تاریخ خبر: کد خبر: 7298

شخصیت تاثیرگذار عراقی در گفتگو با «قاصدنیوز»:

بستر سخت‌افزاری صدور انقلاب اسلامی مشهدمقدس است/ به زائران خارجی ساندویچ فرهنگی ساده بدهید

سید هاشم الحیدری با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی از شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صادر می‌شود، گفت: بستر سخت‌افزاری برای صدور انقلاب اسلامی مشهد مقدس است. درواقع وجود حضرت رضا(علیه‌السلام) برکت است و شما عناصر انقلابی باید از این فرصت استفاده کنید.

بستر سخت‌افزاری صدور انقلاب اسلامی مشهدمقدس است/ به زائران خارجی ساندویچ فرهنگی ساده بدهید

حجت‌الاسلام سید هاشم الحیدری در گفتگو با «قاصدنیوز» با اشاره به اینکه نیروهای انقلابی در مشهدمقدس باید برای برداشتن دیوارهایی که مانع مشاهده آفتاب انقلاب برای زوار خارجی می‌شود، فعالیت بیشتری کنند، گفت: برخی اوقات یک راننده تاکسی با کلماتی نامناسب می‌تواند کل حرکت انقلاب اسلامی، امام و خون شهدا را بد جلوه دهد.

 

رهبر جریان موسوم به حزب‌الله عراق افزود: به نظرم جذب شهر قم جذب علمی و فرهنگی است اما کار شهر مشهدمقدس کار جذب زوار و بدنه عمومی جامعه عرب است و زائر برای حضور در این شهر برنامه‌ریزی یک هفته تا ده و حتی بیشتر می‌کند.

 

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی از شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صادر می‌شود، گفت: بستر سخت‌افزاری برای صدور انقلاب اسلامی مشهد مقدس است. درواقع وجود حضرت رضا(علیه‌السلام) برکت است و شما عناصر انقلابی باید از این فرصت استفاده کنید.

 

سید هاشم الحیدری افزود: از طریق محصولات فرهنگی همانند لوح فشرده، کتاب و... باید زائران کشورهای عربی را با حقیقت انقلاب اسلامی آشنا کنید. البته باید توجه داشت که زائر خیلی دنبال سخنرانی نیست لذا باید با یک ساندویچ فرهنگی ساده به این هدف رسید.

 

مدیر موسسه فرهنگی الرایه عراق گفت: با توجه به اینکه زوار در حرکت به سمت زیارت و یا در خود حرم تمرکزی به مسائلی غیر زیارت ندارند پیشنهاد می‌کنم تیمی متشکل از عناصر حزب‌اللهی با همراهی طلبه‌های عرب مقیم مشهد تشکیل شود و این گروه‌ها با حضور در مراکز اسکان زوار را با احوالپرسی و گفتگو تکریم عملی کنند و در ضمن آن، با اهدای بسته‌های فرهنگی به دنبال انتقال پیام انقلاب اسلامی باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: اکنون همه زائران گوشی‌های هوشمند دارند و در شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی حضور فعال دارند، لذا فضای مجازی بستر بسیار خوبی از حیث ارزانی و آسانی برای ارتباط است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون