تاریخ خبر: کد خبر: 1844

تشکیل صندوق و ستاد ویژه « ازدواج آسان» در مشهد با حضور حجت الاسلام قرائتی

در قالب این صندوق می توان سالانه به دو هزار زوج جوان، وام ١٠ میلیون تومانی پرداخت کرد

به گزارش قاصدنیوز، روز گذشته جلسه هماهنگی شورای اسلامی شهر مشهد میزبان حجت‌الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور بود.

در این جلسه، مسائل مربوط به بحث ازدواج در زمینه‌های مختلف مطرح و بررسی شد.

به‌گزارش شهرآرا، حجت‌الاسلام قرائتی در این جلسه بر افزایش توجه به موضوع ازدواج و نماز در جامعه تاکید کرد. وی با بیان اینکه باید مدیران پایتخت معنوی ایران در کنار پرداختن به عمران و آبادانی شهر، درراستای پیاده‌سازی اصول فرهنگی و واجبات فراموش‌شده نیز گام بردارند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهایی که ما انجام می‌دهیم، واجب نیست مثل اعتکاف و حفظ قرآن و در‌مقابل به برخی واجبات مثل زکات کمتر پرداخته می‌شود و نانی که می‌خوریم به گندم زکات‌نداده آلوده است.

 

قرائتی مشکل ازدواج و نماز را از مشکلات اصلی جامعه دانست و عنوان کرد: تمام آفت جامعه ما از غفلت و شهوت نشئت می‌گیرد که نماز غفلت‌ها را دور می‌کند و ازدواج دوای شهوت است.


کارفرهنگی ماندگار انجام دهیم
وی با اشاره به اینکه ما واجبات را رها کرده و به مستحبات پرداخته‌ایم، اظهار کرد: به‌جای کارهای فرهنگی لحظه‌ای، به کارهای فرهنگی ماندگار بپردازید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: بهترین دلالی‌، دلالی در ازدواج است. از مردم بخواهید برای ازدواج آسان طرح بدهند و در این مورد مسابقه با جایزه‌های خوب برگزار کنید؛ زیرا گاهی‌وقت‌ها عوام بهتر از بزرگان می‌فهمند.

سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز در این جلسه گفت: پیشنهاد می‌کنم صندوق ازدواج برای فرهنگ‌سازی و بسترسازی ازدواج در مشهد راه‌اندازی شود که با این کار، سالانه به دو هزار ‌زوج وام‌های ١٠‌میلیون‌تومانی پرداخت کنیم. برای پرداخت سالانه وام به چهار هزار ‌نفر، مبلغی بالغ‌بر ٢٠‌میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: البته می‌توانیم با مشارکت بانک‌ها این کار را هم انجام دهیم و سالانه چهار میلیارد تومان مابه‌التفاوت وام پرداختی بانک‌ها را پرداخت کنیم.

شهردار مشهد افزود: اختصاص سرمایه ٥٠‌میلیارد‌تومانی به صندوق ازدواج می‌تواند باعث افزایش تعداد وام‌‌‌های پرداختی در سال‌های آینده شود که گام بسیار بلندی درراستای بسترسازی ازدواج آسان است.


وقف ها را به سمت تسهیل ازدواج جوانان سوق دهیم
مرتضوی خاطرنشان کرد: در گذشته مردم برای نورپردازی حرم مطهر وقف می‌کردند که می‌توان وقف‌های حال حاضر را به‌سمت ازدواج جوان‌ها سوق داد تا دغدغه مقام معظم رهبری نیز رفع شود.

محسن انتظاری‌هروی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه گفت: ستادی با‌عنوان «ستاد ازدواج آسان» با کمک شورای اسلامی شهر و شهرداری تشکیل می‌شود تا با انتخاب یک مدیر جهادی تمام‌وقت، مسئله فرهنگ‌سازی و بسترسازی ازدواج آسان در مشهد پیگیری شود.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری با همکاری نماینده حجت‌الاسلام قرائتی و یک مدیر جهادی باید ظرف یک ماه آینده دست‌مایه‌ای را تهیه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به موفقیت‌های کمیسیون حاشیه‌شهر و زائرسراهای ارزان‌قیمت عنوان کرد: باید با الگوگیری از کارهای انجام‌شده، نهضتی برای فرهنگ‌سازی و بسترسازی ازدواج آسان در مدیریت شهری راه‌اندازی کنیم.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون