تاریخ خبر: کد خبر: 1511

علم الهدی: اقلیت لائیک نباید ابزار پرده‌دری فرهنگی دشمن شوند

آیت‌الله علم الهدی با تاکید بر اینکه بصیرت برای مسئولان ما یک وجه اساسی تلقی می شود،‌ اظهار کرد: عده‌ای اقلیت لائیک بی‌دین نباید ابزار پرده‌دری فرهنگی دشمن شوند

علم الهدی: اقلیت لائیک نباید ابزار پرده‌دری فرهنگی دشمن شوند

به گزارش قاصدنیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد:‌ شما مکتب زیاد شنیدید ولی مکتب امام صادق (ع) مکتب تربیتی و فرهنگی در فضای دانشگاهی بود.

 

خطیب جمعه مشهد افزود: امام صادق (ع) در کنار این همه تبلورهای معنوی و فرهنگی و همچنین علمی شخصیتی بزرگ در دوران اسلام و مکتب شیعه دارند و از حیث داشتن شاگردانی زیاد و مکتبی بزرگ حائز اهمیت هستند.

 

وی بیان کرد: بر اثر اتفاقاتی که بعد از رحلت پیامبر(ص) روی داد مسیر رهبری و هدایت جامعه دچار انحراف شد و اگر ائمه بزرگوار ما نبودند شاهد ظهور یک امپراتوری در جامعه بودیم و دیگر جامعه اسلامی وجود خارجی نداشت.

 

این مقام مسئول ادامه داد: کاری که امام صادق (ع) و امام محمد باقر (ع) انجام دادند ایجاد یک انقلاب فرهنگی در بطن اسلام بود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام صادق (ع) در جامعه اسلام عنوان کرد: شخصیت امام صادق (ع) بر پایه بصیرت برابر فتنه دیده می‌شد و با همین دیدگاه این ویژگی آن امام بزرگوار باید در صحنه کشور ما نهادینه شود و یکی از ضرورت‌های یک جامعه اسلامی است.

 

وی تاکید کرد: این روایت‌هایی که از امام صادق (ع) نقل شده است و توسط شاگردان آن بزرگوار در جامعه به گوش می‌رسد همه و همه موضوع بصیرت‌افزایی در برابر فتنه بود، فتنه یک جریانی است که اگر در جامعه دینی شکل بگیرد ریزش قدرت‌ها و نیروها را در پی دارد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دشمن توان مقابله با کشور ما را ندارد، تصریح کرد: با همین دیدگاه دشمنان اسلام و ایران اسلامی با سلاح فتنه به جنگ ما آمدند و این یک فتنه پرده‌دری فرهنگی است و آنها با کمک همپیمانان خود سعی در سرنگونی این نظام دارند و می‌خواهند سفره انقلاب را جمع کنند.

 

آیت‌الله علم الهدی با تاکید بر اینکه بصیرت برای مسئولان ما یک وجه اساسی تلقی می شود،‌ اظهار کرد: عده‌ای اقلیت لائیک بی‌دین نباید ابزار پرده‌دری فرهنگی دشمن شوند، با همین دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و همراه با عزم ملی نامگذاری کردند به همین منظور ما واقعا داریم در کشور چه کار می‌کنیم.

 

منبع: خبرگزاری فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون