تاریخ خبر: کد خبر: 3076

پیشنهاد دو تن از فعالان عرصه فرهنگ و تشکیلات/

بسته معرفی 13کتاب و نشریه با موضوع«تشکل‌های فرهنگی و فعالیت‌های جمعی»+دانلود

بسته کتاب این هفته دوای این بی برنامگی های گروه های خودجوش را پیدا کرده و کار را برای آنها آسان کرده است، علی الخصوص که «فرمانده کل قوای جبهه فرهنگی» هم، قریب به یک سالی است که به صورت ویژه نیروهای مردمی و خودجوش را به پیگیری کارهای جهادی - فرهنگی خود و فعالیت های تشکیلاتی فرمان داده اند.

بسته معرفی 13کتاب و نشریه با موضوع«تشکل‌های فرهنگی و فعالیت‌های جمعی»+دانلود

اگر دغدغه کار فرهنگی داشته باشید و مدتی هم به صورت خودجوش فعالیتی داشته اید، کم کم به این نتیجه می رسید که یک دست صدا ندارد و باید فعالیت های فرهنگی را به صورت جمعی و سازماندهی شده انجام داد، یعنی کار را تشکیلاتی کرد.

 

بسته کتاب این هفته ی «قاصدنیوز» دوای این بی برنامگی های گروه های خودجوش را پیدا کرده و کار را برای آنها آسان کرده است، علی الخصوص که «فرمانده کل قوای جبهه فرهنگی» هم، قریب به یک سالی است که به صورت ویژه نیروهای مردمی و خودجوش را به پیگیری کارهای جهادی - فرهنگی خود و فعالیت های تشکیلاتی فرمان داده اند.

 

در تهیه بسته ی «تشکل، تشکیلات و فعالیت‌های جمعی» از پیشنهادات دو تن از فعالین فرهنگی مشهدمقدس آقایان سعید قاسمی کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی، نویسنده کتاب «برنامه ریزی فرهنگی در تشکل‌ها»، رئیس سابق گروه مشاوران جوان شهردارمشهد، موسس مجمع جوانان شهید چمران و آقای مجتبی مختاری مدیر سابق شبکه جوانان رضوی، دبیر جبهه فرهنگی انقلابی اسلامی خراسان رضوی، طراح دوره های آموزشی مدیریت فرهنگی و دارای سابقه 10ساله در فعالیت های تشکلی استفاده شده است.

 

«قاصدنیوز» از پیشنهادات بینندگان عزیز در معرفی کتب فاخر و ارزشمند در قالب های مختلف در جهت تکمیل این لیست استقبال می کند. شما می توانید برای این امر از طریق بخش نظرات مطلب اقدام نمایید.

 

*   *   *

 

کار باید تشکیلاتی باشد«کار باید تشکیلاتی باشد»

گردآورنده:محمود زارعی  /سخنران:  سید علی خامنه ای  /ناشر:  موسسه شهید احمد کاظمی

این کتاب مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون کار تشکیلاتی را در خود جای داده است. کتابی که اگرچه حجم زیادی ندارد اما یکبار دوره کردن آن کمک می کند تا خیلی از آفات کار تشکیلاتی را بشناسیم و با عوامل موفقیت تشکیلات آشنا شویم.

کتاب با این بخش شروع می شود: «هیچ کاری بدون تشکیلات پیش نمی رود». عبارتی که جمله کامل آن پشت کتاب آمده است: «هیچ کاری در دنیا بدون تشکیلات پیش نمی رود، انقلاب اسلامی ایران هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد».

«آثار و برکات کار تشکیلاتی»، «شاخص ها و بایدهای تشکیلات موفق انقلابی»، «آفت شناسی کار تشکیلاتی»، «مدیر باید جوهری از رهبری داشته باشد»، «وظایف اعضای تشکیلات»، «نمونه های موفق» و «جبهه فرهنگی انقلاب سازماندهی می خواهد» عناوین فصل های این کتاب 140 صفحه ای است. بغیر از این عناوین اصلی، در فهرست کتاب زیرعنوان هایی هم می بینیم که هم نشان دهنده پرداختن کتاب به اهم مسائل مبتلا به یک تشکیلات است، و هم مراجعه به بخشهای مورد نظر کتاب را در مواقع مورد نیاز آسان می کند. و طبیعتا چنین دسته بندی دقیقی کتاب را به یک کتاب کاربردی تبدیل کرده است.


جامعیت نسبی کتاب که از سخنان قدیمی رهبر انقلاب گرفته تا آخرین فرمایشات ایشان در سال 92 را در بر می گیرد یکی دیگر از امتیازات کتاب است. نکته دیگر اینکه مطالبی که ذیل یک سرفصل یا موضوع قرار گرفته اند الزاماً همه در یک سخنرانی گفته نشده اند. مثلا وقتی به بخش «نظارت بر زیرمجموعه و بازرسی مستمر از آن» می رسیم بخشهایی از چندین سخنرانی رهبری که مرتبط با موضوع است را در کنار هم می بینیم.

 

 

 

کتاب برنامه ریزی فرهنگی در تشکل ها - سعید قاسمی«برنامه ریزی فرهنگی در تشکل ها »

مولف: سعید قاسمی / ناشر کتاب:  به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)

 

تشکلهای فرهنگی، مردمی با توجه به اهمیتی که در ارائه محصولات و فعالیتهای فرهنگی به عموم و خصوصأ جوانان دارند باید برنامه ای دقیق داشته باشند و کتاب "برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی در تشکل ها" تا حدود زیادی راهکارهای تنظیم این برنامه ریزی را ارائه کرده است.

فصل اول این کتاب با عنوان "آشنایی با تشکل های فرهنگی" از بخشهایی چون تعریف تشکلهای فرهنگی، کارکردهای یک تشکل فرهنگی، تفاوت تشکل ها و سازمان ها، اصول مدیریت تشکلهای فرهنگی تشکیل شده است.

فصل دوم کتاب به "آشنایی با فعالیتهای فرهنگی" اختصاص دارد و فصل سوم درباره "برنامه ریزی در تشکل های فرهنگی" بحث هایی را ارائه کرده است.

"
طرح نویسی" آخرین فصل کتاب است و در این بخش ضرورت طرح نویسی، چارچوب یک طرح فرهنگی، عنوان طرح، مقدمه و ضرورت، اهداف طرح، شرح برنامه، مخاطبین برنامه، مستندات و مختصات برنامه، دستاوردهای فرهنگی و برنامه ای و تشکلی و چند موضوع دیگر بررسی شده است.

 

 

کتاب مدیریت فعالیت های فرهنگی - سید مهدی حسینی«مدیریت فعالیت های فرهنگی»

 مولف: سید مهدی حسینی/ ناشر : هاجر

كتاب حاضر به زعم نويسنده تدوين بخش عملي و كاربردي موضوع مديريت فرهنگي است. مؤلف معتقد است كه فعاليتهاي فرهنگي با مباحث نظري مديريت فرهنگي ارتباط مستقيم دارد. پس سرفصل كتاب را به مباحث عملي و كاربردي برنامه ها و فعاليتهاي فرهنگي اختصاص داده است.

 

اين كتاب مشتمل بر سه فصل ميباشد:

فصل اول: آشنايي با كاركردهاي مديريت

در اين فصل بصورت كاربردي به كاركردهاي مديريت پرداخته شده است.مخاطب با ابعاد كاركردهاي مديريت كه در جهت رسيدن به هدف دنبال می شود، آشنا مي گردد.چهار ركن مهم برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت و نظارت را موشكافي مي كند، به گونه اي كه ذهن را با طرح بحث هاي نظري به بحث هاي كاربردي مي كشاند.

 

فصل دوم:اصول حاكم بر برنامه ريزي و چارچوب طرحهاي فرهنگي

در اين فصل به بررسي اصول حاكم بر برنامه ها و فعاليت هاي فرهنگي، اصول برنامه ريزي و اجراي فعاليت هاي فرهنگي و شيوه ي تدوين طر حهاي فرهنگي پرداخته شده است. بيان اصول و قواعدي كه در فرآيند فعاليت فرهنگي بايد آنها را مراعات كرد و به هيچ وجه امكان ناديده انگاشتن و تخطي از آنها وجود ندارد

.

فصل سوم:آشنايي با روش اجراي چند فعاليت فرهنگي

در اين فصل تعدادي از فعاليت هاي فرهنگي كه در حوزه ي فعاليت مساجد، محله ها، مدارس و دانشگاه ها قابل اجرا هستند و از طيف هاي خرد، متوسط و كلان به شمار مي آيند، مطرح شده است و در خصوص هر فعاليت به بيان تعريف، كاركرد، شيوه ي اجرا، ارزيابي و آسيب ها پرداخته شده است.از ويژگي هاي اين فصل اين است كه فعاليت فرهنگي ديگري را نيز  مي توان با استفاده از الگوها و مدل هاي طرح شده، طراحي و اجرا نمود.

 

 

مجموعه کتب مدیریت فرهنگی و تشکلیمجموعه  20جلدی« فعالان فرهنگی»

مولف: مجموعه مولفان / ناشر: موسسه جوانان آستان قدس رضوی

مجموعه 20 جلدی « فعالان فرهنگی» به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و در قطع پالتویی ویژه تشکل ها و فعالان فرهنگی کشور تهیه شده است.

 

کتاب های«روان شناسی تبلیغ»، «اثر توسل در زندگی»، «خودسازی و جامعه سازی»، «اثر تقوا در کار فرهنگی»، «فصل آرامش»، «سواد رسانه ای»، «در رکاب نور»، «مهندسی ارتباط با جوانان»، «مهارت تصمیم گیری» و «هنر ارتباط موثر» «کادرسازی برای انقلاب با محوریت اندیشه های امام و رهبری»، «نقش تشکل های فرهنگی در پیشبرد اهداف انقلاب»، «آسیب شناسی جریان های فرهنگی با نگاهی به تاریخ انقلاب»، «اخلاق تشکیلاتی»، «روش های هم افزایی تشکل ها»، «شبکه سازی اجتماعی»، « «اصول کار تیمی» و... بخشی از کتاب های این مجموعه غنی و کمیاب است.

 

در نگارش و تهیه این کتاب ها 14 نفر از اساتید و فعالان فرهنگی کشور همچون دکتر کوشکی، دکتر سهیلی، حجت‌الاسلام عالم‌زاده نوری، حجت‌الاسلام حسینی‌هرندی، استاد قاسمی و... نظارت داشته اند که منبع مطالعاتی بی نظیری را  برای علاقه مندان به انجام کار های تیمی و تشکیلاتی بوجود آورده است

 

 

قالب تشکل، تشکل غالب« قالب تشکل، تشکل غالب (درسنامه تشکل اسلامی)»

تحقیق و تنظیم: مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان / ناشر:  امام عصر (عج)

 

بصیرت و جهاد در گوشه نشینی و بریدگی از مردم و جامعه میسر نیست،بلکه مواجهه با سرد و گرم اجتماع و حضور مسئولانه میسر است، زیرا آن کس که در معرض خطرات و بحران ها و گلاویز با مشکلات و سختی است، نیاز به بصیرت را احساس و تجهیز به روحیه و عمل جهادی را ضروری می شمارد.بهترین نوع حضوری که این ظرفیت را دارد، حضور آگاهانه و فعالانه در جمع و نقش آفرینی تشکیلاتی است. تشکل و تشکیلات، نوعی رفتار جمعی است که آدمی را از تارهای خودساخته ی منیّت و فردیت خارج می سازد.
«قالب تشکل و تشکل غالب» اثری از مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان است که در هشت درس ارائه شده است. در درس اول این کتاب می‌توان با واژگان و اصطلاحات مرتبط با تشکل آشنا شد. رفتار تشکیلاتی در سیره‌ی معصومین عنوان دومین درس از این کتاب می باشد که خواننده را با مولفه هایی از رفتار تشکیلاتی در سیره ائمه آشنا می‌کند. درس سوم این کتاب به بررسی ضرورت ایجاد تشکل می‌پردازد. در درس چهارم نیز می‌توان زمینه ها و عوامل موثر در شکل گیری تشکل اسلامی را مطالعه کرد. جایگاه مدیریت و رهبری در تشکل اسلامی عنوان درس پنج این کتاب است. در درس ششم می توان در یافت که اصول و ارزشهای حاکم بر تشکل اسلامی چیست؟ درس هشتم موانع شکل گیری تشکل اسلامی را بررسی می کند و آسیب شناسی تشکل اسلامی درس هشتم و آخرین بحث این کتاب است.

 

 

مدیریت فرهنگی حاجی ده آبادی«مديريت فرهنگي»

 

مولف: محمد علی حاجی ده آبادی / ناشر: هاجر

همگام بودن فرهنگ و لزوم مشاركت موثر مخاطبان لزوم مديريت قوي براي سامان‌مند و بهينه كردن اين مشاركت در وجود مديريت فرهنگي مشاهده مي‌شود. محافظت قوي و موثر از مرزهاي فرهنگي و پاسداري از باورها و ارزش‌ها و سنن اسلامي و ملي در برابر تهاجم قوي فرهنگي بيگانگان و تضمين شكوفايي صحيح استعدادها و پيشگيري از انحرافات فرهنگي يك ضرورت است كه در اين كتاب به اين امر پرداخته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

تشکل دهه پیشرفت شهبازی«تشکل دهه پیشرفت»

مولف: محمدصادق شهبازی / ناشر: دفتر نشر معارف

 

«تشکل دهه پیشرفت» با بررسی ضرورت های دهه عدالت و پیشرفت، به ضرورت تداوم آرمان گرایی و تعمیق حرکت های دانشجویی به عنوان پیشران جامعه تأکید کرده و به تبیین ابعاد نظری و عملی چگونگی حضور فکری و فیزیکی آن ها در مسائل عینی کشور می پردازد. کتاب علاوه بر گشودن عرصه های جدید آرمان گرایی برای دانشجویان، فعالیت دانشجویی را به مسائل عینی زندگی مردم و پیشرفت کشور گره می زند.

​کتاب در بخش اول به الزامات دهه پیشرفت و عدالت و جنبش دانشجویی ویژه آن می پردازد و در بخش دوم به بررسی وضع موجود و مشکلات و آسیب های کارهای دانشجویی به ویژه در حوزه علمی و تخصصی همت می گمارد.

فصل سوم تحت عنوان «چه باید کرد؟»​ بر بایدها و نبایدهای عملی نقش آفرینی جنبش دانشجویی در مسائل کشور، تمرکز کرده و به تببین جایگاه گفتمان سازانه و مطالبه گرانه جنبش دانشجویی پرداخته است.

فصل چهارم گام های عملیاتی را از مسئله یابی و اولویت گذاری، تا نحوه نقش آفرینی و استفاده از ابزارهای خاص محیط دانشجویی و در نهایت ملاحظات عملی و شبهه های مربوط به این مسئله را تبیین کرده است.

فصل پنجم نیز به عنوان یکی از وجوه ممیزه کتاب به بررسی تجربیات موفق در فرآیند یا نتیجه در نقش آفرینی جنبش دانشجویی در مسائل کشور در طول دهه پیش پرداخته است، که در حوزه های مختلف سیاست خارجی، حقوقی، اقتصادی، کشاورزی، نظام سلامت، صنعتی و... با ذکر مثال های عینی الگوی عملی را برای علاقه مندان روشن ساخته است.
 

 

قرارگاه های فرهنگی« قرارگاه های فرهنگی»

گردآورنده: مرکز صهبا / ناشر: موسسه ایمان جهادی

 در مقدمه این کتاب آمده است :در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ مجموعه ای از فعّالان پشتیبانی و حمایت از تشکّل های فرهنگی، توفیق شرف یابی به محضر مقام معظم رهبری می یابند. حرف های مهمی ردّ و بدل می شود، گزارش های متعددی داده و رهنمودها و توصیه های مهمی شنیده می شود. شاید بعضی از جملات بیان شده در این دیدار، مختص توجه همان مجموعه باشد، اما عموم صحبت ها ناظر به کلیّت یک تشکّل فرهنگی است که باید به آن توجه ویژه داشت.


لذا لازم بود برای تنظیم نقشۀ کلی قرارگاه های فرهنگی ضمن حفظ ترتیب نکاتِ آن جلسه، از مطالب و نکات گفته شدۀ معظم له خصوصاً در جلسات بخش های مختلف حزب جمهوری اسلامی در سال های اول انقلاب بهره جست تا بیش از این گذر زمان و کم التفاتی مطّلعان، میان ما و آن معارف فاصله نیندازد.

 

هدف کتاب «قرارگاه های فرهنگی» انتقال دستورالعمل است، آن هم از فرماندة عالی یا عالی ترین فرمانده. برخی از موضوعات این کتاب عبارتند از: لزوم توجه به مجموعه‌های فرهنگی مردمی، توجه امام به مردم و آوردن نیروی آنها به صحنه انقلاب، توجه به آفت‌هایی که می‌تواند گریبان گیر مجموعه‌های فرهنگی شود، معرفی شخصیت‌هایی چون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر  و به عنوان الگوهایی برای فعالیت های فرهنگی .


 

رسالت ناتمام - شهرام نجاتی«رسالت ناتمام»

نویسنده: حجت الاسلام محمدمهدی نجاتی   / ناشر: کتابدار توس

اين كتاب حاصل يك تجربه فعاليت فرهنگي نويسنده در مساجد كشور می باشد ، كه هدف آن آسيب شناسی حركت های فرهنگی مساجد ، ارائه شيوه ها و راه كارهاي انجام فعاليت هاي تربيتي در مسجد است كه به صورت كلي از آن با عنوان كار فرهنگي در مسجد ياد مي شود.

 

كتاب در 5 فصل به رشته تحرير در آمده و با دغدغه هاي فرهنگی و فرهنگ مسجدی شروع و با تشريح دلايل كار فرهنگی ، دانسته هايی را براي مربيان مسجدی و روشهای تربيتی در مسجد به مخاطب منتقل می نمايد و در نهايت به آسيب شناسی حركت های فرهنگی مساجد مي پردازد .

 

در ادامه قسمتي از متن كتاب را مي خوانيم : با اين حساب كار فرهنگي در مسجد وقتي مفيد ، موثر و داراي ارزش به شمار مي آيد كه جهت گيري زندگي افراد را تغيير دهد . وقتي جهت گيري زندگي افراد تغيير كند و عقربه مغناطيس خواسته ها ، تمايلات ، آرزوها و باورهاي آنان از گرايش به ماديات به سمت معنويات سوق داده شود زمينه هاي معماري يك جامعه انساني بدست انسان رسالتمند فراهم مي آيد .

 

 

اتحادیه انجمن اسلامی اروپا شهید بهشتی«اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا»

نویسنده: بنیاد نشر اندیشه های شهید بهشتی   / سخنران: شهید دکتر بهشتی   / نشر: بقعه

یکی از زمینه‌های فعالیت اجتماعی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی همکاری مستقیم یا غیرمستقیم با کارهای دسته‌جمعی و تشکیلاتی بود که در جهت ایجاد یک جامعه نمونه اسلامی صورت می گرفت. یکی از این تلاش‌ها همکاری با انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی در اروپا در جهت گسترش انجمن‌ها، ارتقای کمی و کیفی آن‌ها و شکل‌گیری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا (گروه فارسی‌زبانان) بود.

 

نقش مهم دکتر بهشتی به‌عنوان مدیر مرکز اسلامی هامبورگ طی سال‌های ۴۹-۱۳۴۴ و پس از بازگشت به ایران تا لحظه شهادت در برقراری پیوند اندیشه اسلامی با مبارزات دانشجویی خارج از کشور و پیشرفت و توسعه این تشکل دانشجویی فعال و موثر انکارناپذیر است. مجموعه حاضر در پنج بخش گوناگون به معرفی ابعاد حضور و تأثیر شهید دکتر بهشتی در این اتحادیه و نقل سخنرانی‌ها  و توصیه های تشکیلاتی ایشان پرداخته است.

 

 

الفبای کار فرهنگی شهران نجاتی«الفبای کار فرهنگی»

نویسنده: حجت الاسلام محمدمهدی نجاتی   / ناشر: کتابدار توس

در پیشگفتار این کتاب می خوانیم: دانش كار فرهنگی را نمی‌‌توان از متون بیگانه به شكل ترجمه، اقتباس و تقلید بیرون كشید. تفاوت معنادار نگاه شیعه به مقوله تربیت و به خصوص تربیت انسان كامل و شاخصه‌های اصلی انسان مؤمن مجاهد فعال در این مكتب ایجاب می‌كند كه برای این كارمدل و الگوی مناسبی تدوین و طراحی گردد، مدلی كه به عنوان یك محصول فرهنگی ناب شیعی، قابلیت ارایه و صدور به سایر بلاد اسلامی را داشته باشد و علاوه بر آن تشكّل‌های موجود در كشور را نیز در زمینه شناخت مفاهیم، راهكارها و موانع اساسی انجام كار فرهنگی بی‌نیاز گرداند

 

عناوین این کتاب عبارتند از:

تعریف تشكّل فرهنگی/ضروری ترین نیازهای‌آموزشی‌تشكّلهای فرهنگی/فرهنگ چیست؟/عناصر مهم فرهنگ كدامند؟/ مهندسی فرهنگی یعنی چه؟/ راهكار پیشنهادی مهندسی فرهنگی در تشكّلها/نمونه یك برنامه‌ریزی فرهنگی تشكّلی/ اصول نظام طرح نویسی در تشكّل‌ها/ برخی وظایف و ویژگی‌های یك مدیر فرهنگی/اصول و مبانی تصمیم‌گیری در گروه/ معنای‌رسالت ‌تشكیلاتی ‌در تشكّل‌های فرهنگی چیست؟/ویژگی‌های قابل سنجش یك تشكّل مطلوب/ رابطه كار فرهنگی با فرهنگ/ پیش‌نیاز اساسی تعریف كار فرهنگی/ تعریف كار فرهنگی/شاخصه‌های اصلی كار فرهنگی/ اهداف كار فرهنگی/چرا كار فرهنگی؟/ ابزار شناسی در كار فرهنگی/ ابزار صحیح كار فرهنگی كدامند؟/ پیش‌نیازهای روش شناسی در كار فرهنگی/ روش‌های تربیتی اسلام/ عناصر سه گانه كار فرهنگی/ تعریف مربی‌گری/ ویژگی‌های  مربی فرهنگی/ مربی گروه چه كاری را باید انجام دهد؟/اصول و مبانی مربی گری در گروه/ اصول كار تشكیلاتی/اصول تعامل تشكیلاتی مدیران و مربیان تشكّلها‌ی فرهنگی/ آنچه كه متربّیان باید بدانند/ برخی وظایف متربّی در مقابل مربی/برخی پیش‌زمینه‌های طرح‌ریزی تربیتی در گروه/ وظایف پنج گانه تیم مربی گری در  تشكّل‌ها/حدود تعلیم و تربیت در تشكّل‌های  فرهنگی

 

 

نشریه فتیاننشریه «فتیان»

سردبیر: محسن حسام مظاهری    /به سفارش: سازمان ملی جوانان

گرچه از انتشار آخرین شماره این نشریه مدت‌هاست که می گذرد، اما محتوای منتشر شده در آن می تواند مورد استفاده فعالان فرهنگی و تشکلی قرار گیرد. این نشریه شامل بخش های زیر بوده است:

«اخبار»: این بخش، اخبار تشكل‌ها، سازمان‌ها و نهادهای فعال فرهنگی، و اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و محصولات آن‌ها را شامل می‌شود.

«صراط» :مشحون است از حرف‌هایی برای شنیدن و به‌كاربستن. حرف‌هایی از بزرگان و عقلای قوم. كه گرچه پیش‌تر گفته‌اند، اما كم‌تر شنفته شده است و به كار بسته شده.

 

«قاب»: قابی برای معرفی، تحلیل و البته نقد كسانی كه غریبه نیستند، می‌شناسیم‌شان. و هركدام حرف‌هایی دارند كه عمری را بر سر آن‌ها گذاشته‌اند.


«یاد ایام»: تجربه‌ی یك كار تشكیلاتی موفق به روایت آدم‌های محوری و دست‌اندركارش آمده است.

 

«پرونده»: پرونده‌ای برای بعضی تشكل‌های موفق كه توانسته‌اند فراتر از مرزهای یك تشكل معمولی، افق‌های دورتر و وسیع‌تری را هدف گیرند.


«گعده»: گفت و شنود و گپ آنان حول محوری موضوعات مرتبط است. حول دغدغه‌ها و سئوالات مشترك. حول آن‌چه به كارمان می‌آید و برای ادامه‌ی فعالیت‌مان از نان شب هم واجب‌تر است.


موضوعات و سرفصل‌های گعده، قرار بوده است شامل این موارد شود: «ضرورت نظریه‌پردازی در مورد تشكل‌ها»، «خودسازی یا جامعه‌سازی»، «تشكل‌ها و حکومت دینی»، «شبكه‌ی‌ تشكل‌ها»، «مسجد و تشكل»، «تشكل و خانواده»، «هدف تشكل: تربیت نیرو یا فعالیت؟»، «مسأله‌ی نظر و عمل در تشكل‌ها»، «مخاطب تشکل: مخاطب‌محوری، مخاطب خاص یا عام، مرز ورود تشكل‌ به مسایل مخاطب، و هویت تشکلی»، «رابطه‌ی مرید و مرادی در تشكل‌ها»، «مدیریت تشكل»، «مسأله‌ی جنسیت»، «خلاء تشكل‌های خاص زنان»، «اخلاق تشكیلاتی»، «منابع مالی تشكل‌ها» و «تشکل‌ها و انقلاب اسلامی».

 

 

نشریه حلقه وصلماهنامه «حلقه وصل»

سردبیر: صادق یزدانی

به جرات می توان گفت در حال حاضر تنها نشریه تخصصی در حوزه فرهنگی - تشکیلاتی ماهنامه«حلقه وصل» می باشد. این نشریه با رویکرد شناسایی، آموزش و ارتباط مؤثر با تشکل‌های فعال در عرصه فرهنگ و در گستره ایران اسلامی،‌ هدف‌گذاری و آغاز به کار کرده است.

 

این ماهنامه بازتابی است از فعالیت حلقه های فرهنگی در اقصی نقاط کشور که با انعکاس این فعالیت‌ها درآینده‌ای نزدیک می توان به سازماندهی تشکل‌های موجود در راستای اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی پرداخت.

 

علاقه‌مندان می‌توانند حلقه وصل را از طریق شماره تلفن ۰۲۱۷۷۶۵۵۱۳۴ سفارش داده و آن را با تخفیف ۲۵ درصد دریافت کنند. همچنین می‌توانند از طریق hvasl.ir با این نشریه در ارتباط باشند. تاکنون 19 شماره و یک پیش‌شماره آن منتشر شده است.

 

 

 

دانلود:

- فتیان1فتیان2فتیان3فتیان4فتیان5فتیان6   ( دسترسی به متون این نشریه)

- کتاب «اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا»

- کتاب «قالب تشکل، تشکل غالب»

 

 

 

مراکز پیشنهادی جهت تهیه کتب:(قبل از مراجعه تماس بگیرید)

 

- پاتوق کتاب: مشهد ، نبش خیابان آیت الله بهجت 7 - 32220119

- فروشگاه کتاب آفتاب: مشهد، مشهد، چهارراه شهدا، روبه‌روي 14، انتهای پاساژ رحیم‌پور- تلفن: 32238613-32222204

- نشر شاهد: مشهد، بلوار شهید مدرس، طبقه زیرین بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی - 32259638

- مرکز فرهنگی ولیعصر: مشهد، میدان ده دی، ابتدای امام خمینی(ره) 34 ، پلاک 5 -05138534990

- کتاب آسمان: سبزوار، اسرار شمالی، روبروی بانک مهر ایران، فروشگاه کتاب آسمان- 05712222596 و 05712229633

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون