تاریخ خبر: کد خبر: 3302

پیاده روی صدها هزار عزادار تهرانی به سمت شهر ری+عکس

از ساعت 7 صبح امروز صدها هزار نفر از مردم تهران در قالب دسته جات عزاداری یا به صورت خانوادگی از سه مبداء میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی و امامزاده حسن خیابان قزوین به صورت پیاده عازم شهرری شدند تا در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(س) به سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفایش بنشینند.

صدها هزارتن از عزاداران تهرانی سالار شهیدان حسین بن علی(ع) صبح امروز در اربعین شهادت آن امام عظیم الشان و خاندان و اصحاب شهیدش از 3 مسیر مختلف به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(س) راهپیمایی کردند.

به گزارش قاصدنیوز، به نقل از فارس از ساعت 7 صبح امروز صدها هزار نفر از مردم تهران در قالب دسته جات عزاداری یا به صورت خانوادگی از سه مبداء میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی و امامزاده حسن خیابان قزوین به صورت پیاده عازم شهرری شدند تا در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(س) به سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفایش بنشینند.
 
در مسیر 19 کیلومتری میدان امام حسین(ع) حرکت انبوه مردم از پیر و جوان و زن و مرد به صورت مداوم از ساعت 7 تا 10 صبح ادامه داشت. عزاداران اربعین حسینی در این مسیر که عمدتاً به صورت خانوادگی  حضور یافته بودند با در دست داشتن پرچم های سیاه و سربندهای  یااباعبدالله الحسین، ارادت خود را به آل الله و خاندان رسالت ابراز داشتند.
 
 
در مسیر عبور کاروان بزرگ اربعین ، موکب های مختلف مردمی و ساکنان خیابان 17 شهریور ، حسینیه ها و تکایای محلی و نیز شهرداری تهران با توزیع نذورات از عزاداران پذیرایی می کردند.
 
گزارش خبرنگاران فارس حاکی است، دو مسیر دیگر راهپیمایی اربعین تهران یعنی میدان آزادی - اتوبان نواب – خیابان رجایی – شهرری و نیز امامزاده حسن – میدان قزوین- خیابان رجایی-شهرری نیز همانند مسیر میدان امام حسین – خیابان 17 شهریور- شهرری شاهد حضور گسترده مردمی بود که به صورت پیاده برای نشان دادن ارادت خود به سالار شهیدان(ع) عازم آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(س) بودند.
 
 
گزارش خبرنگار فارس از شهرری نیز حاکی است تا پیش از رسیدن زائران تهرانی، به واسطه حضور انبوه مجاوران و مردم شهرری صحن های مختلف حضرت عبدالعظیم(س) پر شده و سیل جمعیت به خیابان های اطراف حرم کشیده شده است.
 
گفتنی است هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه های تهران نیز صبح امروز به صورت پیاده از دانشگاه تهران روانه حسینیه امام خمینی(ره) شدند تا در آنجا مطابق سنوات گذشته در محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای به اقامه عزای اربعین بپردازند.سایر حسینیه ها و تکایای تهران  نیز شاهد حضور گسترده و پرشور عزاداران حسینی در چهلمین روز شهادت حضرت ثارالله است.
 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون