تاریخ خبر: کد خبر: 1784

ارائه محتوای دینی در فضای مجازی همراه با رعایت اصل برتری باشد

اسماعیلی خطاب به فعالان فضای مجازی گفت: اگر طرح یا برنامه ای با محتوای دینی یا اجتماعی در فضای مجازی ایجاد می کنید، می بایست حتما دارای یک مزیت و برتری نسبت به موارد مشابه باشد تا موفق ومؤثر واقع شود.

به گزارش قاصدنیوز، علیرضا اسماعیلی، مدیر کل فرهنگی، رسانه و فناوری های نو سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز در جمع فعالان و سرشاخه های فضای مجازی مشهد در مرکز حضرت زینب (س) گفت: در فضای مجازی و نیز رسانه ها، ابزارهای بسیار قوی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی در حال توسعه هستند بنابراین لازم است ما نیز از رویکردهای و شیوه های نو برای مبارزه استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به اهداف فعالیت فرهنگی در فضای مجازی، افزود: هدایت افراد تأثیرگزار، ارتقاء ظرفیت ها، تکنیک ها و اشاعه فرهنگ و محتوای دینی، استفاده از ظرفیت ها و توسعه الکترونیک در بحث دینی و ارائه خدمات از جمله این اهداف محسوب می شود.

 

اسماعیلی با اشاره به پایگاه های مجازی مختلف که به دلیل ارائه خدمات متنوع، دارای کاربران زیادی هستند، تصریح کرد: اگر طرح یا برنامه ای با محتوای دینی یا اجتماعی در فضای مجازی ایجاد می کنیم، می بایست حتما دارای یک مزیت و برتری نسبت به موارد مشابه باشد تا موفق ومؤثر واقع شود.

 

مدیر کل فرهنگی، رسانه و فناوری های نو سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: پیش از ترویج هر فناوری در جامعه، ابتدا باید فرهنگ استفاده از آن را آموزش دهیم تا کمتر آسیب ببینیم.

 

لزوم شناسایی و حمایت افراد توانمند در عرصه مجازی

وی خاطر نشان کرد: ما باید در فضای مجازی، حضور تعیین کننده منطبق با شعار و ارزش های اسلامی داشته باشیم و در هر سه مرحله تولید، ترویج، تبلیغ و توزیع، این ارزش ها را مد نظر قرار دهیم.

 

اسماعیلی ادامه داد: برای تقویت محتوای دینی در فضای مجازی لازم است افراد توانمند شناسایی شده و ضمن آموزش و جهت دهی، حمایت شوند.

 

وی یادآور شد: ضرورت دارد در زمینه فضای مجازی، سند راهبردی به عنوان یک نقشه راه تدوین شود تا در این مسیر، دچار تقلید کورکورانه نشویم.

 

منبع: رسا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون