تاریخ خبر: کد خبر: 1619

مرتضی دهقانی:

ارائه نوشت افزار با طرح های ضدفرهنگی ممنوع است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: تولید کنندگان لوازم التحریر موظف به بهره گیری از طرح های اسلامی- ایرانی هستند.

ارائه نوشت افزار با طرح های ضدفرهنگی ممنوع است

به گزارش قاصدنیوز، مرتضی دهقانی در جلسه مشورتی کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان در راستای  صیانت از حقوق شهروندان توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط خاطرنشان کرد: عرضه محصولاتی که فرهنگ و امنیت روانی جامعه را با مخاطره روبرو کند، ممنوع می باشد.

 

وی تولیدکنندگان لوازم التحریر را موظف کرد برای هماهنگی های لازم به منظور بهره گیری از طرح های اسلامی- ایرانی در اقلام تولیدی خود به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو اقدام به تولید و توزیع نوشت افزار با طرح های ضدفرهنگی کرده اند، اظهار داشت: به همین منظور این طرح برای اخذ مجوزهای لازم برای طراحی نوشت افزار از طریق مراجع قانونی تدوین و به دستگاه های ذی ربط ارسال شده است.

 

دهقانی ضمن توصیه به خانواده ها برای دقت لازم برای خرید نوشت افزار مطابق با استاندارهای فرهنگی، گفت: با صدور شیوه نامه های لازم به مدیران مدارس و آموزش والدین شاهد ساماندهی وضعیت توزیع لوازم التحریر مطابق با فرهنگ اسلامی- ایرانی باشیم.

گفتنی است در این نشست پیش نویس طرح ساماندهی نوشت افزار با همکاری دستگاه های مسئول و صنوف مربوطه تدوین و به دستگاه های اجرایی دست اندکار ابلاغ شد.

 

منبع: پانا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون