تاریخ خبر: کد خبر: 8447

با حضور 33 تشکل مردمی و با صدور بیانیه‌ای مشترک

شورای هماهنگی تشکّل‌های فرهنگی و اجتماعی مشهد مقدّس به طور رسمی آغاز به کار کرد

شورای هماهنگی تشکّل‌های فرهنگی اجتماعی مشهد مقدّس با صدور بیانیه‌ای رسما فعالیت خود را آغاز کرد. این شورای هماهنگی متشکل از 33 تشکل مردمی است و تمام تشکل‌های فعال فرهنگی و اجتماعی مشهد مقدس را که علم دفاع از انقلاب را در دست دارند، در بر می‌گیرد.

شورای هماهنگی تشکّل‌های فرهنگی و اجتماعی مشهد مقدّس به طور رسمی آغاز به کار کرد

به گزارش «قاصد نیوز»، شورای هماهنگی تشکّل‌های فرهنگی اجتماعی مشهد مقدّس با صدور بیانیه‌ای رسما فعالیت خود را آغاز کرد. این شورای هماهنگی متشکل از 33 تشکل مردمی است و تمام تشکل‌های فعال فرهنگی و اجتماعی مشهد مقدس را که علم دفاع از انقلاب را در دست دارند، در بر می‌گیرد.

 

در بخشی از بیانیه این شورای هماهنگی آمده است: « از مهم ترین اهداف شکل‌گیری شورای هماهنگی تشکّل‌ها می‌توان به "شبکه سازی و ایجاد انسجام در تشکّل‌های مردمی شهر مشهد مقدس در راستای فعّالیت‌های اجتماعی و سیاسی"، "استفاده حدّاکثری از استعدادها و ظرفیّت‌های تشکّل‌های فرهنگی اجتماعی مشهد مقدّس در جهت بسط و توسعه گفتمان انقلاب" و "رصد، پیش‌بینی مسائل، چالش‌ها، اتّفاقات و تصمیم سازی و تصمیم گیری جهت اقدام و عمل مناسب و به هنگام" اشاره‌نمود.»

 

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَکُنتُم عَلى شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَکُم مِنها  کَذلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُم آیاتِهِ لَعَلَّکُم تَهتَدونَ- آل‌عمران﴿۱۰۳﴾

 

پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا، تمام تلاش خود را به‌کارگرفته تا با اجرای سیاست‌های خصمانه خود علیه ملت ایران، که به عنوان نماد مقاومت و احیاگر تفکر بیداری اسلامی و ارزش‌های الهی شناخته می شود، مسیر منتهی به ظهور حضرت حجت) ارواحنا له الفداء( و دستیابی به اهداف، ارزش ها و گفتمان‌های مکتب انقلابی حضرت امام (ره) را به بی راهه کشانده، تا نگذارند ایران اسلامی به یک کشور و ملّت قدرتمند تبدیل شود.

 

با این حال با درایت رهبر معظّم انقلاب، حضرت آیت الله امام خامنه ای (مد ظله العالی) و حضور همواره مردم در صحنه‌ها و چالش‌های اساسی نظام، دشمن در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده است. در این مقطع زمانی که انقلاب اسلامی در برابر یک جنگ نرمِ برنامه‌ریزی شده، گسترده و همه‌جانبه‌ی فرهنگی، اعتقادی و سیاسیِ نظامِ سلطه قرار‌دارد، دشمن با بهره گیری از تمامی ابزارهای خود که مهم ترین آن نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی می باشد، به دنبال سست کردن اعتقادات دینی، سیاسی، تقویّت نارضایتی‌ها در داخل کشور و جذب جوانان در سطوح مختلف برای مقاصد خودشان است، تا بتواند در میان آحاد جامعه و به خصوص نخبگان رخنه کند و محاسبات مسئولین را تغییر دهد.

 

در این میان نقش افراد مؤمن انقلابی به عنوان علم داران دفاع از انقلاب و پیشبرنده اهداف خمینی کبیر(ره) بیش از گذشته اهمیت پیدا می کند، چرا که مقام معظّم رهبری در این باره می فرمایند، نیروهای مؤمن، نیروهای اصیل و معتقد در سرتاسر کشور بایستی مثل پاره‌های پولاد نفوذ ناپذیر و نفوذ کننده و در مقابل دشمن بُرّنده و با اراده‌ی قوی باشند، چرا که حرکت به‌ سمت اهداف و آرمان‌های اسلامی است و در این هیچ تردیدی نیست. لذا همه بایستی آمادگی خودشان را در میدان‌ها و عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی سیاسی و فرهنگی نگاه دارند و در مقابل جهت‌گیری‌های دشمنان آماده باشند.

 

در این میان تشکّل‌های فرهنکی و اجتماعی مردمی که به صورت خودجوش فعّالیت دارند، به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های حضور نیروهای مؤمن انقلابی در سطح کشور به خصوص شهر مقدّس مشهد شناخته می‌شوند. این تشکّل‌ها در حال حاضر نقش بی بدیلی را در تربیت افراد مؤمن به مبانی انقلاب و فرهنگ اسلامی که نیاز امروز نظام اسلامی است، ایفا می کنند و به واسطه این تربیت، رویش‌های معتنابه و جوشش‌های فراوان فعّالیت‌های‌فرهنگی را در سطوح مردمی، خصوصاً جوانان مؤمن و انقلابی می‌توان مشاهده نمود که انجام این فعّالیت‌ها نقش بسیار زیادی را در پیشرفت کشور و ایستادگی در مقابل دشمنان این ملّت، ایفا کرده است. همچنین تشکّل‌های فرهنگی و اجتماعی فعال در مشهد مقدس با تجربه چندین سال فعّالیت‌های میدانی در توده اجتماعی امّت، به این حقیقت رسیده اند که در کنار توطئه ریزی دشمنان خارجی انقلاب اسلامی، نمیتوان نقش مخرّب خواص خسته از مسیر انقلاب و غیر خودی‌های موجود در پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی را نادیده گرفت. لذا امروزه نقش تشکّل‌های فرهنگی و اجتماعی مردمی ذیل گفتمان انقلاب، در حفظ سیرت انقلاب ‌اسلامی بسیار پررنگ تر از گذشته نمود پیدا کرده است. با این حال معتقد هستیم که اگر کسانی بخواهند برای انقلاب کار کنند و این‌ ها متشکّل نباشند، مجتمع نباشند، نخواهند توانست از لحاظ کیفیت و کمیت آن کاری را انجام دهند که یک گروه متشکّل انجام خواهد داد و نمی توان در جریان سازی اجتماعی تاثیرگذار بود، لذا اگر بخواهیم در مقابل جبهه دشمن کار کنیم، هم باید تنوّع، ابتکار، انگیزه و برنامه داشته باشیم و هم کارمان هدایت شده باشد. لذا به منظور رسیدن به این هدف مقدّس که از بهترین عبادات است، شورای هماهنگی تشکّل‌های اجتماعی مردمی مشهد مقدّس تشکیل می گردد.

 

این شورا از تشکّل‌های" فرهنگی و اجتماعی"، "مردمی و فعال" و "معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی" که متعهّد به فعّالیت در عرصه‌های مورد نیاز اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در گستره عملیاتی مشهد مقدّس می باشند، تشکیل می‌گردد تا با ایجاد هم‌افزایی میان تشکّل‌های فرهنگی و اجتماعی معتقد به مبانی انقلاب اسلامی، ضمن حفظ استقلال و هویّت تشکّل‌ها، به دور از اختلاف سلیقه ها، بر روی محکمات و اهداف مشترک مبتنی بر منویات مقام‌معظّم‌ رهبری، سازماندهی و حرکت نماید.

 

 از سوی دیگر عدم توجّه به مطالبات بدنه انقلابی جامعه که تشکّل‌های فرهنگی و اجتماعی تبلور آن ها هستند، در تصمیم گیری‌های سیاسی و اجتماعی و اتّکا به احزاب سیاسی خاص، ضرورت اجماع و هم‌افزایی این تشکّل‌ها را جهت حضور فعّالانه و مؤثّر در عرصه‌های مختلف مورد نیاز انقلاب بیش از پیش نمایان می سازد. در همین راستا از مهم ترین اهداف شکل‌گیری شورای هماهنگی تشکّل‌ها می توان به "شبکه سازی و ایجاد انسجام در تشکّل‌های مردمی شهر مشهد مقدس در راستای فعّالیت‌های اجتماعی و سیاسی"، "استفاده حدّاکثری از استعدادها و ظرفیّت‌های تشکّل‌های فرهنگی اجتماعی مشهد مقدّس در جهت بسط و توسعه گفتمان انقلاب" و "رصد، پیش‌بینی مسائل، چالش‌ها، اتّفاقات و تصمیم سازی و تصمیم گیری جهت اقدام و عمل مناسب و به هنگام" اشاره‌نمود.

 

 لذا امید است شورای هماهنگی تشکّل‌های فرهنگی و اجتماعی مشهد مقدّس که با این بیانیه فعّالیت رسمی خود را اعلام می دارد، جریانی آرمانی و هدفمند در مسیر اجرای منویّات مقام معظّم رهبری ایجاد نماید.

 

وَالسَّلامُ عَلَیکُم وَ رَحمَتُ اللهِ وَ بَرَکاتُه

شورای هماهنگی تشکّل‌های فرهنگی اجتماعی مشهد مقدّس

سوم آبان ماه 1395

 

مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی-حسینیه فرهنگی قرآن و عترت- جبهه آرمانخواهان واقع‌بین- مسجد‌صنعتگران- مجمع مطالبه مردمی مشهد- کانون دانش آموختگان بسیجی (کاد)- جمعیت احیاء ارزش های اسلامی- مؤسسه خیمه الانتظار– مجمع امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی- مؤسسه رهپویان معروف- مجموعه گروه های جهادی تبلیغی طلاب خراسان رضوی- تشکل مردمی فتیه- بنیاد فرهنگی اجتماعی اسلام‌ناب- حزب الله مشهد- مجمع هیأت های رزمندگان مشهد (متشّکل از 23 هیأت رزمندگان سطح شهر مشهد)-مجامع تشکّل های فرهنگی حاشیه شهر- جامعه العباس جانبازان خراسان رضوی- موسسه تفحص سیره شهداء- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه منتظری- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان- انجمن اسلامی دانشجویان(تحکیم وحدت)دانشگاه پیام نور- کانون فرهنگی جوادالائمه علیه السلام- هیأت بین الحرمین مشهد الرضا- مؤسسه عاشوراییان- کانون فرهنگی رهروان امام (فرزندان شاهد)- مجموعه کهف‌الحسن- مسجد جامع و مجتمع فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام (قاسم آباد)- هیأت مُحبّین الحسین رزمندگان جوان اسلام - جبـهه رسانه ای انقلاب- هیأت رأیه الشـهداء (دانشجویان و طلاب)- مسـجد امام علی علیه السلام(فرامرزعباسی)

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون