تاریخ خبر: کد خبر: 8766

در خطبه‌های نماز جمعه مشهد عنوان شد

واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به اهانت عضو ستاد یک نامزد خاص به ساحت امام رضا(ع)/ داوطلبان برای تبلیغات از افراد سبک‌سر و بی‌ایمان استفاده نکنند

آن کاندیداهایی که در حاشیه رقابت آنان این اهانت صورت گرفته خودشان بیزار از این اهانت هستند و به‌هیچ‌وجه راضی نیستند چون این‌ها افراد متدین و مؤمن هستند و حاضر نیستد تحت عنوان تبلیغات آنان، اهانت به امام هشتم (علیه‌السلام) ابزار شود.

واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به اهانت عضو ستاد یک نامزد خاص به ساحت امام رضا(ع)/ داوطلبان برای تبلیغات از افراد سبک‌سر و بی‌ایمان استفاده نکنند

به گزارش «قاصدنیوز»، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد که در حرم امام رضا (علیه‌السلام) برگزار شد سخنانی ایراد کرد که اهم آن در ادامه می‌آید:

 

*متأسفانه در تقارن اعیاد مقدسه با دو تلخ‌کامی مقابل و روبرو شدیم، تلخ‌کامی اول اهانت به ساحت مقدس امام هشتم علی بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) بود، این منتهای قدرنشناسی و کفران نعمت وجود مقدس علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) در این کشور است که افراد بخواهند نسبت به امام رضا (علیه‌السلام) حرمت‌شکنی داشته باشند.

 

*آن کاندیداهایی که در حاشیه رقابت آنان این اهانت صورت گرفته خودشان بیزار از این اهانت هستند و به‌هیچ‌وجه راضی نیستند چون این‌ها افراد متدین و مؤمن هستند و حاضر نیستد تحت عنوان تبلیغات آنان، اهانت به امام هشتم (علیه‌السلام) ابزار شود اما باید سعی کنند از به‌کارگیری عناصر سبک‌سر، بی‌ایمان، بی‌توجه، مجذوب دشمن شده و تحت تأثیر بعضی انحراف سازی‌های فضای مجازی قرارگرفته بی زاری بجویند و آنان را در عرصه فعالیت‌های پروپاگاندایی و فعالیت‌های تبلیغاتی خودشان این عناصر را به کار نگیرند که حرمت امام رضا را ابزار کنند.

 

9 جوان دلاورانه در صیانت از مرزها به شهادت رسیدند

*عزیزان مرزبان ما که با یک دنیا اخلاص و فداکاری وظیفه خودشان را دلاورانه در صیانت از مرز اجرا می‌کردند به‌عنوان این‌که کشور همسایه، مسؤولین آن کشور هم احساس مسؤولیت می‌کنند، مسؤولین امنیت هم در آن کشور خودشان را مسؤول می‌دانند در صید کمین نابکارانه تروریست‌ها قرار گرفتند و  9 نفر از جوانان عزیز دلاور غیور ما در مرزبانی نظام و کشور شربت شهادت نوشیدند، این هم ذائقه مردم ما را در این ایام عید و سرور تلخ کرد، داغ 9 جوان ارزشمند دلاور و غیور از نیروی انتظامی که در مقام انجام‌وظیفه به لقاءالله پیوستند.

 

*هرچند آنان مراتب سیر و صعود خودشان را الی الله تا مقامات عالیه بهشت با یک بال زدن طی کردند اما خلأ وجودی این عزیزان برای مردم ما، برای نهادهای مقدس نظامی، انتظامی، مسلح و پاسدار از این انقلاب و همچنین برای فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری و عزیزان خانواده‌شان یک داغ به‌حساب می‌آید، داغی که کام و ذائقه ما را در این اعیاد تلخ کرد.

 

*مقام معظم رهبری در همین فرمایشاتشان در روز مبعث این جمله که فرمودند «باید کاندیداهای ریاست جمهوری به مردم قول بدهند که در حل مشکلات مردم به بیرون از مرزها توجه نکنند و به داخل توجه کنند»، هم یک جمله راهبردی و هم یک جمله تکلیف ساز است.

 

*کاندیداهای ریاست جمهوری در حقیقت باید این قول را به مردم بدهند یعنی مردم هم در انتخاب خودشان این محور را رعایت کنند، توجه داشته باشند که باید جریان مدیریت اجرایی کشور چشم به داخل داشته باشد، چشم به بیرون نداشته باشد، یعنی از تجربیات بیرونی استفاده نکنیم؟ از علوم و فناوری‌های بیرون مرزها بهره‌برداری نکنیم، از کمک جریان‌های برون مرزها بهره‌مند نشویم؟

 

*این‌که فرمودند به بیرون نگاه نکنند، چون دو آفت در نگاه بیرونی وجود دارد، آفت اول این‌که آقایی که می‌خواهد در رأس قوه مجریه به‌وسیله مردم انتخاب شود نگاهش به بیرون کشور باشد، قدرت موجود و توانمندی داخل را نادیده می‌گیرد و غافل می‌شود درحالی‌که بخش عمده حل مشکل ما با تکیه‌بر توانمندی‌های ما امکان‌پذیر است و بدون در نظر گرفتن توانمندی داخلی ولو همه دنیا هم جمع شوند نمی‌توانند مشکل ما را حل کنند.

 

*استحاله انقلاب بدتر از شکست انقلاب است. عزیزان، از روز اولی که مبارزه را در خط انقلاب شروع کردیم که دقیقاً از 60 سال گذشته است، از پاییز سال 41 با شروع نهضت امام سیر این انقلاب شروع شد، در بهمن 57 انقلاب ما در حرکت خودش به نقطه عطف رسید، اهرمی را به دست گرفت به نام نظام جمهوری اسلامی، با این اهرم در قالب قدرت این نظام، انقلاب سیر خود را ادامه می‌دهد، پیش می‌رود و هنوز به آخر و پیروزی نرسیده، اگر این حرکت استحاله شد، هم گذشته و هم امروز ما را خراب می‌کند.

 

*هویت ما در دنیا به انقلاب بسته است، شخصیت جهانی ما به انقلاب بسته است، منافع بین‌المللی ما به رشد و توسعه انقلاب بسته است، دنیای اسلام، تمام تواضعی که در مقابل ما دارند، مردان غیور مسلمان و ایثارگر جهان، تمام این‌که ما را قبله خود در حرکت قرار دادند به خاطر انقلاب ما هست. لذا مسئله سیر انقلاب ما از اقتصادی، معیشت، عمران و آبادانی ما بیشتر است، مردم باید مطمئن شوند عنصری که به‌عنوان رییس قوه مجریه انتخاب می‌کنند با نگاه به بیرون، انقلاب ما را استحاله نخواهد کرد و این عزت و هویت را از این مردم نخواهد گرفت.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون