تاریخ خبر: کد خبر: 1098

در ماه مبارک رمضان صورت گرفت:

جهاد تبلیغی طلاب جوان در مناطق حاشیه شهر مشهد

مسئول گروه تبلیغی نسیم رضوان گفت: در این ایام ، مناطق حاشیه شهر مشهدمقدس به عنوان منطقه فعالیت انتخاب شد و بیش از 20 طلبه جوان با استقرار در مساجد 20نقطه حاشیه شهر مشهد به فعالیت تبلیغی پرداختند.

جهاد تبلیغی طلاب جوان در مناطق حاشیه شهر مشهد

به گزارش قاصدنیوز، چندسالی است که طلاب مشهدی مشغول به تحصیل در حوزه های علمیه قم، عزم خود را جزم کرده اند تا قبل از اتمام تحصیل و برگشت به شهرشان، جهادگونه در عرصه تبلیغ دین تلاش کنند.

 

حجت الاسلام حسن روحانی مدیر گروه فرهنگی تبلیغی نسیم رضوان در مصاحبه با قاصدنیوز با اشاره به اینکه این گروه تاکنون در پنج موسم نوروز، محرم، صفر، رمضان و بخشی از تابستان در مشهد اقدام به تبلیغ بالینی و ارتباط مستقیم با مردم در مراکز عمومی مانند پارک ها، بیمارستان ها، مترو، پایانه مسافربری و فرودگاه کرده است، گفت: به خاطر این ابتکار این گروه توانست در جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی حائز رتبه کشوری گردد. همچنین در طی دیداری که اخیرا با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان از این فعالیت های گروه ابراز خرسندی کردند.

 

روحانی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال با بررسی های صورت گرفته مناطق حاشیه شهر مشهدمقدس به عنوان منطقه فعالیت انتخاب شد و با حمایت های مختصری که صورت پذیرفت، بیش از 20 طلبه جوان که قبل از این با برگزاری کارگاه ها و جلسات آموزشی در قم توانمند شده بودند با استقرار در مساجد 20نقطه حاشیه شهر  به فعالیت  تبلیغی پرداختند.

 

وی افزود: متاسفانه آنقدر در این مناطق در حوزه فرهنگی کم کاری صورت گرفته است که واقعا مردم تشنه معارف اهل بیت(علیه السلام) هستند. لذا فعالیت طلاب تبلیغی در دو بخش سخنرانی های عمومی در مساجد و برگزاری کلاس های آموزشی ویژه نوجوانان و جوانان برنامه ریزی شد.

 

گروه فرهنگی تبلیغی نسیم رضوان- حاشیه شهر مشهد2

 

مسئول گروه تبلیغی نسیم رضوان در پاسخ به این سوال که پس از انجام این فعالیت ها، تداوم آن به چه صورت خواهد بود گفت: اگر کار فرهنگی استمرار نداشته باشد بازدهی کمتری خواهد داشت لذا یکی از ایرادات کار این است که در استمرار ارتباط با مخاطب مشکل وجود دارد ولی از این باب که در صورت حمایت ها، عدم حضور ما خیلی طولانی نخواهد بود و باز هم در این مناطق حضور پیدا می کنیم و سعی خواهیم کرد که در هر منطقه روحانی ای که موسم قبلی بدانجا رفته است دوباره به همان منطقه برود. اما از حیثی دیگر لازم است طلاب مقیم در این مناطق در مرحله تثبیتِ جذبی که صورت گرفته است به کمک ما بیایند.

 

گروه فرهنگی تبلیغی نسیم رضوان- حاشیه شهر مشهد3

منطقه محروم عباس آباد دروی مشهد

 

روحانی در پایان در توصیه ای به مسئولان و فعالان فرهنگی گفت: الحمدلله خود مسئولین فرهنگی شهر پی برده اند که حاشیه شهر منطقه ای دارای آسیب های متعدد و البته دارای پتانسیل های بالاست، لذا استدعا دارم آن کسانی که دستشان می رسد و یا در نزدیکی این محل ها حضور دارند و در این مناطق حاشیه زندگی می کنند و در کسوت روحانیت هستند، مناطق حاشیه شهر را فراموش نکنند و حداقل یک برنامه فرهنگی برای رضای خدا  و خالصا لوجه الله  انجام بدهند تا خدا هم امدادهای غیبی اش را عرضه کند.

 

گروه فرهنگی تبلیغی نسیم رضوان- حاشیه شهر مشهد4

منطقه محروم عباس آباد دروی مشهد

 

گروه فرهنگی تبلیغی نسیم رضوان- حاشیه شهر مشهد1

منطقه محروم عباس آباد دروی مشهد

 

گروه فرهنگی تبلیغی نسیم رضوان- حاشیه شهر مشهد5

حضور نوجوانان طرح نسیم رضوان در راهپیمایی روز قدس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون