تاریخ خبر: کد خبر: 8480

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه مشهد:

«یتیم‌خانه ایران» نقش انگلیس در کشتار 9 میلیون ایرانی را به خوبی به نمایش گذاشته است

یلمی که اخیراً ساخته و پخش‌شده به‌وسیله هنرمند انقلابی به اسم «یتیم‌خانه ایران» که یک نقطه تاریخی مبهم، تاریک و مجهول به‌تمام‌معنا که بر مردم ما در تاریخ ایران کشف نشده و در تاریخ نیامده بود، این بود که انگلیس‌ها در سال‌های 1295 تا 1297، نصف این مردم را کشتند، آن زمان جمعیت ایران 18 میلیون بود و 9 میلیون انسان جان دادند.

«یتیم‌خانه ایران» نقش انگلیس در کشتار 9 میلیون ایرانی را به خوبی به نمایش گذاشته است

به گزاش«قاصدنیوز» آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.

 اهم مطالب طرح شده توسط وی بدین شرح است:

 

  • ایام مقارن است با اربعین حسینی (علیه‌السلام)، خوشا به حال آن عزیزانی که الآن در جاده‌های کربلا با عشق و ناله «یا حسین» به‌طرف در حال حرکت هستند.

 

  • (با اشاره به عظمت و عزتمندی اهل‌بیت (علیه‌السلام) در طول دوران اسارت در شام) آنچه مهم است، این است که اهل‌بیت (علیه‌السلام)، پیروزمندانه برگشتند، یعنی این‌ها شام را فتح کردند، شامی که 40 سال در اختیار بنی‌امیه بود، این دختربچه 3 ساله شام را فتح کرد، پایگاه درست کرد در شام، 1400 سال گذشته و دیگر از آن قدرت یزیدی جز ذلت چیزی نیست، هرچه عزت و عظمت است، مال این دختربچه 3 ساله است، این‌ها پیروزمندانه برگشتند، شام را فتح کردند، انقلاب سیدالشهدا را همگانی کردند، کربلا را به‌صورت انقلاب درآوردند، دستگاه‌های طاغوتی بنی‌امیه را مفتضح و رسوا کردند، دل‌ها را به‌طرف انقلاب کربلا متوجه کردند، این‌ها با پیروزی برگشتند.

 

  • محور پیروزی این‌ها چه بود؟ چه چیزی عامل این پیروزی شد؟ چه شد که یک خانم زیر ضربات شلاق و تازیانه بر قدرت طاغوتی و متکبرانه یزیدی پیروز شود؟ محور پیروزی آنان یک نقطه بود و آن این‌که مرعوب یزید نشد، یزید این قضیه را به وجود آورد که این‌ها همه مرعوب شوند، قدرتش را طوری نمایش داد و مصائب را عمال یزید طوری برنامه‌ریزی کردند که بعد هم با چنین قدرتی که در شام روبرو می‌شوند، خود و تبارشان را فراموش کنند، مهم این بود که این‌ها مرعوب قدرت یزید نشدند. امروز دقیقاً محور تداوم انقلاب مقدس اسلامی ما در جامعه انقلابی‌مان همین است که ما مرعوب و مجذوب دشمن نشویم.

 

  • مقام معظم رهبری در فرمایشات پریروزشان دو نکته را فرمودند، نکته اول این‌که فرمودند «مردم ما مجذوب آمریکا و غرب نیستند، متأسفانه برخی نخبگان سیاسی مجذوب غرب و آمریکا هستند»، نکته دومی که فرمودند این بود «برای این‌که عزیزان و جوانان ما مجذوب دشمن نشوند، باید بصیرت سیاسی پیدا کنند و بصیرت سیاسی در شناخت عمق فساد و عناد دشمن است»، هم دشمن را به‌عنوان فاسد بشناسند و هم به‌عنوان فاسد دشمن را تشخیص دهند.

 

  • باید از هنرمندان ارزشی کشور که جنایات پنهان انگلیس در تاریخ ایران را به تصویر می‌کشند، تشکر کرد. آنچه برای ما قابل‌تقدیر است و باید تشکر کنیم، از برخی هنرمندان ارزشمند در جامعه خودمان هست که این‌ها فساد دشمن را در هنر و در مسئله فیلم به تصویر می‌کشند در برابر دیدگان عزیزان جوان ما، این‌هایی که تجربه سیاسی در این کشور ندارند، دشمن را ببینند و بشناسند.

 

  •  فیلمی که اخیراً ساخته و پخش‌شده به‌وسیله هنرمند انقلابی به اسم «یتیم‌خانه ایران» که یک نقطه تاریخی مبهم، تاریک و مجهول به‌تمام‌معنا که بر مردم ما در تاریخ ایران کشف نشده و در تاریخ نیامده بود، این بود که انگلیس‌ها در سال‌های 1295 تا 1297، نصف این مردم را کشتند، آن زمان جمعیت ایران 18 میلیون بود و 9 میلیون انسان جان دادند به‌وسیله قحطی که انگلیس‌ها بر ما تحمیل کردند، تمام غله ایران را جمع کردند، همه را دزدیدند و بردند، مردم از قحطی و گرسنگی، از 18 میلیون انسان، 9 میلیون نابود شدند و این جنایت نابکارانه این اروپای ملعون و این انگلیس را این عزیز هنرمند ما در این فیلم ارزشمند، نمایش داده است.

 

  •  وقتی یک روزی هنر به خدمت انقلاب دربیاید و هنرمندان که مدیون این انقلاب هستند، هنرشان را جلوی پای انقلاب و شهدا بریزند، در بصیرت سیاسی عزیزان ما چقدر مؤثر است، انگلیس‌ها را معرفی کردند که چه ناپاکی هستند.

 

  • متأسفانه امروز در مقابل این ناپاکی‌ها، اتحادیه اروپا می‌خواهد بیاید در تهران دفتر سیاسی باز کند و بعضی از دولتمردان ما هم باحالت ذوق‌زدگی، خبرش را می‌برند که به‌زودی، دفتر سیاسی اتحادیه اروپا در تهران افتتاح خواهد شد.

 

  • ​یعنی در یک موقعیتی که انگلیس‌ها، سفیر سابق خود و مسؤول اطلاعات و امنیت خودشان را به‌عنوان سفیر فرستادند، سفیر فرانسه هم که رییس امنیت و اطلاعات فرانسه است، نصب می‌شود به‌عنوان سفیر اینجا، آلمان هم همین‌طور، سه تا کشور اروپایی، متخصص‌ترین عناصر سیاسی خودشان را در مسائل امنیتی، اطلاعاتی فرستادند در این کشور به‌عنوان سفیر که این‌ها بیایند عامل نفوذی درست کنند و بعد غیر از این‌ها، حالا دفتر سیاسی اتحادیه اروپا هم می‌خواهد تشکیل شود، این دفتر سیاسی اتحادیه اروپا چیست؟

 

  • (با اشاره به بندهای مصوب سند راهبردی اتحادیه اروپا در مورد ایران) یک سند راهبردی چندی قبل در اتحادیه اروپا بعد از برجام تصویب شد، این سند راهبردی به‌عنوان سند راهبردی روابط اتحادیه اروپا با ایران بود و این سند راهبردی، چند ماده داشت؛ ماده اول، قبول و پذیرش FATF که همان مطلبی است که در اینجا توضیح دادم که تمام بانک‌ها، ثروت و پول ایران در طول اختیار آمریکا و اروپا دربیاید، این ماده اول آن سند است.

 

  • ماده دوم، تضمین امنیت انرژی با نفت و گاز ایران، ایران نفت و گازش را بی‌اختیار در اختیار اروپا بگذارد، آنان اگر نخواستند که نخواستند اما اگر آنان خواستند، ایران حق ندارد جلوی آن را بگیرد؛ ماده سوم، عدم برخورد با افراد دو تابعیتی؛ برخی نخبگان سیاسی ما دو تابعیتی هستند، هم تابع ایران هستند، هم تابع آمریکا یا یک کشور اروپایی، این‌ها اگر در رأس کار قرار بگیرند، می‌خورند، می‌چاپند و فرار می‌کنند، آن فرد می‌شود تابع کشور دیگر و زور ما به او نمی‌رسد؛ اخیراً برحسب تأکید مقام معظم رهبری، افراد دو تابعیتی قرار شده از مسؤولیت‌ها کنار زده بشوند، سند راهبردی اروپا این است که شما به این‌ها کار نداشته باشید، بدزدند، بخورند و بچاپند، بروند اروپا و آمریکا، بعد هم که بروند، در تابعیت دیگر شما نتوانید آنان را تعقیب کنید.

 

  • عدم‌حمایت از محور مقاومت دیگر مصوبه این اتحادیه است. ماده چهارم سند راهبردی، می گوید ایران محور مقاومت در منطقه به‌ویژه حزب‌الله و فلسطین را کنار بزند، جریان مقاومت را کنار بزند و با آنان رابطه نداشته باشیم.

 

  •  ماده پنجم، محدود کردن فعالیت‌های موشکی است و اینکه دیگر حق نداریم هرکجا موشک آزمایش کنیم.

 

  • ماده ششم، کمک به حل بحران سوریه برحسب اراده غرب و آمریکاست و اینکه بحران سوریه را به نفع آمریکا تمام کنید نه به نفع خودتان.

 

  • ماده هفت، برگزاری انتخابات آزاد و انجام اصلاحات سیاسی، این فیلتر شورای نگهبان را باید از روی انتخابات بردارید تا هر ناپاک و نابکاری که بتواند در این مملکت به قدرت دست پیدا کند.

 

  •  ماده هشتم، اجرای مکانیزم های حقوق بشر و پاسخ به گزارش احمد شهید؛ یعنی هرچه منافقین از شما شکایت کردند بپذیرید، آنان را جواب دهید غرامت بپردازید.

 

  •  نهم، آزادی زندانیان سیاسی. یعنی هر فتنه‌گری الآن در محدودیت است را باید آزاد کنیم، آزادی جاسوس‌های اروپایی و غیراروپایی در ایران

 

  •  دهم، انجام اصلاحات قضایی، قوه قضاییه زیر نظر رهبری کنار برود و یک قوه قضاییه دیگر تشکیل شود و عدم اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، هرکس خواست مواد مخدر وارد کشور کند آزاد باشد و هر جور خواست تردد کند آزاد باشد.

 

  • این‌ها برای این ده ماده می‌خواهند دفتر سیاسی در ایران بزنند، متأسفانه دستگاه‌های دیپلماسی ما هم موافقت کرده، آنان با ذوق‌زدگی می‌گویند همه مشکلاتمان را با آمریکایی‌ها حل می‌کنیم با این دفتر سیاسی درحالی‌که دفتر سیاسی برای اجرای این ده ماده است و من از موقعیت تریبون نماز جمعه در کنار تربت علی بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام)، از ریاست محترم دلیر و غیور قوه قضاییه و از دستگاه قضایی تشکر می‌کنم که دستگاه قضایی با همه قدرت آمده مقابل این تأسیس ایستاده و اجازه نمی‌دهد.

 

  • طرح موضوع تأسیس دفتر سیاسی اتحادیه اروپا را طمع غرب به ایران است. این برنامه‌ها را دفتر سیاسی اتحادیه اروپا بیاید اجرا کند، ببینید چقدر به ما طمع کرده‌اند؛ مقام معظم رهبری از چند ماه قبل فرمودند خطر نفوذ ما را تهدید می‌کند، مقام معظم رهبری از تمام جریانات جلوترند، چند ماه قبل گفتند خطر نفوذ ما را تهدید می‌کند، این‌ها دارند مکانیزمش را درست می‌کنند، دارند کارخانه نفوذ را می‌سازند و متأسفانه بعضی نخبگان سیاسی ما به فرمایش مقام معظم رهبری، به‌اندازه بچه حزب‌اللهی‌های کف خیابان بصیرت ندارند.

 

  • اگر این‌ها بصیرت داشتند، اصلاً مذاکره می‌کردند برای این قضیه؟ همه الآن رایزنی می‌کنند که وسایل و زمینه دفتر سیاسی را فراهم کنند اما این مردم زنده‌اند، این مردم هشیارند، به رهنمود مقام معظم رهبری با حکمت عالیه مقام معظم رهبری، این مردم ما بصیرت دارند، با مردم جان داده با بصیرتی که جانشان کف دست است و درراه انقلاب دارند فدا می‌کنند و شاهدشان، جنازه این شهدایی است که روزبه‌روز دارد از مرحله کویر عراق و شام برمی‌گردد، مسلماً چنین توطئه‌های سالوس‌بازانه، نفوذ در کشور ما شدنی نیست.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون