تاریخ خبر: کد خبر: 1220

شهردار مشهد:

وجود بیش از یک میلیون حاشیه‌نشین در شهر مقدس مشهد

شهر مشهد حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد که ناشی از الحاق بدون کارشناسی روستاها به شهر و قبل از ایجاد زیرساخت هاست و در این میان مهاجرت اتباع خارجی نیز مزید بر علت شده است.

وجود بیش از یک میلیون حاشیه‌نشین در شهر مقدس مشهد

به گزارش قاصدنیوز به نقل از تسنیم، سیدصولت مرتضوی در نشست با جوانان تشکل‌های فعال حاشیه شهر که در مسجد کوهسنگی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شکر که در نظامی زندگی می‌کنیم که فرهنگ شنیدن را در ما نهادینه کرد و این نعمت را کسانی قدر می‌دانند که در دوران طاغوت زندگی کرده باشند.

 

وی افزود:از تسلط جوانان ساکن مناطق کمتر برخوردار شهر بر مسائل و مشکلات مناطقی که در آن زندگی می‌کنند خوشحالم و این نشان دهنده تعهد و مسئولیت این جوانان است.

 

مرتضوی تصریح کرد: شهر مشهدمقدس یک میلیون و 100 هزار نفر حاشیه نشین دارد که ناشی از الحاق بدون کارشناسی روستاها به شهر و قبل از ایجاد زیرساخت‌هاست و در این میان مهاجرت اتباع خارجی نیز مزید بر علت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد:تمام کلان شهرهای جهان حتی مکه و جده که روی دریای ثروت خوابیده اند حاشیه دارند و برخی از شهرهای بزرگ دنیا مثل دهلی نو و اسلام آباد و کابل اصلا متنی ندارند و به طور کلی در حاشیه قرار دارند.

سازه‌‌های غیرمهندسی با مساحت زیر 50 متر، معابر تنگ و باریک و خاکی، ضعف سیستم اتوبوسرانی، فقدان شبکه فاضلاب و رها شدن فاضلاب‌های واحدهای مسکونی در معابر، کمبود امکانات رفاهی، وجود تصفیه خانه فاضلاب غرب مشهد در چهار کیلومتری بلوار توس، وجود بازار خرید و فروش دام زنده و کارگاه‌های تفکیک زباله از مبدا در منطقه سه، آلودگی زیست محیطی ناشی از وجود کال، کاهش امنیت اجتماعی از جمله مشکلاتی است که جوانان حاشیه شهر مشهدبه آنها اشاره کردند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون