تاریخ خبر: کد خبر: 8740

گزارش سیاسی و جانبدارانه فرماندار مشهد از فرایند تایید صلاحیت‌های شورای شهر

54 درصد رد صلاحیت‌شدگان اصلاح‌طلب و حامی دولت‌اند!

فرماندار مشهد اعلام کرد که 54 درصد از رد صلاحیت شدگان در انتخابات شورای شهر در مشهد را حامیان دولت و اصلاح طلبان تشکیل می‌دهند.

به گزارش «قاصدنیوز»، فرماندار مشهد اعلام کرد که 54 درصد از رد صلاحیت شدگان در انتخابات شورای شهر در مشهد را حامیان دولت و اصلاح طلبان تشکیل می‌دهند.

 

رحیم نوروزیان در نشست خبری که در دفتر فرماندار برگزار شد، اظهارکرد: از 2 هزار و 921 داوطلبی که در انتخابات شورای شهرستان مشهد ثبت نام کردند، ۲۹۹ نفر توسط هیات اجرایی و نظارت رد صلاحیت شدند.

 

وی ادامه داد: اخیرا یکی از آقایان و نمایندگان مشهد اظهاراتی را درباره ۳۰ هیات اجرایی انتخابات در مشهد مبنی بر اینکه این افراد دارای سوء سابقه، محکومیت و مسائلی مربوط به فتنه‌ مطرح  کرد، در حالی که 75 درصد از این افراد از رزمندگان دفاع مقدس هستند، چنین صحبت‎هایی ناشی از بی‌اطلاعی است و ایشان حداقل قبل از اینکه منجر به تشویش اذهان عمومی شوند می‌توانستند یک تماس با بنده بگیرند.

 

فرماندار مشهد عنوان کرد: از 2 هزار و 921 داوطلبی که در انتخابات شورای شهرستان مشهد ثبت‌نام کردند، 126 نفر از سوی هیات اجرایی انتخابات و 173 داوطلب از سوی هیات نظارت رد صلاحیت شدند و 20 تن از این ثبت‌نام شوندگان خودشان انصراف دادند که 62 نفر از افرادی که از سوی هیات اجرایی انتخابات رد شدند برای شورای شهر مشهد ثبت‌نام کرده بودند.

 

وی بیان کرد: 958 داوطلب برای 15 کرسی شورای شهر مشهد ثبت‌نام کردند و با وجود اینکه تعداد کرسی‌های شورای شهر از 25 نفر به 15 نفر کاهش یافته اما با افزایش شمار ثبت‌نام‌شوندگان در انتخابات شورای شهر مشهد مواجه شدیم.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه 77 درصد از رد صلاحیت‌ها به علت نقص مدارک بود، افزود: 13 درصد به علت سابقه محکومیت قضایی رد شدند، 7 درصد مشمول ممنوعیت شغلی بودند که باید استعفا می‌دادند و استعفا ندادند که تایید صلاحیت نشدند و سه درصد مشمول بند ج مبنی بر عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه شدند و بدین ترتیب از صلاحیت انتخاب در شورای شهر مشهد رد شد.

 

وی همچنین اعلام کرد که یک نفر از اعضای فعلی شورای شهر مشهد رد صلاحیت شده است.

 

منبع: ایسنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون