تاریخ خبر: کد خبر: 8016

مسئول دفتر رهبر انقلاب: رئیسی دارای سابقه درخشان و مورد اعتماد امام بوده است/ تاکید تولیت جدید آستان قدس بر مرجعیت علمی، ساماندهی اقتصادی و زائرمحوری

تولیت جدید آستان قدس رضوی بیان کرد: ما در محضر عالم آل محمد هستیم و باید مشهد و خراسان رضوی برای تمام جهان مرجعیت علمی پیدا کند و این جایگاه، شان مشهد است و در دوره جدید ساماندهی اقتصادی به فعالیت‌ها در پرتو کمک به آستان قدس رضوی و زائرمحوری است.

مسئول دفتر رهبر انقلاب: رئیسی دارای سابقه درخشان و مورد اعتماد امام بوده است/ تاکید تولیت جدید آستان قدس بر مرجعیت علمی، ساماندهی اقتصادی و  زائرمحوری

به گزارش«قاصدنیوز»، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر معظم انقلاب در مراسم معارفه تولیت جدید آستان قدس رضوی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) به انتصاب حجت‌الاسلام رییسی در جایگاه دادستانی کل کشور اشاره و اظهار کرد: جایگاه دادستانی کل کشور دشوار بود اما تولیت آستان قدس رضوی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با این انتخاب، خلاء وجود آیت الله طبسی را پر کردند و پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که کسی که بتواند راه آیت الله واعظ طبسی را ادامه دهد حجت‌الاسلام رئیسی است.

 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه آیت الله واعظ طبسی برای خدا و امام رضا(ع) خدمت می‌کرد، یادآور شد: زمانی که  به بیمارستان امام رضا(ع) به منظور عیادت از ایشان رفتم وضعیت وی به گونه‌ای بود که توانی در بدن نداشتند، در واقع همه ما انسان‌ها به این شرایط می‌رسیم لذا دنیا محلی برای اندوختن اعمال و خدمات جاودانه است.

 

گلپایگانی افزود: فردی از سوی رهبری به عنوان تولیت آستان قدس رضوی انتخاب شد که دارای سابقه درخشان بود و ارادت محض به ولایت فقیه داشت.

 

وی درباره خدمات آیت الله واعظ طبسی به آستان قدس رضوی یادآور شد: فقدان آیت الله واعظ طبسی در خراسان واقعا برای ما باعث تاسف است اما گریزی نیست و طبق فرموده قرآن مرگ حق است و از این جهان باید رفت.

محمدی گلپایگانی

رئیس دفتر معظم رهبری ادامه داد: حجت‌الاسلام رئیسی از جمله شخصیت‌هایی است که ابتدای انقلاب مورد اعتماد و عنایت خاص امام(ره) بود و در طول مسئولیت خود خدمات ارزنده‌‌ای در کل کشور انجام داده است که دادستانی کل کشور آخرین مسئولیت‌ وی بود.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نیز در این مراسم اظهار داشت: از خدمات 37 ساله آیت‌الله طبسی تشکر می‌کنم و امیدوارم این خدمات ذخیره آخرت ایشان باشد و باید تلاش‌ها متوقف نشود و بهتر از این شود.

 

تولیت جدید آستان قدس رضوی بیان کرد: ما در محضر عالم آل محمد هستیم و باید مشهد و خراسان رضوی برای تمام جهان مرجعیت علمی پیدا کند و این جایگاه، شان مشهد است و در دوره جدید ساماندهی اقتصادی به فعالیت‌ها در پرتو کمک به آستان قدس رضوی و زائرمحوری است.

سید ابراهیم رئیسی

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: التزام فکری، اندیشه‌ای، اخلاقی و عملی باید مورد توجه واقع شود؛ جامعه‌سازی قرآنی باید آهنگ توحیدی داشته باشد و آستان قدس رضوی کلاس انسان‌سازی است چراکه هم محبت، هم اعلام موضع و هم برنامه با کیفیت را در دستور کار قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: در توصیه و ابلاغ 7گانه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به‌ویژه در بحث محرومان شده است و در دوره جدید تولیت آستان قدس رضوی جایگاه امدادرسانی تقویت می‌شود، امروز دگرخواهی‌ها گوش فلک را کر کرده و تفاوتش با دیگر دگرخواهی‌ها خدامحوری آن است.

 

تولیت جدید آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: زائرمحوری نکته دیگری است که مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌رضوی، فرمانداران و شهرداران استان باید با نگاه خدمت شایسته به زائر باشد و این خدمت تنها در آستان قدس رضوی خلاصه نشود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: ساماندهی اقتصادی همه کارها در پرتو زائرمحوری محقق می‌شود و در این آستان مقدس باید در راستای انجام وظیفه مطلوب و شایسته و در خور شأن زائران امام زمان (عج) تلاش شود، در این رابطه همچنین باید از راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی بهره‌مند شویم.

تودیع رئیسی

 

همچنین آیت الله علم الهدی در این مراسم  یادآور شد: باید این نکته را مورد توجه قرار داد که سال‌ها خدمات صادقانه و خالصانه مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در حرم مطهر رضوی ماندگار شد، با این نگرش رهبر معظم انقلاب با درایتی که داشتند حجت‌الاسلام رئیسی را به سمت تولیت جدید آستان قدس رضوی منصوب کردند، چرا که این نوع خصوصیت در ایشان دیده می‌شد.

 

نماینده جدید ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بین مدیران نظام مدیری که چنین خصوصیتی دارد، حجت‌الاسلام رئیسی است، در بحران استان سمنان و عملیات مرصاد که در دوران امام راحل رقم خورد ایشان با توجه به اینکه در سنین جوانی به سر می‌بردند اما این بحران‌ها را مدیریت کردند، در نتیجه اخلاص ایشان هم این مهم را نشان می‌دهد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون