود.

 

*ما انقلاب کردیم که اسلام حاکمیت پیدا کند، حاکمیت بر کجا؟ فقط حاکمیت بر ایران؟ حاکمیت بر منطقه خاورمیانه؟ حاکمیت بر آنجایی پیدا کند که خدا در قرآن گفته اسلام را برای انجا قرار دادم، «حاکمیت بر جهان و جهانیان»، ما انقلاب کردیم، راه را باز کنیم، سکوی پرش و ظهور را آماده کنیم، دنیا برای دکترین سیاسی مدیریت جهانی به نام اسلام و دین آمادگی پیدا کند و آقا تشریف بیاورند، پیروزی انقلاب ما آن روز است.

 

*گفتمان انقلابی ما با این معناست که همه مدیریت‌ها و کشورداری‌های ما باید در شعاع و مسیر ادامه این انقلاب تا روز پیروزی باشد، ما برای این انقلاب کردیم، این گفتمان انقلاب است و پای آن ایستادیم لذا در فرمایشات دو روز گذشته رهبری، نکته‌ای فرمودند، «جمهوری اسلامی، دولت انقلاب است، دولت مقاومت است

 

*دولت مقاومت یعنی تسلیم دروغ‌گویی نشدن و بر موضع اقتدار ایستادن، رهبری برای این نظام، عنوانی را که برای یک دولت قائل شدند، دولت مقاومت است یعنی باید سر این راه بایستیم که استکبار جهانی، سنگلاخ‌های سر راه ظهور امام زمان را از بین ببریم و در مقابل همه حرکت‌ها و توطئه‌های آنان مقاوم بایستیم.

 

*رهبری فرمودند «استکبار جهانی در برخورد با ما یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و برنامه دراز مدت دارد؛ برنامه کوتاه مدتش این است که ما را خسته کند، مقاومت را از ما بگیرد، برنامه میان مدتش این است که در اقتصاد و معیشت سفره ما را هدف قرار دهد و ما را وابسته کند و برنامه دراز مدتش این است که این نظام را به اسم تغییر، ریشه کند کرده و از بین ببرد»، فرمودند این سه برنامه دشمن برای ماست و این مقاومت یعنی مقاومت در برابر این سه برنامه دشمن؛ اگر قرار شد دولت، دولت مقاومت باشد، اقتصاد ما باید اقتصاد مقاومتی باشد، آزادی و فرهنگی باید مقاومتی باشد و جوهره مقاومت باید در تمام شئون زندگی ما حاکم باشد تا بتوانیم گفتمان انقلاب را تا مرز آخر پیش ببریم.

 

*معنای اقتصاد مقاومتی یعنی طوری باشد که در معیشتمان وابسته به بیرون نباشیم، در امر اقتصاد و معیشت روی پای خودمان بایستیم، نگاهمان به استعدادها و توانمندی‌های خودمان باشد، به‌جای دیگر وابسته نشویم که اگر دشمن سفره ما را هدف قرار داد که مقاومت ما را بشکند، نتواند؛ آزادی ما، آزادی مقاومتی است، یعنی در کنار استقلال است، ملعبه دشمن نشود یعنی اگر روزی دشمن خواست سفره دین را که عامل اصلی نظام و متکای اصلی قدرت نیروی جمهوری و نظام ما هست، از زیر پای جوانان ما به نام آزادی جمع کند، این آزادی که ضد مقاومت و این آزادی که به کلی اساس نظام را به هم بزند، به آزادی مقاومتی تبدیل کنیم، در چیزی آزادیم که ما را از نظر استقلال تأمین کند، آزادی جدای از استقلال نیست و وابسته به استقلال است.

 

*آزادی که بعضی‌ها شعارش را می‌دهند که بیایید سفره دین را  از زیر پای نسل ما جمع کند، آزادی ضد استقلال است، آزادی است که حاکمیت قطعی مردمی ما را از ما می‌گیرد و دشمن را بر ما مسلط می‌کند، ما آزادی می‌خواهیم اما آزادی مقاومتی، فرهنگی می‌خواهیم، فرهنگ مقاومت، تمام اصول آداب، اخلاق، روش، سنتها، سیره ها و عادت‌های ما باید بر ایستادگی در مقابل دشمن تنظیم شود، معنای دولت مقاوم این است.

 

*برادران و خواهران، شما می‌خواهید یک هفته دیگر در سرنوشت این مملکت تصمیم بگیرید، این فرمایشات مقام معظم رهبری،این رهنمودهای حکیمانه مقام ولایت که حجت امام زمان برای ما هست در حقیقت باید نصب العین ما قرار بگیرد؛ ما از این عزیزانی که نامزد ریاست جمهوری هستند می‌خواهیم بیایند و رابطه برنامه‌های خودشان با جریان مقاومت شفاف کنند، وقتی حجت امام زمان(عج) که رهبر این نظام و انقلاب است، می‌گوید دولت ما دولت مقاومت است، پس هر نامزدی برنامه ریاست جمهوری ارائه می‌دهد باید رابطه‌اش با مقاومت مشخص باشد.

 

*اگر قرار است دولت ما دولت مقاومت باشد و نامزد دولت مقاومت شدند، شرط اول آن، منسجم کردن مردم است نه جدا کردن آنان از یکدیگر، این که حرفی بزنند به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند، گسل‌های اعتقادی و قومی را تحریک نکنید، این که حرفی بزنند گسل‌های اعتقادی تحریک شود و عواطف دینی عده‌ای جریحه دار شود، در حقیقت ضد تشکیل دولت مقاومت است، نمی‌شود با این وضع که بخواهیم مردم دو قطبی شوند، در جامعه ما دو جریان لائیک و متدین ایجاد شود، آنان را به جان هم بیندازیم و بگوییم دولت مقاومت.

 

*رهبری تکلیف را روشن کردند، ما کشوری نیستیم که بگوییم درودیوار را ببندیم و بگوییم کشوری گل‌وبلبل برای خود درست کنیم، این کشور صاحب و مالک دارد که وجود مقدس امام زمان هستند، انقلاب ما انقلابی است که سکوی پرش و سکوی فرج برای امام زمان است، از روی این سکو امام زمان حرکت می‌کنند و حاکمیت دین را بر جهان مسلط خواهند کرد.

 

*با این کیفیت، تمام شئون برنامه‌های ما چه در حوزه اقتصاد، چه سیاست و چه در حوزه فرهنگ باید متناسب با این رسالت انقلابی ما در این کشور بشود که این کشور بناست سکوی فرج و ظهور امام زمان باشد، نمی‌شود اینجا بیاییم برنامه‌ای بریزیم که دارای رنگ و بوی لائیک هست و نتیجه آن بشود که با شعارهای ضد ارزشی پیش برویم.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون