تاریخ خبر: کد خبر: 3958

ازدواج سفید در آمریکا به 80میلیون نفر رسیده است

این فعال فرهنگی افزود: جمعیت هم خانه‌ها نیز در آمریکا از 28 میلیون نفر در سال 1996 به 80 میلیون نفر در حال حاضر رسیده است به این معنا که افراد بدون این‌که با هم ازدواج کنند زندگی مشترک دارند.

ازدواج سفید در آمریکا به 80میلیون نفر رسیده است

به گزارش قاصدنیوز، محمد لسانی امشب در نشست تخصصی «آسیب­‌شناسی نهاد خانواده در سطح ملی و بین­‌الملل» در جمع اساتید دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکده علوم تربیتی این دانشگاه با اشاره به این‌که عصر فعلی را عصر تصویرگری می‌نامند گفت: امروز رسانه‌ها به گونه‌ای تصویر سازی می‌کنند که فرزندان به جای این‌که از نگاه والدین جامعه را بنگرند از نگاه رسانه، جامعه را بنگرند.

 

وی ضمن بیان این‌که امروز رسانه‌ها نسخه بدل واقعیت هستند، تصریح کرد: زمانی که تصویری ساخته می‌شود باید از خود بپرسیم چه کسی این تصویر را ساخته است؟ آیا این تصویر به صورت حرفه‌ای ساخته شده است؟ چگونه تصویر شده و چه چیزی در این تصویر مد نظر بوده است؟

 

این کارشناس رسانه ادامه داد: امروز در یک جامعه رسانه‌ای زندگی می‌کنیم، چنانچه این سوالات را از خود نپرسیم نگرشمان تبدیل به نگرش تلوزیونی و یک نگرش خنثی خواهد شد که این نگرش یکی از خطرات رسانه است.

 

 

وی ضمن بیان این مطلب که در سال 1959، 87 درصد از خانواده‌های آمریکایی دو والد داشتند، گفت: این رقم در سال 2013 به 64 درصد کاهش می‌یابد، همچنین در زمینه افزایش تعداد خانواده‌هایی که دارای سرپرست زن هستند رشد چشم‌گیری را در چند سال اخیر در این کشور شاهد بوده‌ایم.

 

این فعال فرهنگی افزود: جمعیت هم خانه‌ها نیز در آمریکا از 28 میلیون نفر در سال 1996 به 80 میلیون نفر در حال حاضر  رسیده است به این معنا که افراد بدون این‌که با هم ازدواج کنند زندگی مشترک دارند.

 

لسانی بیان کرد: طبق آماری که مرکز آمار ایالات متحده منتشر کرده است، در سال 2010 خانواده‌های ازدواج کرده بی‌فرزند 28 درصد، خانواده‌های ازدواج کرده بدون فرزند 20 درصد، خانواده‌های تک والدین 9/5 درصد، زنان تنها 15 درصد، مردان تنها 12 درصد و سایر خانواده‌ها 6/8 بوده‌اند.

 

وی ضمن بیان این موضوع که خانواده‌های سالم در آمریکا حدود 20 درصد هستند یادآور شد: زمانی که کارتن‌ها را مشاهده می‌کنیم متوجه خواهیم شد که در این کارتن‌ها مسائل و مشکلات زندگی غربی به وضوح مشخص می‌شود بنابراین آنان درصدد هستند تا با ساخت انیمیشن مشکلات و معضلات کشور خودشان را جهانی کنند.

 

این کارشناس رسانه تاکید کرد: آمریکایی‌ها درصددند که تنها کشورشان قربانی این معضلات نباشد بلکه دیگران را نیز در مسائل خود شریک کنند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون