تاریخ خبر: کد خبر: 4311

واقعیاتی تکان دهنده از ادامه روند ضدجمعیتی نهادهای دولتی و غیردولتی/

بازوان اجرایی «تروریسم جمعیتی» در ایران چه نهادهایی هستند؟

دفاتر مختلف سازمان ملل سال‌هاست که در کشورهایی نظیر ایران اقدام به اجرایی کردن سیاست‌های دکترین امنیت ملی آمریکا با کمک دستگاه‌های دولتی آن کشورها و سیاست‌های معاندانه خود با کمک بودجه‌های دولتی آن کشورها هستند.

بازوان اجرایی «تروریسم جمعیتی» در ایران چه نهادهایی هستند؟

به گزارش «قاصدنیوز»، تحقیقات صورت رفته پیرامون موضوع «کاهش جمعیت» به‌خوبی نشان می‌دهد که کاهش شدید نرخ رشد جمعیت در ایران موضوعی نبوده است که براثر عوامل و برنامه‌ریزی‌های طبیعی و معمول صورت گرفته باشد، بلکه تلاش و سناریوی کاملاً برنامه‌ریزی‌شده توسط غرب و عمال داخلی آن بوده است. هدف اصلی این گزارش مشخص کردن «کاهش شدید نرخ رشد» و کاملاً امنیتی بودن آن است که به نقش پررنگ اتاق‌های فکر غرب و عوامل خارجی و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و افراد داخلی وابسته به آن در پوشش‌هایی به‌ظاهر قانونی و در سایه بی‌توجهی و عدم آگاهی برخی دستگاه‌ها و رسانه‌ها را می‌توان مشاهده کرد.

 

دفاتر مختلف سازمان ملل سال‌هاست که در کشورهایی نظیر ایران اقدام به اجرایی کردن سیاست‌های دکترین امنیت ملی آمریکا با کمک دستگاه‌های دولتی آن کشورها و سیاست‌های معاندانه خود با کمک بودجه‌های دولتی آن کشورها هستند.

 

شناسایی بازوان عملیاتی اتاق‌های فکر مسئله مهمی است که غرب نقشه آن را منتشر کرده است. این بازوان نه‌تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای دیگر نظیر عراق، افغانستان، کشورهای آفریقایی و... کاملاً بر اساس یک نقشه و یک دستور در حال پیاده کردن سیاست‌های کاهش جمعیت هستند.

 

*   *   *

 

صندوق جمعیت سازمان ملل* صندوق بین‌المللی جمعیت و انقطاع نسل

این صندوق در ایران کار خود را از پیش از انقلاب و با تخصیص بودجه‌های سنگین به برنامه تنظیم خانواده و حمایت‌های فکری و امکاناتی مختلف از این برنامه‌های را آغاز کرد. البته تا پیش از شروع فعالیت مستقیم صندوق، ستاره فرمانفرمائیان به‌عنوان نماینده سازمان ملل در ایران در ایجاد و آموزش برخی خیریه‌ها و انجمن‌های تنظیم خانواده فعالیت می‌کرد. لازم به ذکر است از سال 1370 تا سال 1392 مبلغ 1.836.965.728.000 ریال از بودجه کشور برای برنامه‌های تنظیم خانواده اختصاص‌یافته و مبلغ 278.400 دلار اعتبار از طرف سازمان بهداشت جهانی برای ایران در نظر گرفته‌شده است.

 

صندوق بین‌المللی جمعیت در ایران و بعد از انقلاب توانست با شناسایی دقیق دستگاه‌هایی که می‌توانستند به هر نحو در کاهش و انقطاع نسل به سیاست‌های این صندوق کمک کنند گام بزرگی و مهمی را در کاهش نرخ رشد جمعیت ایران بردارد. سیاست کاهش نرخ رشد جمعیت توسط این صندوق و با به‌کارگیری دستگاه‌های دولتی و مردم‌نهاد را می‌توان به‌نوعی «تروریسم جمعیتی » در ایران نام‌گذاری کرد.

 

دستگاه‌هایی که  صندوق جمعیت مشخصاً و آشکارا با آنان تحت عناوین به‌ظاهر قانونی مشغول به همکاری است، عبارت‌اند از وزارت بهداشت(دفتر سلامت جمعیت و خانواده، اداره تنظیم خانواده)، مرکز ملی آمار ایران، سازمان هلال‌احمر و صلیب سرخ، مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های، سازمان‌های مردم‌نهاد، کمیته امداد، وزارت کار و امور اجتماعی، بهزیستی، امور زندان‌ها، مرکز توسعه قضایی، شهرداری‌های 65 کلان‌شهر کشور.

 

لازم به ذکر است یکی از سازمان‌هایی که در تمام زمینه‌ها به غرب در جهت پیاده‌سازی عقاید و رسیدن به اهداف در داخل کشور کمک مؤثر می‌دهند، سازمان‌های مردم‌نهاد است که بزرگ‌ترین آن‌ها با موضوع جمعیت بانام «انجمن تنظیم خانواده» در ایران به‌عنوان همکار قدرتمند صندوق بین‌المللی جمعیت با دریافت کرسی‌های بین‌المللی و همچنین حمایت‌های سنگین مالی توانسته است نقش به سزایی را در کاهش نرخ رشد جمعیت ایفا کند. این تشکل غیردولتی از ابتدا وابسته به فدراسیون بین‌المللی تنظیم خانواده و باهدف کاهش جمعیت ایران و با مأموریت مستقیم از کاخ سفید و شورای تحدید موالید آمریکا توسط ستاره فرمانفرمائیان تاسیس شد و در سال 73 در جمهوری اسلامی بازگشایی شد و با همکاری پزشکان معروف و محبوب نظام و در سال‌های اخیر به « انجمن سلامت خانواده» تغییر نام یافت.

 

*

 رابطه صندوق جمعیت با دستگاه‌های داخل کشور

*

الف) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

وزارت بهداشتاین وزارتخانه که متولی امر بهداشت و سلامت در جامعه است، بیشترین همکاری را با آژانس‌های بهداشت و سلامت سازمان ملل نظیر صندوق جمعیت و سازمان بهداشت جهانی(who) دارد. اقدامات وزارت بهداشت در بحث کاهش نرخ رشد جمعیت ازآن‌جهت مهم است که بامطالعه و مشاهده آمارها و اقدامات صورت گرفته توسط این وزارتخانه، متوجه نوعی افراط در اجرای «برنامه تنظیم خانواده» می‌شویم. لازم به ذکر است دفتر سلامت جمعیت و خانواده و انجمن تنظیم خانواده از زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت بوده واصلی‌ترین حامی آن‌ها صندوق جمعیت در ایران است.

 

 

اقدامات وزارت بهداشت در خصوص کاهش جمعیت:

  • ارائه 13روش برای پیشگیری از بارداری که در کشورهای دنیا تنها 2 یا 3 مدل از آن‌ها اجرا می‌شود درحالی‌که در ایران تمام 13 روش انجام می‌شود.

 

  • اصرار بر انجام عمل وازکتومی و توبکتومی در مراجعه افراد به خانه‌های بهداشت به‌عنوان راهی دائمی برای اجرای تنظیم خانواده

 

  • افزایش زایمان‌های سزارین به‌طوری‌که اکثر زایمان‌ها در بخش خصوصی و دولتی به این شیوه صورت می‌گیرد. این عمل دارای مضرات بسیاری برای مادر و فرزند است که در صدر آن ناتوان زن در حاملگی سوم به بعد بوده و همچنین فرزندان حاصل از سزارین عموم مستعد به ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، آسم و... هستند.

 

  • ایجاد مراکز بین‌المللی در کشور برای انجام عمل وازکتومی، نظیر مرکز جراحی ارومیه که این مرکز پس از چندین سال فعالیت با حمایت صندوق بین‌المللی در مبحث وازکتومی به‌عنوان یک مرکز بین‌المللی معرفی شد و حتی برای کشورهای منطقه کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و دوره‌ای برگزار می‌کرد.

 

  • برگزاری کارگاه‌هایی در سطح وسیع تحت عنوان بهداشت باروری در سراسر ایران که با صرف بودجه‌های هنگفت به‌منظور ترویج جلوگیری از بارداری فعالیت می‌کنند.

 

وزارت بهداشت به‌عنوان متولی اصلی امر سلامت و بهداشت در کشور، طبق قوانین بین‌المللی  و داخلی مجاز به همکاری با دفاتر بین‌المللی است. به اعتراف اکثر نیروهای این وزارتخانه، در برخی قسمت‌های وزارت بهداشت به‌ویژه در دفتر جمعیت و تنظیم خانواده، قبله اصلی سازمان بهداشت جهانی، یونیسف و دفتر صندوق جمعیت است و افراد حاضر در آن کاملاً بر اساس سیاست‌های آژانس‌های سازمان ملل در حال حرکت و برنامه‌ریزی هستند. حضور محمد اسلامی در دفتر جمعیت وزارت بهداشت و تیم آن متشکل از همسرش پرنیان عندلیب، اعظم دخت رحیمی و... ازجمله مواردی است که باید به آن اشاره شود. این افراد در رأس آن محمد اسلامی قرار می‌گیرند علاوه بر ارتباط نزدیک با صندوق جمعیت، با «انجمن تنظیم خانواده» نیز همکاری بسیار نزدیکی دارند و از هم جدا نیستند. این انجمن بازوی عملیاتی اصلی غرب در ایران به‌منظور کاهش جمعیت در کشور است.

 

ب) برگزاری همایش و تألیف کتاب

برگزاری همایش‌های مختلف تحت عنوان بهداشت باروری باهدف ترویج جلوگیری از باروری با حمایت صندوق بین‌المللی جمعیت و برخی شرکت‌های خارجی داروسازی. به‌عنوان نمونه؛ حامی مالی یکی از این همایش‌ها شرکتی آلمانی به نام «بایر شرینگ فارمان» بوده است که عمده تولیدات این کارخانه، قرص‌های ضدبارداری است که از بزرگ‌ترین شرکت‌های پخش دارد است که در این بیش از 40 شعبه دارد.

 

یکی از روش‌های عملی در این راستا برگزاری همایش‌ها با همراهی علما و تألیف کتب مختلف در این زمینه است مانند کتاب احکام تنظیم خانواده که توسط گروهی در وزارت بهداشت تألیف و با حمایت مالی صندوق جمعیت به‌طور رایگان عرضه‌شده است. در مورد دیگری کتابی پیرامون موضوع وازکتومی منتشرشده که مشاهده می‌شود بحث وازکتومی را بسیار عادی و روش مناسب جلوه داده‌اند و موجب انحراف ذهن خواننده از بحث اصلی عقیم شدن فرد می‌شود.

 

ج) سود اقتصادی حاصل از اجرای برنامه‌های تنظیم خانواده

هرساله بودجه سنگینی به بحث تنظیم خانواده تنظیم می‌باید . این بودجه صرف مشوق‌ها می‌شود و علاوه بر به‌کارگیری این بودجه در امر جلوگیری از افزایش جمعیت وزارت بهداشت با برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های متعدد در زمینه تنظیم خانواده بر توسعه اجرایی برنامه‌های کنترل جمعیت بانام «بارداری آزادانه، آگاهانه و مسئولانه» تأکید می‌کنند.

 

کارخانه «کیهان بُد» در ایران با تولید بیش از 60 نوع وسیله جلوگیری از بارداری، یکی از ابزارهای درآمدزایی از اجرای برنامه تنظیم خانواده در ایران است و تمامی خانه‌های بهداشت موظف هستند وسایل جلوگیری خود را از شرکت‌هایی خریداری نمایند که دفتر جمعیت وزارت بهداشت تعیین می‌کند.

 

د) ارتباطات و افراد

حضور و ارتباط افراد مشکوک و نه‌چندان موجه با مسئولان و مشاوران دفتر جمعیت وزارت بهداشت که متولی اصلی مسئله کاهش جمعیت در ایران هستند، یکی از موضوعاتی است که نمی‌توان از آن به‌سادگی گذشت. محمد اسلامی یکی از کارشناسان این دفتر و از اعضای اسبق دفتر تحکیم وحدت و یکی از مهره‌های اصلی اصرار بر اجرای برنامه‌های تنظیم خانواده در ایران است.

 

* صندوق جمعیت و مجلس شورای اسلامی

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامییکی دیگر از دستگاه‌هایی است موردتوجه صندوق بین‌المللی جمعیت قرارگرفته است البته بیان این نکته ضروری است که اکثر روابط برقرارشده میان صندوق و دستگاه‌های مختلف ظاهر قانونی داشته و خارج از عرف و قانون نبوده است اما باید توجه داشت افراد وابسته یا همسو با صندوق با حضور در جلسات و کمیسیون‌های مربوطه موجب انحراف پرونده جمعیت به سمت‌وسوی موردنظر خود می‌شوند. و طرح جامع جمعیت مجلس را پس از 17ماه کار کمیسیون‌ها در جهت سازمان ملل هدایت کردند. به‌عنوان‌مثال موضوع قابل‌تأمل دریکی از جلسات برگزارشده در آبان ماه سال93 در مرکز پژوهش‌های مجلس این است که تمام افرادی که با صندوق جمعیت به نحوی در ارتباط هستند، یا از این صندوق جایزه بین‌المللی دریافت کرده‌اند، با افزایش نرخ رشد جمعیت با توجیهات مختلفی نظیر افزایش فقر، نبود شغل و نبود آب و... مخالف‌اند و در مقابل متخصصان دیگر در همان جلسه با نظریان این عده مخالفت و آمار و ارقام ارائه‌شده توسط گروه مذکور در مورد جمعیت را رد کرده‌اند.  موارد بیان‌شده نشان می‌دهد که صندوق بین‌المللی جمعیت با سنگ‌اندازی و مقابل سیاست‌های جدید جمعیت کشور وارد بازی جدیدی علیه جمعیت مسلمانان شده است.

 

* صندوق جمعیت و سمن‌ها

انجمن سلامت خانوادهسازمان‌های مردم‌نهاد یکی از ابزارهای مهم و تأثیرگذار اتاق‌های فکر غرب در کشورهای نظیر ایران هستند . انجمن تنظیم خانواده همزمان بازوی عملیاتی دو مرجع مهم است. نخست بازی عملیاتی دکترین امنیت ملی آمریکا که حمایت‌های صندوق جمعیت از آن کاملاً مشهود و مستند است. دستگاه دیگری که از این انجمن به‌عنوان بازوی عملیاتی خود همچنان بهره می‌برد وزارت بهداشت است. اعضای کنونی انجمن تنظیم خانواده اکثراً پزشک و از اعضای فعلی و اسبق وزارت بهداشت هستند که ارتباط بسیار نزدیکی با مسئولان فعلی انجمن نیز دارند و در جهت به فعلیت رساندن سیاست‌های تنظیم خانواده در ایران همسو هستند. انجمن مذکور علاوه بر بحث تنظیم خانواده(بهداشت باروری) در موضوع ایدز نیز بسیار فعال بوده و طرح‌های بسیاری را در این زمینه به مرحله اجرا رسانده است. این انجمن توانست به‌واسطه عضویت در فدراسیون‌های بین‌المللی بودجه‌های کثیری را دریافت و صرف سیاست‌های جلوگیری از بارداری در ایران کند.

 

 

* صندوق جمعیت و هلال‌احمر

هلال‌احمر به دلیل دارا بودن ابعاد بین‌المللی نسبت به برخی دستگاه‌های دیگر مورد شناسایی دفتر صندوق جمعیت قرارگرفته و با سهولت بیشتری می‌تواند مورد دخالت آژانس‌های بین‌المللی قرار گیرد. صندوق جمعیت توانسته است بسیاری از طرح‌های خود را با بودجه این سازمان به مرحله اجرا برساند. در این راستا چندین دوره آموزشی با موضوع باروری و تنظیم خانواده در زمان‌های بحرانی برای اعضای این سازمان با کمک صندوق جمعیت برگزار و تربیت نیرو متخصص در شرایط بحران برای ادامه‌دار کردن برنامه تنظیم خانواده حتی در بحرانی‌ترین شرایط نظیر زلزله و ... اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی تحت عنوان «کاروان‌های نیکوکاری و بهداشت باروری در حوادث» کرده است.

 

* صندوق جمعیت و مرکز آمار ایران

مرکز آمار ایرانمرکز آمار ایران به‌عنوان اصلی‌ترین دستگاه جمع‌آوری و آنالیز اطلاعات منابع انسانی و طبیعی کشور همکاری‌های وسیعی را در سطح عمیقی با صندوق جمعیت دارد. صندوق جمعیت با حمایت مالی و محتوایی از این مرکز و تحت پوشش همکاری توانسته به آمار و نتایج حاصل از سرشماری‌های نفوس و مسکن دست‌یافته و آن را در اختیار مرجع اصلی خود یعنی اتاق‌های فکر غرب قرار دهد. این در حالی است که هنوز مرکز آمار ایران اطلاعات حاصل از سرشماری را در اختیار بسیاری از مراکز داخل کشور قرار نداده است.( برای مثال مسئولان وزارت امور خارجه اظهار داشتند آمارهای به‌روز ایران را از سایت‌ها و منابع غربی احصاء می‌کنند).

 

نکته قابل‌تأمل سطح همکاری یا به عبارتی دخالت صندوق جمعیت در سرشماری نفوس و مسکن است که می‌توان این‌طور تحلیل کرد که سؤالات طرح‌شده در پرسشنامه مذکور نیز با دخالت صندوق جمعیت اما با عناوین گمراه‌کننده طراحی‌شده است . برای مثال صندوق جمعیت برای گنجاندن پرسش‌های مدنظر خود در پرسشنامه، پرسشنامه دیگر کشورها را به‌عنوان مشاوره و راهنما در اختیار مرکز آمار قرار داده است و از این طریق موارد درخواستی جهت رسیدن به اهدافش را در پرسشنامه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران می‌گنجاند. طرح این سؤال ضروری است که آیا نتایج حاصل از سرشماری به هر شکل در کشورهای اروپایی در اختیار مراجع بین‌المللی قرار می‌گیرد؟

 

* صندوق جمعیت و نهضت سوادآموزی و کمیته امداد امام خمینی(ره)

کمیته امدادکمیته امداد به‌عنوان دستگاهی که سرمایه عظیمی از صدقات مردمی را به همراه داشته است و همچنین در تمامی شهرها دارای دفتر است، از ارتباط‌گیری صندوق جمعیت در امان نمانده است. اسناد همکاری و جلسات مشترک صندوق جمعیت و کمیته امداد موجود بوده و اخبار واصله حاکی از آن است که در شهرستان‌ها و روستاها شرط دریافت کمک‌های کمیته امداد انجام عمل وازکتومی و توبکتومی در مردان است.

 

در نهضت سوادآموزی نیز در کلیه مراحل آموزش و حضور چهره به چهره در روستاها از ظرفیت این نهاد برای کنترل جمعیت استفاده می‌شود.

 

* صندوق جمعیت و وزارت کار و امور اجتماعی

این وزارتخانه در سال جاری توافقنامه‌ای با صندوق جمعیت برای انجام پروژه‌های مشترک به انجام رسانده است.

 

* همکاری غیرمستقیم شهرداری‌ها و صندوق جمعیت

Untitled444-1شهرداری به‌عنوان یک دستگاه مدنی همکاری نزدیکی را با سمن‌ها دارد که برخی از این سمن‌ها دارای نقاط تاریک در فعالیت خود هستند . موسسه همیاران غدا (که البته مدتی است توسط وزارت اطلاعات از فعالیتش جلوگیری شده است) ازجمله همکاری‌های شهرداری با سمن‌ها به‌حساب می‌آید. همچنین در بسیاری از فرهنگسراها در موضوعات کودکان محتواهای آموزش داده‌شده منطبق بر اصول یونیسف است. به عبارتی یکی از اهرم‌های یونیسف برای اجرایی کردن برنامه‌هایش شهرداری است.

 

* صندوق جمعیت و سازمان بهزیستی

بهزیستیاین مجموعه با استفاده از موضوع ایدز و معتادین مشغول به توزیع وسایل پیشگیری از بارداری در بین مردم است.

 

 

 

 

 

موارد مذکور تنها بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط غرب در جمهوری اسلامی ایران در سایه بی‌توجهی بسیاری از مسئولان و رسانه‌ها به‌منظور کاهش نرخ رشد جمعیت و سپس انقطاع نسل مردم ایران است که در این گزارش سعی شد آنچه بر سر نرخ رشد جمعیت در این سال‌ها رفته است را نوعی اقدام تروریستی و امنیتی(تروریسم جمعیتی) نشان دهد. لازم به ذکر است طرح پایشی که اخیراً در مراکز بهداشتی 11 استان در سطح استان صورت گرفته حاکی از آن است که برنامه‌های تنظیم خانواده همچنان در کل کشور اجرا می‌شود و توجیه مسئولان ذی‌ربط قانونی بودن مسئله سلامت خانواده است.  

 

 

منبع متون: ویژه نامه "نسل ششم انقلاب"

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون