تاریخ خبر: کد خبر: 3098

چند سوال از آقاي علي مطهري؛ رونوشت به اوباما

چهره معترض، بدون توجه به حمايت و تشويق دولت دشمن و بدون اعتنا به سواستفاده خشن و خونين نيروهاي ميداني داعشي از تجمعاتي كه به فراخوان وي برگزار مي شود، به صدور بيانيه و تحريك معترضان به ادامه اعتراض خياباني پافشاري كند... آقاي مطهري و آقاي اوباما پاسخ دهند: دولت آمريكا با چنين فردي چه برخوردي مي كند؟

چند سوال از آقاي علي مطهري؛ رونوشت به اوباما

در شهر فرگوسن و چند شهر ديگر آمريكا، بخش هايي از مردم به دليل خاصي معترض هستند و براي بيان اعتراضشان، اموال عمومي و خودروها را به آتش مي كشند و پليس هم با انواع سلاح هاي ضد شورش، تجمعات معترضان خشن را متفرق مي كند و صدها نفر را دستگير كرده است.

در خارج از آمريكا، گروهي تروريستي كه آمريكا را –حداقل در ظاهر و به زبان- دشمن خود بداند، وجود دارد مثلا داعش يا القاعده. تصور بفرماييد گروه داعش تعدادي از طرفدارانشان را درون مردم معترض در شهر فرگوسن نفوذ دهند و نفوذيها، معترضين را براي حمله به مركز امنيتي حاوي اسلحه، تشويق و تحريك كنند و حتي به درون اسلحه خانه، بمب آتش زا بيندازند و از ديوارهايش بالا روند. آقاي علي مطهري پاسخ دهند كه دولت آمريكا با جماعتي كه از ديوار مركز امنيتي بالا روند و درونش بمب آتش زا پرتاب كنند، چه برخوردي مي كند؟

تصور بفرماييد دولتي كه با دولت آمريكا خصومت دارد، مثلا دولت كوبا؛ اعلام كند معترضين تحت تعقيب پليس مي توانند به ساختمان كنسولگري كوبا پناه بگيرند. تصور بفرماييد راديو و تلويزيون كوبا، معترضان را به ادامه اعتراضات تحريك و به آنها روش ساخت بمب آتش زا و مقاومت در برابر پليس ضدشورش را آموزش دهد و معترضان را براي حمله به فلان كلانتري در ساعت مشخص، هماهنگ كند و با انتشار عكسهايي از نزديكان حزب دموكرات و وفاداران به اوباما در شهر فرگوسن، معترضان را به حمله به اينها تشويق كند... اوباما پاسخ دهد كه دولت آمريكا با چنين كشوري چه برخوردي مي كند؟!

اكنون تصور بفرماييد يكي از چهره هاي منتقد نظام حكومتي يا حتي منتقد حزب دموكرات حامي اوباما، با صادر كردن بيانيه هاي متعدد، معترضان را به ادامه حضور در خيابان تحريك كند و دولت كوبا (همان دولت با آن كيفيت رفتار توضيح داده شده در بخش قبل)، از اين چهره معترض حمايت كند.

تصور بفرماييد احزاب و روزنامه ها و مراجع رسمي حكومت آمريكا، رهبر معترضان را به طرح و پيگيري اعتراض خود از مسيرهاي قانوني فرابخوانند اما چهره معترض، بر ادامه اعتراضات خياباني پافشاري كند و در حاشيه اعتراضات، شهروندان آمريكايي كشته  شوند و نيروهاي القاعده و داعش، در دامن زدن به شهرآشوبي و حمله به بانكها و كليساها و خلع سلاح كردن نيروهاي پليس آمريكا، سنگ تمام بگذارند... اما چهره معترض، بدون توجه به حمايت و تشويق دولت دشمن و بدون اعتنا به سواستفاده خشن و خونين نيروهاي ميداني داعشي از تجمعاتي كه به فراخوان وي برگزار مي شود، به صدور بيانيه و تحريك معترضان به ادامه اعتراض خياباني پافشاري كند... آقاي مطهري و آقاي اوباما پاسخ دهند: دولت آمريكا با چنين فردي چه برخوردي مي كند؟


*سيدامير سياح

 

منبع: مشرق نیوز

 

::.. پرونده: سخنان علی مطهری در دانشگاه فردوسی مشهد ..::

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون