تاریخ خبر: کد خبر: 7121

مسئول قرارگاه فرهنگی اربعین کشور گفت:

پیش‌بینی حضور 5 میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین/ زائرین تصویر رهبر انقلاب را روی تصاویر مراجع نصب نکنند

مسئول فرهنگی قرارگاه اربعین گفت: تقویت وحدت مسلمانان مهم ترین هدف قرارگاه فرهنگی اربعین است.

پیش‌بینی حضور 5 میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین/ زائرین تصویر رهبر انقلاب را روی تصاویر مراجع نصب نکنند

به گزارش قاصدنیوز به نقل از بسیج پرس؛ سردار نجات مسئول فرهنگی قرارگاه اربعین در همایش مردمی آیه الایمان ویژه خادمین و فعالان فرهنگی حماسه اربعین حسینی(ع) که صبح امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد با اشاره به حضور 5 میلیونی زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال گفت: اقدامات گسترده ای را در پایانه انجام داده ایم و تسهیلات ویژه ای را در اختیار مسئولین پایانه ها گذاشته ایم تا مشکلات سال گذشته تکرار نشود.

 

وی با بیان اینکه هدف قرارگاه اربعین یک دل کردن مردم و تقویت وحدت مسلمانان است گفت: برای به ثمر نشستن تمامی اقدامات، جلسات گسترده ای را با مسئولان عراقی و رایزن فرهنگی خودمان در کشور عراق داشته ایم و تمام فعالیت ها با مسئولین عراقی هماهنگ شده و تمام تلاش ما این بوده که با اقدامات عراقی ها یک دست شویم.

 

سردار نجات با اشاره به اینکه مهم ترین هدف ما تقویت وحدت مسلمانان است گفت: تقویت معرفت دینی هدف بعدی ما است و اینکه منزلت و عزت مسلمانان را در دنیا با نهضت امام حسین (ع) افزایش دهیم و هدف بعدی شناساندن دشمنان جهان اسلام و تقویت روحیه استکبار ستیزی و ارتقای روحیه مقاومت است و هدف آخر استفاده از ظرفیت اربعین برای اصلاح مسائل اسلام از قبیل یمن، سوریه، غزه و عراق است.

 

مسئول فرهنگی قرارگاه اربعین افزود: تمام تلاش ما این بوده که اقدامات را از طریق بسیج مردمی و امکانات آن ها جلو ببریم و هماهنگی های لازم را با تمامی دستگاه ها از قبیل شهرداری، مجموعه سراج و مسئولین عراقی انجام داده ایم که کارها به یک بحث واحد تبدیل شود و با دفاتر مراجع تقلید در عراق هماهنگ شده ایم تا اقدامی صورت نگیرد که مورد توجه آن ها نباشد و نکته مهم دیگر توجه به میزبانی عراقی ها است و طوری نشود که خود را جایگزین آن ها کنیم بلکه ما کمک و یاری دهنده مردم عراق هستیم و این مراسم فرصت خوبی هم برای شناساندن امام رضا (ع) به جهانیان است.

 

وی افزود: موکب های ایرانی بعد از مراسم اربعین هم به فعالیت خود ادامه می دهند تا مشکلات سال گذشته در زمینه تغذیه و اسکان به وجود نیاید. و توصیه ما به مردم این است که به قوانین و مقررات کشور عراق احترام بگذارند و تمام مراحل اداری از قبیل دریافت گذرنامه و ویزا را طی کنند.

 

سردار نجات اظهارداشت: محتوای فعالیت های فرهنگی ما باید وحدت جهان اسلام در مقابل استکبار را تقویت کند و بصیرت مردم را افزایش دهد که با بالا رفتن بصیرت مردم شرایط ظهور فراهم می شود و اسرائیل و آمریکا را دشمنان اصلی جهان اسلام معرفی کند وجریان تکفیری را حاصل تلاش آمریکا و آل سعود معرفی کند.

 

وی ادامه داد: 300 تابلو با موضوع جریانات تکفیری طراحی شده که در حال حاضر در مسیر راهپیمایی در حال نصب شدن است و همان طور که رهبرمعظم انقلاب فرموده اند، بهتر است که مردم عکس ایشان را به همراه نبرند این در حالی است که سال گذشته عده ای عکس رهبرمعظم انقلاب را روی عکس دیگر مراجع نصب می کردند که این اقدام وحدت مسلمانان را کاهش می دهد.

 

سردار نجاب با بیان اینکه شعار امسال هیهات من الذله و اشدا علی الکفار و رحماء بینهم است گفت: تمام تلاش ما این است که به یک شعار واحدی برسیم و مانند سال گذشته رنگ انتخابی ما رنگ سبز است.

 

وی در پایان اظهارداشت: موکب های ایرانی را برای برگزاری فعالیت های فرهنگی از قبیل خواندن زیارت عاشورا، برپایی نماز جماعت و سخنرانی های مذهبی راه اندازی کرده ایم و بسته های فرهنگی ویژه ای را در اختیار کودکان قرار خواهیم داد و اقدام بعدی ما اطلاع رسانی به زائرین از طریق سایت های سلام، سراج و بسیج دانشجویی است و امیدواریم مراسم امسال با شکوه تراز سال گذشته برگزار شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون