تاریخ خبر: کد خبر: 2745

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با قاصدنیوز:

فعلا استیضاح مطرح نیست/ طرح امر به معروف ناراحتی متجاوزان به حقوق مردم را به دنبال دارد

شورای عالی انقلاب فرهنگی باید سیاست گذاری و ریل گذاری ها را به نفع تشکلهای مردمی تصویب نماید تا انحصارطلبی دستگاه های دولتی فرصت سوز از بین رفته و فضا برای فعالیت های جدید ایجاد شود.

فعلا استیضاح مطرح نیست/ طرح امر به معروف ناراحتی متجاوزان به حقوق مردم را به دنبال دارد

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «قاصدنیوز» در خصوص حکم رهبر انقلاب برای شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاکید ایشان بر حمایت از حرکت های خودجوش فعال جوانان با بیان اینکه در سالهای گذشته نهادهای دولتی بصورت سطحی و در تراز پایین با فرهنگ و مسائل آن برخورد کرده اند گفت: سطحی تصمیم گرفتن نهادهای دولتی باعث شده که رهبر انقلاب در فرمایشات خود در طی سال‌های متمادی از شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و رخنه فرهنگی اشاره نمایند.

 

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انحصارطلبی نهادهای دولتی را از بین ببرد

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس، ظرفیت مردمی باعث پیروزی نظام جمهوری اسلامی شد و باید در جنگ نرم و فرهنگی با بکارگیری ظرفیت مردمی که همان تشکلهای فعال و جوان است، جنگ را به نفع خود تمام کرد.

 

به گفته پژمانفر، رهبر انقلاب مهم ترین ظرفیت نظام که همان مردم هستند برای مهم ترین مشکل یعنی فرهنگ فراخواندند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام رهبری در حکم خود، رفع موانع نهادهای دولتی برای تشکلهای مردمی خواستار شده اند خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید سیاست گذاری و ریل گذاری ها را به نفع تشکلهای مردمی تصویب نماید تا انحصارطلبی دستگاه های دولتی فرصت سوز از بین رفته و فضا برای فعالیت های جدید ایجاد شود.

 

طرح امر به معروف و نهی از منکر باعث راحت خاطر و افزایش امنیت مردم خواهد شد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس گفت: حدود 70درصد طرح در صحن علنی به تصویب رسیده است و مابقی در جلسات آینده مطرح خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: برخی روزنامه های زنجیره و افراد به اصطلاح روشنفکر مدعی خدشه وار شدن آزادی مردم در صورت تصویب قانون امربه معروف هستند در حالی که آزادی در چارچوب قانون برای مردم روشن خواهد شد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب قانون باعث راحت خاطر و افزایش امنیت مردم و ناراحتی متجاوزان به حقوق مردم خواهد شد بیان کرد: طرح امر به معروف و نهی از منکر برای تذکر لسانی خواهد بود و تداخلی با وظایف دستگاه های امنیتی و انتظامی نخواهد داشت.

 

به خاطر بکارگیری عوامل فتنه در معاونت قرآنی و سینمایی به وزیر ارشاد تذکر دادیم

حجت الاسلام پژمانفر در خصوص عملکرد نامناسب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وزیر محترم مواردی بسیاری بوده است که از قانون عبور کرده اند و با تذکر مجلس آنها را اصلاح نموده اند خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی دستگاه نظارتی است و اگر مسئول مربوطه به تذکرات عمل نکند و به رفتار خود ادامه دهد، نمایندگان مجبور به استیضاح خواهند شد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسات متعدد با آقای جنتی وزیر ارشاد اسلامی برای بکارگیری عوامل فتنه در معاونت قرآنی و سینمایی تذکر داده ایم و ایشان معمولا به تذکرات عمل کرده اند.

 

حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: تنها دلیل استیضاح وزرا عدم اجرای تذکرات مجلس شورای اسلامی است.

 

مردم انتظار صداوسیمایی در جهت گفتمان انقلاب اسلامی را دارند

مسئول کارگروه هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص مدیریت جدید صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ایشان جزء باسابقه ترین مدیران صداوسیما و فردی اندیشمند و باتجربه هستند گفت: الحمدالله در زمان جناب آقای ضرغامی در رشد کمی و کیفی برنامه های تولیدی شاهد توفیقاتی بودیم.

 

وی افزود: مردم انتظار رویکرد کیفی صداوسیما در جهت گفتمان انقلاب اسلامی از مدیریت جدید صداوسیما  را دارند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون