تاریخ خبر: کد خبر: 3404

نقدی:با یک آمریکای بی‌پول،بی‌آبرو، بی‌فرهنگ و بی‌دفاع مواجهیم

نقدی:با یک آمریکای بی‌پول،بی‌آبرو، بی‌فرهنگ و بی‌دفاع مواجهیم

به گزارش قاصدنیوز، مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین‌المللی بسیج و رسانه روز جمعه در سالن همایش‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی برگزار شد. در این مراسم سردار نقدی رئیس بسیج مستضعفین و مهندس ضرغامی رئیس سابق صداوسیما و برخی از مسئولان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های برتر کشور سخنرانی کردند.

 

همایش ملی بسیج و رسانه صبح دیروز صبح در هتل نخل مشهد در قالب ۵ کارگروه «بسیج، رسانه و مطالبات فرهنگی ولایت»،«بسیج، رسانه و مقابله با اسلام آمریکایی»، «بسیج، رسانه و اقتصاد مقاومتی»، «بسیج، رسانه و مقابله با تهدیدات ماهواره» و «بسیج، رسانه و عقلانیت و محاسبه‌گری در نظام اسلامی»  آغاز به کار کرد.

 

در این همایش ۲۱۴ نفر از مدیران عالی رسانه ها اعم از؛ معاونین و مدیران شبکه های رسانه ملی و واحد مرکزی خبر و سردبیران بخش های خبری، مدیران عامل خبرگزاری ها و روزنامه ها، مسئولان پایگاه های شاخص خبری و رسانه های جهان اسلام که دارای دفتر در ایران هستند،حضور داشتند.

 

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه  همایش بسیج و رسانه گفت: امروز با یک آمریکای بی‌پول، بی‌آبرو و بی فرهنگ و بی‌دفاع مواجهیم که رزمنده‌ای ندارد که برایش بجنگد و روی آورده به تکفیری‌ها و تروریست‌های جنایتکار که بعنوان پیاده نظام او منویات و اهدافش را دنبال کنند.

 

اختتامیه همایش بسیج رسانه (۴۰)

وی ادامه داد: همین رویکرد برای آمریکا باعث شده قابلیت‌های فرهنگی و پیام‌رسانی و عنوان متفکر را از دست بدهد. امروز آمریکا هیچ پیامی برای دنیا ندارد. امروز لیبرال دموکراسی پایان یافته اما تاریخ همچنان ادامه دارد، امروز به این دشمن باید لقب “گرگ پیر” را داد.

 

عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما نیز با بیان اینکه بسیج رسانه در جمع‌آوری نیروهای انقلابی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: امروز در تمامی عرصه‌ها آنقدر پیشرفت کرده‌ایم که تمامی معادلات عالم را تحت‌تأثیر قرار داده‌ایم و این به خاطر روحیه بسیجی مردم است.

 

مشروح اختتامیه دوازدهمین همایش بسیج و رسانه را می‌خوانیم:

 

رئیس سازمان بسیج رسانه: دشمن تحمل شنیدن صدای ما را ندارد

مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه صبح امروز در ابتدای این اختتامیه اظهار کرد: دشمن تحمل شنیدن صدای ما را ندارد.‌ ما باید با کنار گذاشتن برخی اختلاف‌سلیقه‌ها دیوار دفاعی محکمی در برابر دشمنان ایجاد کنیم.

 

گزیده سخنان رئیس سازمان بسیج رسانه:

*بسیج در معنای عام و خاص می‌تواند بهترین محور برای هم‌افزایی و تشکیک مساعی در برابر دشمن باشد.

 

* امروز بزرگترین هدف دشمن این است که تلاش می‌کند جمهوری اسلامی به جایی نرسد.

 

*ما  در همایش بسیج و رسانه  به دنبال راه‌حل برای ایستادن در برابر هجمه دشمنان هستیم.

 

* دشمن تحمل شنیدن صدای ما را ندارد.‌ ما با کنار گذاشتن برخی اختلاف‌سلیقه‌ها دیوار دفاعی محکمی در برابر دشمنان ایجاد می‌کنیم.

 

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا: باید بسیج، رسانه‌ای و رسانه‌ها بسیجی شوند.

در ادامه مدیر عامل خبرگزاری ایرنا  با تأکید بر لزوم حضور پررنگ‌تر بسیج و رسانه ها گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان جمهوری اسلامی ایران، باید بیش از پیش بسیج، رسانه‌ای و رسانه ها بسیجی شوند.

 

گزیده صحبت‌های خدادادی مدیر عامل ایرنا(خبرگزاری جمهوری اسلامی):

* باید رسانه را به یک مهارت بومی تبدیل کنیم. در این حوزه مشکلات بیش از مشکلات دوران دفاع مقدس است، زیرا این جنگ فرهنگی را هنوز باور نکرده ایم.

 

*. این اختتامیه باید آغازی برای قدرت بخشی به جبهه رسانه ای انقلاب باشد و باید از امروز کار را جدی تر پیگیری کنیم. باید دبیرخانه این همایش به صورت دائمی فعالیت کند.

 

* ۴۸ ساعت قبل کتابی در آمریکا منتشر شد که خبر از خبرسازی و جعل خبر توسط سازمان جاسوسی آمریکایی می دهد. باید به جای تعریف، به تبیین بپردازیم و رسانه‌ها و بسیج در خدمت دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی باشند.

 

ضرغامی: با روحیه بسیجی تمامی معادلات عالم را تحت‌تأثیر قرار داده‌ایم

عزت الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما نیز در ادامه گفت: بسیج رسانه در جمع‌آوری نیروهای انقلابی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار است.

 

ضرغامی تصریح کرد: در تمامی عرصه‌ها آنقدر پیشرفت کرده‌ایم که تمامی معادلات عالم را تحت‌تأثیر قرار داده‌ایم و این به خاطر روحیه بسیجی مردم است.

 

گزیده سخنان عزت الله ضرغامی را می‌خوانیم:

* بسیج کارهایی می‌کند که در رسانه مطرح نمی‌شود چون رسانه توانایی انعکاس فعالیت‌های گسترده بسیج را ندارد.

 

*در بسیاری اوقات برنامه‌هایی که منعکس می‌شود درصد کوچکی از کار بزرگی که توسط بسیج صورت می‌گیرد  نیست و شجره طیبه واقعاً مصداقش بسیج است که امروز به بار نشسته و همه از محصول آن استفاده می‌کنیم.

 

* بسیج و رسانه مفهومی را منتقل می‌کند که هم قالب و هم محتوا است. شهید مطهری جمهوری اسلامی را دو کلمه خوانده‌اند که کلمه اول آن قالب و کلمه دوم آن محتوا را معرفی می‌کند. ما باید بتوانیم زیر سایه این دو مفهوم خوب فعالیت کنیم.

 

سردار نقدی: با یک آمریکای بی‌پول، بی‌آبرو و بی فرهنگ و بی‌دفاع مواجهیم

در ادامه سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز با یک آمریکای بی‌پول، بی‌آبرو و بی فرهنگ و بی‌دفاع مواجهیم که رزمنده‌ای ندارد که برایش بجنگد و روی آورده به تکفیری‌ها و تروریست‌های جنایتکار که بعنوان پیاده نظام او منویات و اهدافش را دنبال کنند.

 

وی ادامه داد: همین رویکرد برای آمریکا باعث شده قابلیت‌های فرهنگی و پیام‌رسانی و عنوان متفکر را از دست بدهد. امروز آمریکا هیچ پیامی برای دنیا ندارد. امروز لیبرال دموکراسی پایان یافته اما تاریخ همچنان ادامه دارد، امروز به این دشمن باید لقب “گرگ پیر” را داد.

گزیده سخنان رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

*اراده خدا در این قرن به غلبه مستضعفین بر مستکبرین تعلق گرفته است. در همین راستا، خداوند حکمتی را در اندیشه امام خمینی(ع) قرار داد که قدرت توده‌های مردم را به جریان انداخت و  دشمنان را شکست داد.

 

* در مسیر مبارزه عده‌ای معتقد بودند کار به جایی نمی‌رسد و با دست خالی نمی‌شود کاری کرد و باید مسلح بود، اما امام خمینی(ره) کار را پیش گرفت و با دست‌های خالی، دشمن را خلع سلاح کرد.

 

*بعضی‌ها اساسا ایستادگی مقابل آمریکا و استکبار جهانی را که به زعم مستکبرین “منجی” نامیده می‌شود، را نادیده می‌گیرند اما رهبر معظم انقلاب مبارزه متکی بر بیداری‌گری را پس از امام خمینی ادامه دادند.

 

* همان افرادی که بر ضرورت مسلحانه‌بودن مبارزه تاکید داشتند و مبارزه توده‌ای و مردمی را بر نمی‌تابیدند، امروز بحث سازش را مطرح می‌کنند.  این موضوع ریشه در دو مسئله دارد که یا عدم باور به قدرت خدا و امدادهای الهی است و یا اینکه به مردم و قدرت آنها باور ندارند.

 

* قدرت دفاعی نیروهای مردمی در لبنان و فلسطین نشان داد دشمن به ظاهر سلاح دارد اما قدرت شلیک ندارد. ما امروز اوج عظیم حرکت بشری را می‌بینیم که رو به جلو است.

 

مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین: همایش استانی بسیج و رسانه را در ۳۰ استان برگزار کردیم

اسماعیل احمدی مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه دوازدهمین همایش بین المللی، گفت: استقبال پرشور مدیران رسانه ای کشور موجب شد ما همایش های استانی بسیج و رسانه را نیز راه اندازی کنیم. امسال برای نخستین بار همایش های استانی را در ۳۰ استان کشور برگزار کردیم.

 

گزیده سخنان مدیرعامل سازمان بسیج مستضعفین:

*همایش بسیج و رسانه یک دهه با حضور رسانه‌های داخلی برگزار شد، اما اینبار  تصمیم گرفتیم در طرحی تحولی، ستاد مرکزی همایش بسیج و رسانه را با همکاری سازمان بسیج رسانه، مرکز بسیج رسانه ملی مرکز سایبری بسیج و معاونت روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین تأسیس کنیم.

 

*ما ضمن دعوت گسترده از شبکه ها و مراکز گوناگون تولیدی و خبری و آموزشی و پژوهشی صدا و سیما، خبرگزاری ها و مطبوعات، جایگاه ویژه ای را به رسانه های جهان اسلام که دفاتر فعال در ایران اسلامی دارند قائل شدیم. این کار موجب شد تا درکثرت و تنوع رسانه ای، پایگاه های خبری و تحلیلی را به عنوان بازوان قدرتمند فضایل و نیکی ها در دنیای سایبر فراموش نکنیم.

 

در این مراسم همچنین عامری، حسینی، محمدی و رهدار رؤسای کارگروه های پنج گانه ی دوازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه پیش مفاد و مصوبه های کارگروه های خود را برای مدیران مسئول رسانه ها بیان کردند.

این کارگروه های پنج گانه قبل از آن‌که در مشهد مقدس جلسات خود را برگزار کنند، جلسات مقدماتی را در تهران پشت سرگذاشته بودند.

 

منبع: مشهدپیام

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون