تاریخ خبر: کد خبر: 3400

علم الهدی:پیاده روی اربعین مانور قدرت نرم در برابر دنیا بود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی نمی‌تواند با آرم لائیک بودن با مردم مقابله کند، گفت: پیاده‌روی عظیم میلیونی اربعین مانور قدرت نرم در برابر دنیا بود.

علم الهدی:پیاده روی اربعین مانور قدرت نرم در برابر دنیا بود

به گزارش قاصد نیوز، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کلام ما در خطبه نخست درباره بحث زندگی اسلامی و سبک تغذیه در دین است و طبق سر فصل‌هایی که مقام معظم رهبری در بیاناتشان انجام دادند قرار شد در ارتباط با این موضوع صحبت می‌کنیم.

 

خظیب جمعه مشهد افزود: قرآن می‌فرماید که انسان‌ها در طعام و غذای خود صبر کنند و اندیشه کنند لذا این امر نشان می‌دهد که باید به غذای حلال و اجتناب از غذای حرام توجه شود و موضوع دوم توجه به نوع غذا است و موضوع سوم در آداب خوردن غذا جای می‌گیرد.

 

وی عنوان کرد: خدا می‌فرماید که انسان به طعام خود بیاندیشد لذا غذای انسان این گیاهان است و انسان در مقام تغذیه بیشتر باید از گیاهان و روییدنی‌های زمین استفاده کند و در خوردن گوشت زیاده‌روی نکند؛ همچنین باید آداب تغذیه اسلامی را به عنوان یک اصل فرهنگی در زندگی خود و در آداب معاشرتی خود صورت بدهیم.

 

وی ادامه داد: برحسب توسعه ارتباطات گاهی با نوعی از غذاها انسان برخورد می‌کند که نمی‌داند اصلا آن چیست و نخستین خصلت واجب در متن غذا شناخت است و دوم این است که میل به آن داشته باشیم و سوم باید در ابتدای خوردن آن بسم الله گفت و چهارم شکر گفتن است؛ همچنین گرفتن وضو قبل از خوردن غذا یک تبیین نفسانی است که به پاک کردن باطن انسان کمک می‌کند.

 

علم‌الهدی بیان کرد: ایستاده غذا خوردن، ضد فرهنگ ما است و از جهاتی بسیار هم ضرر دارد همچنین کم خوردن در غذا جزء آداب اسلام است که حتی طی حدیثی پیامبر فرمودند همه شکم را نباید پر کرد و نصف ظرفیت غذای خود باید غذا خورد.

 

خطیب جمعه مشهد عنوان کرد: جمعه آخر ماه صفر متقارن است با جمع کردن سفره عزای امام حسین (ع)، ایشان در بین همه رهنمودها و مطالب مختلفی که در روز عاشورا بیان کردند در حقیقت فلسفه شهادت و نهضت خود را بیان کرد و اصلی‌ترین آن هم این بود که فقط صبر و مقاومت کنید و هیچ چیز را از دست ندهید و در راه این مقاومت مجاهدت کنید و پای جریان هدف ایستادگی داشته باشید.

 

وی تاکید کرد: دو ماه ما عزاداری کردیم و بر سر و سینه زدیم و اگر در این دو ماه این دو اکسیر اعظم در زندگی ما و همه مسایل انقلابی ما نهادینه نشده باشد ما کربلایی و حسینی نیستیم ولی اگر توانستیم این دو ویژگی را در زندگی خود نهادینه کنیم ما حسینی هستیم و به کربلا متصل هستیم و به لشکر امام ملحق شده‌ایم.

 

این مقام مسئول با اشاره به راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی امسال در عراق تصریح کرد: امسال چیزی که در اربعین امام حسین (ع) نشان داده شده حرکت چند میلیون نفری بود و یک نمایشگاه برای راه امام حسین(ع) بود و دنیا آن را دید، با این دید عصاره صبر و جهاد را همه دنیا دیدند و ما مانور قدرت نرم را به دنیا نشان دادیم و این در بینش همه کربلایی‌ها زنده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: کسانی که به عنوان زائر پیاده به مشهد می‌آیند در لحظه اولی که به گنبد امام رضا(ع) نظاره می‌کنند؛ نه تنها همه خستگی راه را فراموش می‌کنند بلکه جوری دیگر انسان خودش را در آن لحظه می‌‌بیند.

 

وی بیان کرد: این مانور قدرت در این پیاده‌روی‌ها صورت گرفت چون دشمن به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند با قدرت سخت ما را از پا در بیاورد بلکه با رویارویی نظامی هم نمی‌تواند کاری انجام دهد.

 

علم‌الهدی گفت: ما در جنگ هشت ساله به دشمنان نظام نشان دادیم که این ملت با اراده و توکل به خدا هیچ‌گاه در برابر ظلم دشمن کوتاه نمی‌آید و دشمنان باید بدانند که این مانور عظیم ادامه می‌یابد.

 

خطیب جمعه مشهد با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین حسینی مانور قدرت نرم برای دنیا بود، عنوان کرد: جریان‌های سیاسی قدرت یاب درصدد این هستند که عامل اجرایی قدرت نرم دشمن در دانشگاه‌ها شوند و باید بدانند این قدرت نرم نمونه‌اش پیاده‌روی اربعین بوده است، 35 سال از تجریه نظام گذشته و اگر امروز یک عده بخواهند بیایند دست به حرکت‌هایی بزنند که دشمن خوشش بیاید بدانند در چهره این مردم چهره یک خائن را پیدا می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مملکت با آرم لائیک بودن و بی‌دین بودن با این مردم کسی نمی‌تواند مقابله کند و به قدرت برسد؛ ولایتی که در رأس این نظام است تداوم آن ولایتی است که 17 میلیون نفر را به کربلا سرازیر می‌کند و کسانی که در حماسه اربعین حضور یافتند می‌خواهند نشان دهند که این رهبری که 35 سال در رأس این نظام قرار داشته نشان از همان ولایت دارد و دشمن باید بداند با زاویه پیدا کردن علیه مردم و نظام نمی‌تواند به قدرت برسد.

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون