تاریخ خبر: کد خبر: 3245

دولت یازدهم سیاست شفافی در عرصه فرهنگی ندارد

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت یازدهم در بخش فرهنگ خط مشی درستی ندارد و نمایندگان مجلس هنوز نتوانستند سیاست شفاف این دولت را در عرصه فرهنگ مشاهده کنند.

دولت یازدهم سیاست شفافی در عرصه فرهنگی ندارد

به گزارش قاصدنیوز، لاله افتخاری دقایقی پیش در جلسه نقد و بررسی سیاست‌های فرهنگی دولت یازدهم در دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد اظهار کرد: در 16 آذر دانشجویان حرکتی انجام دادند که برگرفته از حرکت امام حسین(ع) و اهل‌بیت ایشان در کربلا بود.

 

وی افزود: اگر امام حسین(ع) و خاندان مطهر ایشان در کربلا آن جریانات افشاگر را ایجاد نمی‌کردند و در این راه شهید نمی‌شدند، امروز شهادت‌ها و پایداری‌ها و ایثار اهمیت پیدا نمی‌کرد.

 

افتخاری اظهار کرد: روزهایی که با آن روبرو هستیم در حقیقت حرکت عظیمی است که امام حسین (ع) در کربلا و واقعه عاشورا با یاران خود انجام داد و ما امروز شاهد پایداری‌ها و شهادت و ایثار هستیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی قرآن و انبیاء را اصول اسلام و پایه‌های آن عنوان کرد و گفت: دانشجویان حرکت امام حسین (ع) را به نوعی در 16 آذر در زمان انقلاب انجام دادند لذا آنها تعلقاتشان به کشور بیشتر است و پرچم‌دار ایران اسلامی هستند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در سیاست‌های کلان کشور تغییراتی ایجاد نمی‌شود اضافه کرد: فرهنگ، اجتماع و به خصوص مسائل اقتصادی از عواملی هستند که مقام معظم رهبری نیز در چشم‌انداز 20 ساله‌ای که برای کشور ترسیم کرده‌اند این عوامل را مورد تاکید فراوان قرار دادند.

 

افتخاری با بیان اینکه منتقدان و وام‌داران اصلی کشور مردم هستند تصریح کرد: باید دغدغه اصلی دولت فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی باشد که با اعتقادات مسلمانان پیوند خورده و از قرآن کریم برگرفته شده است اما دولت دهم و یازدهم در حوزه فرهنگ قوی عمل نکردند.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) براساس فرهنگ دینی از سال 42 بسترسازی را برای پیروزی انقلاب انجام دادند متذکر شد: در این 11 سال که همواره دولت و مسئولین از خانواده شهدا تقدیر کردند خانواده شهدا دغدغه خود را این تقدیرها نمی‌دانند زیرا آنها معتقدند که باید دولت و مسئولین دغدغه رعایت عفاف و حجاب و سلامت دینی جوانان را که همان ازدواج است در نظر داشته باشند.

 

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید پاسدار شهدا و دفاع مقدس باشد تاکید کرد: همواره مقام معظم رهبری به سبک زندگی نه با نگرش غربی بلکه با نگرش ایرانی- اسلامی تاکید فراوانی دارند و فرهنگ ایرانی را متناسب با ساده‌زیستی می‌دانند لذا باید دولت‌ها به ازدواج جوانان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم همراه با ساده زیستی به عنوان فرهنگ‌سازی در جامعه عمل کنند.

 

افتخاری ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه مجلس شورای اسلامی از سال 85 قانون تسهیل ازدواج را تصویب کرد اما تاکنون هیچ اقدامی در دولت‌های نهم، دهم و یازدهم انجام نشده است و مسئولین وزارت ورزش و جوانان فعلا به این فکر هستند که آیا ادغام سازمان جوانان با اداره تربیت‌بدنی کار درستی است یا خیر.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اسلام اقامه نماز است و بارها در قرآن کریم به این موضوع اشاره شده است بیان کرد: در حوزه فرهنگی حداقل مواردی که دولت باید آن را در نظر بگیرد ساخت مسجد است اما متاسفانه دولت یازدهم در تنظیم بودجه این بحث را محسوب نکرده است.

 

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت باید به طور شفاف شاخص‌های فرهنگی ـ قرآنی را در بودجه خود در نظر بگیرد ادامه داد: نگاه فرهنگی در کشور ما با سیاست گره خورده است زیرا فرهنگ و سیاست از اعتقادات ما برمی‌آید.

 

افتخاری با بیان اینکه دولت یازدهم مجلس را یک عده انسان‌های بی‌سواد که دور هم جمع شده‌اند عنوان کرده است گفت: متاسفانه دولت یازدهم با آوردن خبر بنزین آلوده و واردات بنزین از خارج از کشور به ایران مردم را نگران کرد اما براساس تحقیقات کمیسیون اصل نود مجلس نه تنها هیچ ذره‌ای از این بنزین وارداتی در تهران استفاده نشده است بلکه آلودگی هوا نیز کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه به جای افزایش بودجه صدا و سیما و سازمان سینمایی در بودجه دولت باید به مسائل فرهنگی توجه بیشتری شود اضافه کرد: اگر جوانان ازدواج کنند و بتواند از نظر اقتصادی خانواده خود را هدایت کنند مشکلات جامعه کاهش پیدا می‌کند زیرا اقتصاد و فرهنگ همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند به هم گره خورده است.

 

وی تاکید کرد: دغدغه امروز مردم، همراهی مجلس، دولت و سه قوه با هم است تا هم زیرساخت‌های لازم برای فرهنگسازی در جامعه ایجاد شود و هم تورم کاهش پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی جوانان نتوانند ازدواج کنند و از نظر اقتصادی شرایط مناسبی نداشته باشند تاکید کرد: دولت باید به جای رسیدگی به خبر اشتباه بورسیه‌ها که حدود سه میلیون بورسیه را غیرقانونی اعلام کرده است به اقتصاد خانواده ها و ایجاد شرایط مناسب شغلی برای جوانان فکر کند زیرا متاسفانه نه تنها این اقدامات را انجام نداده است بلکه از سه هزار و ... بورسیه‌ای که اعلام شده بود فقط 30 عدد از آنها مشخص شد که آن هم پایه و اساس درستی نداشت و فقط سبب استعفای ایثارگران از شغلشان شد.

 

نماینده مردم تهران با بیان اینکه وزیر علوم فعلی در مجلس صحبت‌های خوبی داشتند و وظیفه خود را ادامه فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کردند تصریح کرد: همین موضوع باعث شد که مجلس رای اعتماد به وزیر علوم دهد و وی باید با نگاه ارزشی به وضعیت دانشگاه رسیدگی کند.

 

وی در پایان با تشکر از دولت یازدهم برای در نظر گرفتن 200 میلیارد تومان بودجه در حوزه قرآن و عترت در مجلس تاکید کرد: دولت یازدهم نقاط قوت و ضعف بسیاری دارد و این بخش از کار نیز نقطه قوت آن محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد با اظهار خوشحالی از معافیت پرداخت مالیات برای حافظان قرآن کریم در کشور و تایید این طرح توسط مجلس تصریح کرد: شورای توسعه قرآنی براساس تصویب مجلس می‌تواند با دستگاه‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را در راستای پیشبرد امور قرآنی در جامعه انجام دهد.

 

وی با ابراز ناراحتی از همکاری ایران با صندوق جمعیت و توسعه سازمان ملل اضافه کرد: این صندوق که با نشست‌های 1+5 می‌خواهد پول‌های خودمان را به ایران بازگرداند عامل اصلی کاهش جمعیت ایران است و دولت نباید از بیگانگانی که باعث کاهش جمعیت ایران شدند همکاری کند.

 

وی در پایان تاکید کرد: دولت یازدهم در بخش فرهنگ خط مشی و سیاست درستی ندارد و هنوز برای نمایندگان مجلس سیاست شفافی در عرصه فرهنگی ارائه نکرده است.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون