تاریخ خبر: کد خبر: 1601

جشن «مثل مادر» در مشهد برگزار شد + عکس

جشن بزرگ مثل مادر، 6 شهریور با حضور نرگس آبیار، کارگردان سینما و فرشته روح‌افزا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مشهد برگزار شد.

جشن «مثل مادر» در مشهد برگزار شد + عکس

به گزارش قاصدنیوز، جشن بزرگ مثل مادر، 6 شهریور با حضور نرگس آبیار، کارگردان سینما و فرشته روح‌افزا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مشهد برگزار شد.

 

صادق حسین‌زاده ملکی، معاون ارتباطات و ساماندهی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن تبریک روز ولادت حضرت معصومه(س)، گفت: ایشان داری شخصیت بسیار ارزشمندی بودند که متأسفانه ما کمتر ایشان را می شناسیم.

 

وی با اشاره به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س)، عنوان کرد: طبق روایات متعدد بر زیارت حضرت معصومه(س) بسیار تأکید و آن را به زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) تشبیه کرده‌اند.

 

فرشته روح‌افزا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم با بیان اینکه حضرت معصومه(س) خواهر تنی امام رضا(ع) محسوب می‌شوند، عنوان کرد: ایشان باید همچون حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) برای بانوان و دختران امروزی جامعه ما تبدیل به یک الگو شوند.

 

وی با اشاره به روایتی از دوران جوانی حضرت معصومه(س)، گفت: بر اساس برخی روایات تعدادی از یاران اهل بیت(ع) به منزل امام  موسی کاظم(ع) رفتند تا پاسخ به سؤالات خود را دریافت کنند که ایشان تشریف نداشتند و حضرت فاطمه معصومه(س) پاسخ سؤالات آنها را در کاغذی دادند، زمانی که امام به خانه بازگشتند و جواب سؤالات دختر بزرگوارشان را دیدند فرمودند تمام این سوالات مورد تایید بنده است.

 

روح‌افزا با بیان اینکه نمی‌توان در زندگی از چند الگو استفاده کرد، ابراز کرد: متاسفانه هم اکنون ما از الگو لباس، مدل مو، دکوراسیون غربی‌ها استفاده می‌کنیم، قطعاً سالام مخالفتی با زیبایی و مد ندارد اما برخی از این الگوهای غربی برای جامعه اسلامی مناسب نیست.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: ما نمی توانیم از کودکی به فرزند خود بیاموزیم که الگوی خارجی و غربی بهتر است  زمانی که او بزرگ شد به نحوه زندگی و سلیقه او ایراد بگیریم، بنابراین باید بدانیم که استفاده از الگوهای اروپایی و غربی به ما هویت و ارزش خاصی نمی دهد.

 

وی با بیان اینکه فکر دختران و روش زندگی مادران ما باید مانند حضرت معصومه(س) و حضرت فاطمه(س) باشد، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر جامعه ما شده است به دلیل نداشتن الگو صحیح در زندگی است.

 

روح افزا با اشاره به علت ازدواج نکردن حضرت معصومه(س)، گفت: به دلیل اینکه در زمان این بزرگوار خفقان زیادی وجود داشت و امام موسی‌بن جعفر(ع) در زندان به سر می بردند کسی جرائت نمی‌کرد که برای خواستگاری به درب خانه این بزرگوار مراجعه کند همچنین کسی که لیاقت همسری ایشان را داشته باشد نبود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: متأسفانه برخی از دختران ما معتقد هستند که چون حضرت معصومه(س) ازدواج نکردند ما نیز ازدواج نمی کنیم، درحالی که اگر ازدواج بد بود قطعا حضرت فاطمه(س) نیز ازدواج نمی کردند.

 

نرگس آبیار، کارگردان سینما نیز در این مراسم ضمن گرامی داشت مقام مادر به خصوص مادران شهدا به فیلم سینمایی شیار 143 اشاره و عنوان کرد: این فیلم نیز زندگی یک مادر شهید را به تصویر می‌کشد.

 

وی با اشاره به سخنی کارگردانی بانوان، گفت: مادر شدن اتفاق بسیار مهم و سخنی در زندگی یک زن است و اگر کسی بتواند از عهده آن بر بیاید قطعا از عهده کار سختی همچون کارگردانی در سینما و تلویزیون برمی‌آید.

 

یادآور می‌شود، در حاشیه جشن بزرگ مثل مادر از مادران شهید عباس و امیر اسماعیل‌زاده، حسن قاسمی، سید محمد عرفانیان و همسر شهید عبرالله ضابط تقدیر شدهمچنین از کتاب پرنیان ویژه دختران نوجوان نیز رونمایی شد. 

 

جشن روز دختر / مثل مادر

 

جشن روز دختر / مثل مادر

جشن روز دختر / مثل مادر

جشن روز دختر / مثل مادر

جشن روز دختر / مثل مادر

جشن روز دختر / مثل مادر

جشن روز دختر / مثل مادر

جشن روز دختر / مثل مادر

جشن روز دختر / مثل مادر

منبع: ایکنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون