تاریخ خبر: کد خبر: 3409

معاون وزیر: امکانات دانشگاه نباید در اختیار ترویج موسیقی باشد

معاون فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم گفت: قانونی در جهت منع فعالیت‌های کانون‌های موسیقی در دانشگاه وجود ندارد؛ اما امکانات دانشگاه نباید در اختیار ترویج فرهنگ موسیقی در دانشگاه قرار گیرد.

به گزارش قاصدنیوز، در حاشیه سیزدهمین همایش کشوری اساتید هم اندیشی دانشگا‌ه‌های کشور در هتل خورشید مشهد گفت: افزایش پیدا کردن و شکل گرفتن کانون‌های موسیقی در دانشگاه‌ها دارای دو وجه می‌باشند.

 

وی ادامه داد: در ابتدا این نکته که، امکانات دانشگاه در اختیار دانشجویان در جهت ترویج موسیقی باشد که این چنین چیزی را ما در دانشگاه‌های کشور نداریم و از امکانات دانشگاه از سوی مسئولین حمایتی در این راستا صورت نمی‌گیرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نکته دوم را فعالیت کانون‌های موسیقی در میان دانشجویان دانست و افزود: این‌که خود دانشجویان فعالیت‌هایی در قالب کانون‌های موسیقی داشته باشند منعی برای آن‌ها از نظر ما وجود ندارد و دانشگاه مخالف این نیست.

 

وی در پاسخ به این سوال "خبرگزاری دانشجو" که آیا با توجه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی استفاده از آلات موسیقی در این کانون‌ها نباید بر مبنای قانونی غیر مجاز اعلام شود، گفت: قانونی برای جلوگیری از فعالیت‌های کانون‌های موسیقی در دانشگاه‌ها وجود ندارد.

 

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: البته بر اساس سیاست‌های رسمی نظام، دانشگاه‌ها حق ندارند با استفاده از امکانات خود مروج این کانون‌ها باشند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون