تاریخ خبر: کد خبر: 1724

فتنه 88 خط قرمز ماست / فتنه‌گر نباید در جریان وکالت کشور باشد/غرب با ترویج پرده‌دری فرهنگی درصدد بازیابی قدرت خود است

فتنه 88 خط قرمز ماست / فتنه‌گر نباید در جریان وکالت کشور باشد/غرب با ترویج پرده‌دری فرهنگی درصدد بازیابی قدرت خود است

به گزارش قاصدنیوز، آیت الله علم الهدی در خطبه های نمازجمعه این هفته مشهدمقدس با ذکر سخن اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت بر  عدم استفاده از فتنه گران در در جریان وکالت، وزارت و مسؤولیت‌ها تاکید کرد. اهم سخنان ایشان بدین شرح است:

 

مقام معظم رهبری در این رهنمودهایی که در هفته دولت داشتند، فرمودند: «هیأت دولت در همکاری با فتنه و مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و خطوط قرمز است، آقایان وزرا همان‌گونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گرفتن از فتنه گران تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند».

 

در ادامه امام جمعه مشهد به بیان سیره فرهنگی و سیاسی امام رضا (علیه‌السلام) پرداخت و عنوان داشت: نکته قابل‌توجه در ضمن این تبریک، یک شناخت اجمالی از سیره سیاسی امام هشتم (علیه‌السلام) مطابق با وضعیت امروز ماست، در هفته گذشته اجلاس خبرگان واقع شد، در این اجلاس عمده نگرانی‌ها درباره مسائل فرهنگی بود به محضر مقدس مقام معظم رهبری وقتی خبرگان شرفیاب شدند و گزارش سخنرانی‌ها و برنامه‌هایی که فقهای بزرگوار خبرگان فرمودند و به عرض مقام معظم رهبری رسید،ایشان در فرمایشاتشان نکته‌ای فرمودند که تقریباً این مسائل یک قابلیت انطباقی با آموزه سیاسی سیره امام هشتم (علیه‌السلام) دارد.

 

امام رضا (علیه‌السلام) در مقابل خاستگاه فتنه ایستادگی کرد

امام‌جمعه مشهد مقدس ادامه داد: سیره سیاسی زندگی امام رضا (علیه‌السلام) فضای فتنه بود، وجود اقدس امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) برای فتنه سه خاستگاه مشخص کرده‌اند، می‌فرمایند: « إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اللَّهِ وَ یَتَوَلَّى عَلَیْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَیْرِ دِینِ اللَّهِ...» می‌فرمایند سه خاستگاه فتنه دارد، فرصت طلبی و قدرت‌یابی هوا و هوس‌بازهاست، خاستگاه دوم ، دگراندیشی و ورود فرهنگ‌ها و اندیشه‌های اجنبی غربی در درون جامعه دینی در مقابل ارزش‌ها و اندیشه‌های دین؛ خاستگاه سوم، تشکل‌های غیردینی و غیر ارزشی مبتنی بر اندیشه‌های وارداتی؛ این سه خاستگاه را امیرالمؤمنین برای فتنه مشخص می‌کنند و هر سه خاستگاه در زمان امام هشتم (علیه‌السلام)، دوره تبلور و پرفرازش بود.

 

ایشان اضافه کردند: «أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ»، قدرت‌یابی‌های بنی‌عباس، مأمونی که بر رقیب حکومتی خودش، برادرش امین مسلط شده و او را کشته و تمام جریان‌های ضد قدرت و مقام خودش را سرکوب کرده است در مقام تثبیت و توسعه قدرت از مرحله خلافت حتی تا مرحله امامت و رهبری مرامی و معنوی هم هست. این باعث می‌شود که فتنه‌ها به وجود بیاید و توطئه‌ها ایجاد شود و در قابل توطئه‌ها بخواهد امامتی که در منطق شیعه و ولایت به‌عنوان یک محور اصلی ضد خلافت در جامعه و امت اسلام جاافتاده است،این امامت را از مقام امامت ائمه معصومین به خودش منتقل کند؛ هم خلیفه باشد و هم امام باشد؛ تا اینجا هوس بازی‌اش توسعه پیدا کرد.

 

فتنه‌ها و توطئه‌ها کرد امام را از مدینه به خراسان آورد که اول امام را به‌اصطلاح خلیفه قرار دهد و خودش قائم‌مقام و بعد امام را بکشد و خودش به‌عنوان خلیفه امام و حجت خدا، رتبه امامت را هم در کنار خلافت تصاحب کند که این با بصیرت و با شگرد آسمانی و وحیانی امام هشتم (علیه‌السلام) این توطئه شکست خورد ، از طریق ولایت‌عهدی وارد شد و از آن طریق هم به نتیجه نرسید و کار به‌جایی رسید که قدرت و حکومت مأمون در پرتگاه سقوط قرار گرفت و مجبور شد امام رضا (علیه‌السلام) را بکشد.

 

نقشه مأمون برای تصاحب امامت

آیت‌الله علم‌الهدی به خیانت‌های مأمون نسبت به فرهنگ اسلامی اشاره کردند و عنوان داشتند: در مسائل فرهنگی با واردکردن اندیشه‌های اجنبی از خارج جامعه دینی به داخل جامعه دینی و اندیشه فلاسفه یونان، جریان‌های فکری غربی الحادی و جریان‌های وابسته اعتقادی اهل کتاب در درون مسلمان‌ها و توسعه آن‌ها، جریان‌های فکری دینی که پایگاه قدرت امامت و عصمت بود، خواست این جریان را تضعیف کند و درنتیجه امامت و عصمت سقوط کند که خب در اینجا هم امام رضا (علیه‌السلام) هم برخوردی کردند که شما در زیارت خدمت حضرت عرض می‌کنید: «السَّلَامُ عَلَى مَنْ کُسِرَتْ لَهُ وِسَادَةُ وَالِدِهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَتَّى خَصَمَ أَهْلَ الْکُتُبِ وَ ثَبَّتَ قَوَاعِدَ الدِّینِ» وجود اقدس امام رضا (علیه‌السلام) در سنگر فتنه ستیزی همان نقشی را داشت در تاریخ اسلام که امیر مؤمنین (علیه‌السلام) در سنگر دفاعی احد و بدر و احزاب آن موقعیت را داشت و امام رضا، امیرالمؤمنین امیر ثانی عصمت و ولایت بود که با فتنه ستیزی همان برنامه را اجرا کرد در تداوم دین که امیرالمؤمنین در دفاع نظامی با ذوالفقار این برنامه را اجرا کرد.

 

در زمان امام رضا (علیه‌السلام) مبتنی بر اندیشه‌های وارداتی ، نحله‌های انحرافی تشکیل شد که امام هشتم (علیه‌السلام) در میدان احتجاجات و مخاصمات و برخورد با نحله‌های انحرافی قویاً برخورد کردند جوری که ریشه و بنشان این نحله‌ها براندازی شد و یک شخصیت امام هشتم (علیه‌السلام) در عرصه ابقاء دین، احیای دین و ادامه اندیشه دین یک شخصیت حیاتی و محوری در تاریخ اسلام و مسلمین است و دقیقاً این آموزه‌هایی که ما از تحلیل سیره سیاسی امام رضا (علیه‌السلام) به دست می‌آوریم، آموزه‌هایی است که کاربرد آن دقیقاً در زمان ما هست.

 

دغدغه تمام بزرگان، نگرانی فرهنگی است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به حضور در اجلاس اخیر خبرگان رهبری، بیان داشتند: در اجلاس خبرگان بسیاری از عزیزان، فقها و بزرگواران در این اجلاس منتهای دغدغه و نگرانی خودشان را از بعضی ضایعات فرهنگی، پرده‌دری‌های فرهنگی و حوادث ناملایم ضد ارزش دینی در جامعه ابراز کردند، از آن اجلاس قبلی که مقام معظم رهبری که فرمودند من هم مثل شما نگرانم تا این اجلاس، متأسفانه مشکلات فرهنگی حل‌نشده، که بر آن اضافه شد و لذا حضرات فقهای خبرگان، محور تمام اظهارات بزرگان این نگرانی فرهنگی بود.

وقتی‌که گزارش این مسائل در محضر مقام معظم رهبری ارائه شد، مقام معظم رهبری سخن خودشان را با یک رهنمود آغاز کردند و آن این‌که حضرات و آقایان باید نگاه کلان به دنیا داشته باشند؛ این فرمایش مقام معظم رهبری که در حاشیه‌اش خودشان تحلیل‌ها و توضیحاتی را ارائه فرمودند، ازجمله مسائل خط‌ساز برای بزرگان، مسؤولین، نخبگان و عمدتاً فقهای عظیم کشور و جامعه دینی و اسلامی ما هست.

 

غرب سیادت خود را از دست داده است

ایشان ادامه دادند: فرمودند باید نگاه کلان به دنیا داشته باشند، یعنی چه نگاه کلان به دنیا؟ یعنی شما مشکلات داخل کشور را ازنظر مسائل فرهنگی که می‌بینید، این مبتنی بر یک علت و ریشه‌ای است، ریشه‌اش این است که غرب در قرن 21 سیادت و آقایی خود را دارد از دست می‌دهد، استکبار جهانی آمریکا در حال سقوط است و روزبه‌روز بر ذلت، بر افتضاح و شکست امریکا بر کره زمین اضافه می‌شود.

 

و چرا این‌جور شده؟ به خاطر این‌که آمریکا و غرب دو قائمه داشتند، هر دو قائمه‌شان را ازدست‌داده‌اند، یک قائمه و پایه‌شان، افکار، فرهنگ، اندیشه‌های غربی، توسعه و ترویج و نهادینه شدن آن در کشورهای دنیا بود؛ دنیا در جریان فرهنگی دنباله‌رو غرب شد و به این وسیله غرب آقا شد؛ پایه دوم قدرت سیاسی نظامی غرب، همه از غرب می‌ترسیدند، قدرت سیاسی نظامی غرب که به‌کلی ضعیف و متزلزل شده، دیگرکسی از آمریکا و غرب نمی‌ترسد.

 

استکبار جهانی آمریکا راه نجات ندارد

امام‌جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: ملت‌های مسلمان همه به پا خواسته‌اند، بیداری اسلامی، جبهه ضد استکباری و ضدآمریکایی را در مرحله سقوط و در پرتگاه نیستی قرار داده است، الآن کار به‌جایی رسیده که برای آمریکا مداخله نظامی صرف نمی‌کند، پایه اول هم در حال فروپاشی است، دیگر دنیا دنبال فکر غربی و فرهنگ غربی نیست چون خود غرب در منجلاب فرهنگ نکبتش آن‌چنان خفه‌شده و آن‌چنان به آلودگی و ذلت کشیده شده است به دنبال راه نجات می‌گردد و نجات ندارد.

 

لذا ازاین‌جهت هم که پایه اول از بین رفت، چه‌کار کند غرب تا آقایی خود را حفظ کند؟ باید بیاید آن جریانی آمده غرب را به این روز نشانده آن جریان را براندازی کنند، آن جریان چیست؟ اسلام و دین؛ اگر بنا شد ارزش‌های اسلام در پایگاه قدرت و در جبهه صف مقدم و خط اول جنگ با استکبار یعنی ایران، اسلام در اینجا ضعیف و ناتوان شد، غرب دوباره مسلط می‌شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به روش‌های تضعیف اسلام توسط دشمنان اشاره و تصریح کردند: باید کاری کنند که اسلام ضعیف شود، چطور اسلام را ضعیف کند؟ با بی‌حجابی، با توسعه فحشا، چطور اسلام را ضعیف کند؟ با پرده‌دری فرهنگی، با از بین بردن ارزش‌های دین در درون جامعه و آن‌هم به‌وسیله بعضی عناصر و عواملی که داعیه تولی فرهنگ دارند در این کشور، این بهترین راهش است.

 

فتنه 88 خط قرمز ماست

 و لذا مقام معظم رهبری فرمودند نگاه کلان به دنیا داشته باشید، اصل را ببینید، اصل و ریشه آن است و لذا در سفارش‌هایی که به دولت در هفته دولت کردند در جمله سفارش‌هایشان مقام معظم رهبری اعلام کردند فتنه 88 خط قرمز ما هست چون فتنه 88 تمام عناصر فتنه را مثل فتنه فضای سیاسی زمان امام رضا (علیه‌السلام) داشت، قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی یک عده وقتی مردم بهشان رأی ندادند جوری شد که تحریک شدند به‌عنوان تقلب در انتخابات اردوکشی خیابانی کنند؛ در این اردوکشی خیابانی اندیشه وارداتی ضد جمهوری اسلامی، جمهوری ایرانی، نه غزه نه لبنان بر زبان شرکت‌کنندگان این اردوکشی صادر شد، مبتنی بر این جریان فکر غربی و ضد جمهوری اسلامی بعضی تشکل‌های سیاسی الهام گرفته از غرب و بیرون مملکت دست‌به‌دست هم دادند و این همان فتنه بود و لذا مقام معظم رهبری در این رهنمودهایی که به دولت در هفته دولت داشتند، فرمودند: «هیأت دولت در همکاری با فتنه و مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و خطوط قرمز است، آقایان وزرا همان‌گونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گرفتن از فتنه گران تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند».

 

خطوط سیاسی مقام معظم رهبری برگرفته از قرآن و حدیث است

ایشان ادامه دادند: رسماً فرمودند فتنه خط قرمز ماست، نباید با فتنه‌گر همکاری کنید، فتنه‌گر نباید در جریان وکالت، در جریان وزارت و مسؤولیت‌ها قرار گیرد، چرا این را گفتند؟ آیا این واقعاً کینه با فتنه گران سال 88 است؟ آیا این دشمنی با فتنه گران سال 88 است؟ رهبر حکیم این امت احساس خطر می‌کند، برمبنای یک آیه قرآن احساس خطر می‌کند، مردم این را باور منید، خطوط سیاسی رهبری برخاسته از آیات قرآن و احادیث پیغمبر و ائمه معصومین است، این خداست در قرآن در سوره توبه آیه 125 و 126 می‌فرماید: «وَ أَمَّا الَّذینَ فی‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَتْهُمْ رِجْساً إِلَى رِجْسِهِمْ وَ ماتُوا وَ هُمْ کافِرُونَ»، کسانی که در دل‌هایشان پلیدی است و در دل‌هایشان مرض است، بالاترین مرض‌های دل کدام مرض است؟ مرض حب مقام، مرض جاه دوستی، مرض قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی، مرض حب مقام بالاترین مرض‌هاست، قرآن هم می‌گوید: ««وَ أَمَّا الَّذینَ فی‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَتْهُمْ رِجْساً إِلَى رِجْسِهِمْ...» این قدرت‌یابی و مقام‌پرستی که در دل آن‌ها هست باعث می‌شود هی پلیدی بر پلیدی آن‌ها اضافه شود؛ «وَ ماتُوا وَ هُمْ کافِرُونَ»، آن‌ها تا جایی ادامه می‌دهند که درحالی‌که کافرند از دنیا بروند.

بعد می‌فرماید «أَوَ لا یَرَوْنَ أَنَّهُمْ یُفْتَنُونَ...» نمی‌بینید این قدرت پرست‌ها، این قدرت یاب‌ها و فرصت‌طلب‌ها و این مقام دوست‌ها دارند فتنه می‌کنند، «أَ وَ لا یَرَوْنَ أَنَّهُمْ یُفْتَنُونَ فی‏ کُلِّ عامٍ مَرَّةً أَوْ مَرَّتَیْنِ...» اینان همیشه فتنه می‌کنند، در هرسالی یک‌بار، دو بار فتنه می‌کنند، «ثُمَّ لا یَتُوبُونَ» هیچ‌گاه توبه نمی‌کنند، «وَ لا هُمْ یَذَّکَّرُونَ»، به این‌ها متذکر نمی‌شوند که از راه فتنه دست بکشند، فتنه‌گر این است و لذا مقام معظم رهبری می‌گویند همکاری با فتنه و فتنه گران سال 88 خط قرمز ما هست.

 
منبع: پایگاه اینترنتی آیت الله علم الهدی

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون