تاریخ خبر: کد خبر: 2056

آیت الله علم الهدی در هشداری به مسئولان وزارت ارتباطات:

می گویند محتوای مجرمانه در فضای مجازی را حذف می‌کنیم؛ تا الآن نکردید، تا 10 سال دیگر نیز نمی کنید

عزیزان ما در نیویورک حواسشان جمع باشد که در هفته دفاع مقدس در حال اجرای دیپلماسی هستند و باید حساب‌شده عمل کنند نه این‌که به یک خائن، خبیث و شیطان به‌تمام‌معنا دست بدهند و پس از آن او برود به یک تریبون جهانی و شروع به اهانت به این کشور، ملت و به این نظام کند.

می گویند محتوای مجرمانه در فضای مجازی را حذف می‌کنیم؛ تا الآن نکردید، تا 10 سال دیگر نیز نمی کنید

به گزارش قاصدنیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام ‌جمعه مشهد مقدس ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم امام رضا (ع) با اشاره به حلول ماه ذی‌الحجه و تبریک این ماه، به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در مسأله دفاع مقدس، جدای از همه خاطرات و ویژگی‌هایی که شنیدن آن برای نسل امروز که آن دوران را درک نکرده‌اند، لازم است، باید بدانیم که چرا ما در سالگرد آغاز جنگ، جشن می‌گیریم.

 

وی به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمعه فرماندهان نیروهای مسلح اشاره کرد و ادامه داد: ایشان در فرمایشات خود، دو ویژگی برای هشت سال دفاع مقدس برشمردند که اولین آن، گرایش مردم دنیا به اسلام و ایجاد گرایش به تشیع در بین مسلمانان بود.

 

شگفتی دنیا از فرهنگ دینی رزمندگان

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که رزمندگان ما با رمز «یا زهرا» عملیات انجام دادند که 1500 کیلومتر از خاک کشور را از اشغال دشمن خارج کرد، اظهار داشت: در آن زمان بود که دشمن با «یا زهرا» آشنا شد و وقتی صدای یا زهرا به پنتاگون رسید، مهم‌ترین کارشناسان نظامی کره زمین نشستند و گفتند این زهرا کیست؟ این زهرا چه رمزی است که به‌یک‌باره جوانان به‌گونه‌ای زیر باران آتش بروند  کمتر از 24 ساعت با گوشت و پوست‌واستخوان 1500 کیلومتر کشور را از زیر جنگ‌افزار دشمن نجات دهند؟

 

دفاع مقدس به ایران آبرو بخشید

وی، نکته دوم در سخنان رهبری را آبرو بخشیدن به ملت ایران عنوان کرد و اضافه کرد: تجدید خاطره دفاع مقدس در هرسال یعنی جشن آبرومندی ملت ایران و ما هرسال یک هفته جشن می‌گیریم که ملت ایران آبرومند شده.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، هفته دفاع مقدس و تجدید خاطره آن را یک خط راهبردی دانست و ابراز داشت: این هفته یک خط راهبردی برای کسانی است که می‌خواهند کشور را ازنظر دیپلماسی، ارتباطاتی، فرهنگی و اقتصادی مدیریت کنند.

 

دیپلماسی دفاع مقدس چگونه است؟

وی به بیان مفهوم دیپلماسی دفاع مقدس پرداخت و عنوان داشت: دیپلماسی دفاع مقدس این است که در تیرماه 1361 عباس دوران، به‌جای نجات خود از فانتوم آتش‌گرفته، هواپیمای خود را به آسمان بغداد ببرد و به هتلی که مهمانان حکومت عراق برای کنفرانس نم جمع شده بودند بزند و دیپلماسی جهانی عراق بر زد ایران را به هم بزند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به نمونه دیگری از دیپلماسی دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: دیپلماسی دفاع مقدس این بود که شهید چمران به همراه یارانش در پاوه محاصره شدند و او زیر بار زورگویی دموکرات و کومله نرفت و گفت: «من و این چند نفر در این محاصره قربانی می‌شویم و این زورگویی را نمی‌پذیریم»، این دیپلماسی دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به توهین مقامات انگلیسی به ملت و نظام جمهوری اسلامی در نیویورک، تأکید کرد: عزیزان ما در نیویورک حواسشان جمع باشد که در هفته دفاع مقدس در حال اجرای دیپلماسی هستند و باید حساب‌شده عمل کنند نه این‌که به یک خائن، خبیث و شیطان به‌تمام‌معنا دست بدهند و پس از آن او برود به یک تریبون جهانی و شروع به اهانت به این کشور، ملت و به این نظام کند.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس با بیات این‌که دیپلماسی کشور باید برگرفته از فرهنگ و دیپلماسی دفاع مقدس باشد، عنوان داشت: افزون بر این‌که دیپلماسی شما در مجمع جهانی باید منطبق بر فرهنگ دفاع مقدس و دیپلماسی دفاع مقدس باشد، در مدیریت نظام ارتباطاتی نیز همین اصل صادق است، امروز دنیا دهکده شده، جریان‌های ارتباطی بر دنیا حاکم شده و ما نیز باید در این عرصه ارتباطی با دنیا هماهنگ شویم اما یادمان نرود ارتباطات ما با دنیا و استفاده از ابزار ارتباطاتی باید منطبق بر فرهنگ دفاع مقدس باشد.

 

وی با طرح این سؤال که آیا سیاست‌گذاری و مدیریت ارتباطات کشور منطبق با فرهنگ دفاع مقدس است، تصریح کرد: بنده از معاون اول قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای نسبت به موضعی که اخیراً در نامه به وزیر ارتباطات گرفتند، کمال تشکر و امتنان را دارم، این کشور، کشور افسارگسیخته نیست؛ شما چطور دارید ارتباطات را در این کشور سیاست‌گذاری می‌کنید؟

 

امام‌جمعه مشهد مقدس نامه قوه قضاییه را مؤثرترین حرکت این دستگاه در موضوع شبکه‌های اجتماعی دانست و بیان داشت: این‌که رییس قوه قضاییه به‌وسیله معاون اول خود به وزارت ارتباطات یک ماه دیگر مهلت داد تا جریان ارتباطاتی دیجیتال را اصلاح کند، بزرگ‌ترین حرکت مؤثر قوه قضاییه بود.

 

وی بابیان این‌که آقای وزیر جواب می‌دهد ما با مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی مخالفیم اما با حذف محتوای مجرمانه آن موافقیم، تصریح کرد: ما نیز همین را می‌گوییم، می‌گوییم اگر می‌توانید محتوای مجرمانه عرصه شبکه‌های اجتماعی را پیرایش و حذف کنید.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به اشاره به بخشی از نامه قوه قضاییه خطاب به وزیر ارتباطات که از قصور در انجام کار مثبت در جهت حذف موارد ذکرشده و ایجاد شبکه داخلی حکایت دارد، اظهار داشت: شما از اردیبهشت قول دادید در این مورد قدم بردارید، سه ماه گذشت و فرصت سه‌ماهه شما نیز به پایان رسید اما شما باکمال وقاحت روز سوم هفته دولت اعلام کردید که این بلای خانمان‌سوز شبکه‌های اجتماعی اسرائیلی و آمریکایی را تا حوزه موبایل‌ها به دست بچه‌های هشت‌ساله و ده‌ساله نیز توسعه دادید؛ قوه قضاییه یک ماه دیگر مهلت داد و پس‌ازآن این قوه باید اقدام کند.

 

متخصص نیستیم اما عاقل که هستیم

وی به فضاسازی‌ها علیه سخنان خود اشاره کرد و ادامه داد: در سایت‌ها و وبلاگ‌های خود می‌گویند تو که متخصص نیستی چرا حرف می‌زنی؟ ما متخصص نیستیم اما عاقل که هستیم.

 

عضو خبرگان رهبری به آمار ارائه‌شده توسط  یک مؤسسه آمریکایی اشاره کرد و ابراز داشت: یک مؤسسه بین‌المللی در آمریکا به نام «مؤسسه بین‌المللی خانواده امن» تحقیقاتی را انجام داده و می‌گوید: «10 درصد سایت‌های جهان پرنوگرافی است»؛ یعنی 10 درصد سایت‌های جهان ضد اخلاق است و با محتوای غیراخلاقی فعالیت می‌کند؛ این چیزی نیست که شما بتوانید آن را تکذیب کنید، آدمی که عقل داشته باشد، چشم و گوش داشته باشد می‌تواند این‌ها را بخواند و بفهمد.

 

آمار هشدار دهنده تأثیر ضد اخلاقی شبکه‌های اجتماعی بر جوانان ایرانی

وی افزود: 89 درصد چت و نرم‌افزارهای گفت‌وگوی اینترنتی دختر و پسر محتوای غیراخلاقی و فسق و فجور است؛ یعنی از این برخوردها و گفت‌وگوها در شبکه‌های اجتماعی، تنها 11 درصد گفت‌وگوی علمی و خبری است.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به آمار میزان جست‌وجو با محتوای پورنوگرافی، بیان داشت: طبق آمار ارائه‌شده این مرکز، آمار جست‌وجوی محتوای پرنوگرافی در موتورهای جست‌وجو از ابتدای سال 2014 تاکنون، یک میلیارد و سیصد میلیون مورد بوده یعنی صفحه اینترنتی دست بچه شماست و در جریان پخش جریان ضد اخلاقی قرار می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: 90 درصد بچه‌های 8 تا 16 ساله، مخفیانه از پدر و مادر به سایت‌های ضد اخلاقی مراجعه می‌کنند، این آمار متعلق به وزارت ارتباطات است، همین‌هایی که سیاست‌گذاری کرده‌ و اینترنت را روی موبایل بچه‌ها آورده‌اند، این‌ها این آمار را داده‌اند که در ایران 12 میلیون نفر زیر 18 سال با این جریان‌ها ارتباط دارند.

 

وزارت ارتباطات عرضه کنترل محتوای مجرمانه را ندارد

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر تأسف‌بار بودن  این آمار، تصریح کرد: دخترها و پسرهای این مردم در کشور دفاع مقدس، کشور جمهوری اسلامی و در این جامعه با این جریان  روبه‌رو هستند درحالی‌که آنان می‌گویند ما مسدود نمی‌کنیم، ما محتوای مجرمانه را حذف می‌کنیم؛ کی می‌خواهید این محتوای مجرمانه را حذف کنید؟ تا الآن نکردید، تا آخر سال نیز حذف نمی‌کنید، تا 10 سال دیگر نیز که نمی‌کنید، عرضه‌اش را هم ندارید، قدمش را هم برنمی‌دارید،  پس می‌خواهید این بازار را آزاد بگذارید؟ این باران فسق و فجور را بر سر این مردم ببارانید و دختر و پسر این ملت را در این منجلاب نگه‌دارید؟ (مطلب مرتبط+++)

 

وی اضافه کرد: شما آمده‌اید نظام را روی خون شهدا در دست گرفته‌اید، به وزارت رسیده‌اید و سیاست مدیریت ارتباطات را در دست گرفته‌اید که این‌طور با دختر و پسر مردم برخورد کنید؟ وزارت را به دست گرفته‌اید که این‌طور عمله بی جیره و مواجب دشمنان خدا در توسعه فحشا شوید؟

 

آیت الله علم الهدی

قوه مقننه از غیرت قوه قضاییه بیاموزد

عضو خبرگان رهبری با تمجید از غیرت قوه قضاییه، اظهار داشت: خدا کند قوه مقننه نیز از قوه قضاییه غیرت بیاموزد؛ این‌که چند نفر در کمیسیون فرهنگی به سر و سینه خود بزنند‌ و دیگر نمایندگان به دنبال حوزه انتخاباتی و تأمین موقعیت خود باشند، نمی‌شود؛ قوه مقننه نیز باید غیرت به دست گیرد و کاری برای مردم بکند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه اول نماز جمعه نیز در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی و چالش‌های پیش روی خانواده در مسئله جوانان، به بیان دو چالش باقی‌مانده از این موضوع پرداخت و بیان داشت: پنجمین چالش پیش روی خانواده‌ها، جریان رفاقت جوانان و مشکلاتی است که این رفاقت‌ها برای خانواده به وجود می‌آورد.

 

لزوم دقت در انتخاب دوست

وی ادامه داد: جوانان به دلیل شکوفایی احساسات و غرایض عاطفی خیلی زود با یکدیگر انس گرفته و وابسته می‌شوند و این موضوع باعث دوستی‌های اتفاقی و بدون تحقیق می‌شود؛ در این خصوص آموزه‌های دینی به ما دستوراتی داده که امیرمؤمنان (ع) می‌فرمایند: «مَنِ إتَّخَذَ أخاً مِن غَیرِ اختِبارٍ ألجأهُ الاضطِرارُ إلیمُرافَقَةِ الأشرارِ»، افرادی که بدون آزمون دوست انتخاب می‌کنند و بدون تأمل و مطالعه در جهت یک برخورد تصادفی و اتفاقی رفیق می‌شوند، به نقطه‌ای می‌رسند که باید با اشرار همراهی کنند.

 

افراط در دوستی یک انحراف روحی و روانی است

امام‌جمعه مشهد بابیان این‌که دوستی‌های احساسی باعث ایجاد تعصب می‌شود، ادامه داد: در کنار این موضوع افراط در وابستگی به دوست مطرح است که گاهی جوانان همچون عاشق و معشوق به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند که نمی‌توانند از یکدیگر فاصله بگیرند؛این‌گونه دوستی یک انحراف روانی و روحی برای جوان است.

 

وی با اشاره به اعتماد جوان به دوست خود، اضافه کرد: دو جوان در جریان دوستی خود احساس می‌کنند که تنها رازدار او، همین دوست خواهد بود و تمام اصرار زندگی، مشکلات و مسائل پنهانی زندگی خود و خانواده را با او در میان می‌گذارد و به این نکته فکر نمی‌کند که شاید در آینده این رازها فاش شود و آبروی او درخطر باشد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی نتیجه اطمینان بدون تحقیق به دوست را انحراف از مسیر اصلی عنوان کرد و بیان داشت: در بررسی‌های انجام‌شده  در گروهک‌های التقاطی، مرتدین و منافقین مشخص‌شده که بسیاری از جوانان و نوجوانان تنها به‌واسطه دعوت یک دوست و بدون تحقیق وارد چنین گروه‌هایی شده‌اند و امروز همچون برده‌ای برای آنان فعالیت می‌کنند.

 

لزوم کنترل رفت‌وآمد نوجوانان توسط والدین

وی بابیان این‌که باید مسیر رفت‌وآمد و افرادی که فرزند با آن‌ها مواجه می‌شود را شناسایی کرد، ابراز داشت: موضوعی که در خانواده‌ها مرسوم شده و امری اشتباه است، عدم اجازه حضور دوستان یک جوان در جمع خانواده است؛ اگر فرزند در خانه با دوستان خود مراوده داشته باشد به‌راحتی می‌توان این رفتارها را کنترل کرد اما اگر او از خانه خارج شود، کنترل او به‌مراتب سخت‌تر خواهد بود.

 

مشکل ازدواج جوانان، انحراف فرهنگی است

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از مقصر دانستن دولت در امر ازدواج از سوی خانواده‌ها، اظهار داشت: مشکل امروز جوانان برای ازدواج، مشکل اقتصاد و دولت نیست بلکه مشکل اصلی، انحراف فرهنگی است؛ امروز جوانان باید خانه مستقل داشته باشند و وسیله سواری  خاص، این دولت باید چه‌کار کند؟ حتی دولت حضرت سلیمان نیز نمی‌تواند تمام زندگی‌ها و تمام توقعات یک دختر و پسر جوان را برآورده کند.

 

وی ادامه داد: مشکل دیگر دختر و پسر جوان، بی‌کاری است؛ منظور از بیکاری، نداشتن شغل نیست، منظور این است که جوان از خانه بیرون نرود و در تخت خواب خود لم بدهد و هیچ کاری انجام ندهد، او را به فکر و خیال وا‌می‌دارد و نتیجه فکر و خیال زیاد یا دیوانه شدن است و یا این‌که جوان دست به فساد می‌زند.

 

توسعه ورزش قهرمانی آفت جوانان است

امام‌جمعه مشهد ورزش را مفیدترین عمل برای جوانان و نوجوانان دانست و اظهار داشت: در مقابل، توسعه ورزش قهرمانی و این‌که جوان طرفدار یک تیم فوتبال باشد و چند ساعت جلوی تلویزیون بنشیند، بزرگ‌ترین آفت برای یک جوان است.

 

 

منبع: رسا

کلمات کلیدی

  • عمارنامه 0 0

    با سلام و احترام؛
    مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/73374
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

ارسال نظر

تریبون