تاریخ خبر: کد خبر: 1230

سعیدجلیلی در یادواره سه سردار شهید خراسانی:

هنر امام و شهدا بر هم زدن محاسبات نظام سلطه بود

ششمین یادواره گرامیداشت شهید نظرنژاد در مشهد مقدس با حضور دکتر سعید جلیلی برگزار شد.

 هنر امام و شهدا بر هم زدن محاسبات نظام سلطه بود

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم که در محل سالن شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، گفت: حضور در این جلسه و این محله و این شهر یادآور خاطرات شهدایی است که هر کدام برای نه‌تنها این شهر و این کشور، که برای تمام جهان اسلام و آزادگان جهان اسطوره‌هایی مایه افتخار هستند. وقتی می‌گوییم این شهیدان اسطوره هستند، واقعا قصد اغراق و غلو نداریم؛ بلکه این یک واقعیت عملی و اثبات‌شدنی است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اما یک سؤال مطرح می‌شود و آن هم اینکه چه چیزی باعث شده است ما این عزیزان را به‌عنوان اسطوره مطرح کنیم؟

 

جلیلی با اشاره به اینکه از جنبه‌های مختلف می‌توان به این سؤال پاسخ داد، گفت: برای دست‌یافتن به پرسش باید درک درستی از زمان و زمینی که بر این شهدا حاکم بود، برسیم.

 

یادواره شهید بابانظر - 20

منطق استکباری، منطق زور است

وی ادامه داد : ٧٠سال پیش و بعداز جنگ دوم جهانی کشورهای پیروز در جنگ مناسباتی را در جهان حاکم کردند که تا امروز ادامه دارد.جلیلی خاطر نشان کرد:کشورهای مستکبر اعلام کردند فقط آن ها هستند که می‌توانند از مواهب جهانی برخوردار باشند و دیگران نه! آن‌ها گفتند فقط ما حق وتو داریم و دیگران نه! آن‌ها گفتند فقط ما می‌توانیم انرژی هسته‌ای داشته باشیم و دیگران نه!

 

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه مبانی استکبار در این مناسبات عدالت، دموکراسی و حقوق بشر نیست گفت: آن‌ها فقط یک منطق استکباری دارند و آن هم این است که ما زور داریم، پس می‌توانیم این مناسبات را جهانی کنیم. منطق آن‌ها منطق قدرت است و این یک بحث تاریخی نیست؛ بلکه همین امروز هم این نظم در جهان حاکم است.

 

یادواره شهید بابانظر - 23

مدعیان حقوق بشر ، از جنایتکار پشتیبانی می‌کنند

جلیلی ادامه داد: همین امروز هم مردم غزه بمباران می شوند و این مدعیان حقوق بشر، نه‌تنها سکوت کرده‌اند، بلکه از جنایتکار پشتیبانی می‌کنند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره‌به اوضاع غزه ادامه داد: آنچه امروز در این خطه از جهان اسلام در جریان است، درحقیقت بمباران غزه نیست؛ بلکه بمباران دیوار اعتمادی است که کشورهای جهان به نظام سلطه دارند.

 

حتی با نگاه واقع بینانه هم نمی‌توانیم به استکبار اعتماد کنیم

جلیلی همچنین افزود: هنر بزرگ امام و شهدای ما برهم‌زدن محاسبات نظام سلطه بود.وی با ذکر اینکه امام و شهدا با پیام ایستادگی به ما گفتند که «نترسید و نگران نباشید»، ادامه داد: این پیام، راهبردی و اصولی است و تمام راهبردهای استکبار را درهم می‌شکند و شهدای ما این محاسبات را به هم ریختند.


این استاد دانشگاه افزود: اگر در مقابل دشمن نترسیم و بایستیم، می‌بینیم که فقط خرمشهر آزاد نمی‌شود؛ بلکه جنوب لبنان هم آزاد می‌شود؛ به‌همین‌دلیل است که می‌گوییم آن‌ها نگران تعداد سانتریفیوژهای ما نیستند؛ بلکه نگران اندیشه‌ای هستند که درحال شکل‌گرفتن است و مطرح می‌شود چراکه یک تمدن جدیددر حال شکل گیری است.

یادواره شهید بابانظر - 24

جلیلی با تاکید دوباره بر مسئلۀ غزه و انتقاد از حامیان جنایتکاران غزه گفت: بمباران غزه امروز بمباران ویرانۀ لیبرال‌دمکراسی غرب است.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه حتی اگر آرمان هم نداشته باشیم، باز هم نمی‌توانیم به این استکبار اعتماد کنیم، گفت: می‌گویند باید واقع‌بین بود، نه آرمانی! ما این سؤال را مطرح می‌کنیم که چگونه می‌توان به آمریکا و استکباری اعتماد کرد که حتی به شعارها و معاهده‌های خودش پایبند نیست و پا روی آن‌ها هم می‌گذارد؟جلیلی در پایان با تاکید دوباره بر الگوگرفتن از شهدا یادآور شد: بابانظرها به این دلیل توانستند موفق شوند که توانستند محاسبات دشمن را بر هم بزنند و ما هم باید با الگوگرفتن از آن‌ها محاسبات استکبار را به هم بزنیم و این فقط درصورتی ممکن است که داشته‌ها و عوامل موفقیت خود را باور داشته باشیم و ضعف‌ها و شکست‌های دشمن را هم به رخش بکشیم.

 

منبع: روزنامه شهرآرا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون