تاریخ خبر: کد خبر: 8698

حجت الاسلام رئیسی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری:

شعار انتخاباتی بنده «دولت کار و کرامت» است/ خودم را منحصر به مجموعه‌ای خاص، عنوانی خاص و جریان سیاسی خاصی نمی‌بینم/ دوره انشانویسی برای حقوق شهروندی تمام شده است

دولت باید با تمام قوا کار کند و امیدبخش باشد و برای کسانی که در جستجوی کارند به هر شکلی بتواند اقدامی انجام دهد. نگاه دولت و دستگاه‌ها به مردم باید کریمانه باشد، فساد اداری زیبنده مردم و دستگاه‌ها نیست.

شعار انتخاباتی بنده «دولت کار و کرامت» است/ خودم را منحصر به مجموعه‌ای خاص، عنوانی خاص و جریان سیاسی خاصی نمی‌بینم/ دوره انشانویسی برای حقوق شهروندی تمام شده است

به گزارش «قاصدنیوز» حجت‌الاسلام سید ابراهیم  رئیسی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری عصر جمعه 25 فروردین پس از ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران سخنانی ایراد کرد که اهم آن را در ادامه می‌خوانید:

 

*یکی افتخارات نظام اسلامی ما آن است که تمامی اجزا در این نظام با رای مردم رقم انتخاب می‌شوند و رای مردم حقیقاً سرنوشت کشور و بخش‌های مختلفی از کشور را رقم می زند.

 

*در کشور ما بعد از گذشت سه دهه یا قریب به چهار دهه از انقلاب اسلامی، دولت‌های مختلفی آمده‌اند و اقدامات خوبی را هر کدام از دولت‌ها به سهم خود انجام داده‌اند که باید اقدامات خوب همه  دولت‌ها و همه دولتمردان را ارج نهاد.

 

*علیرغم همه  تلاش‌های انجام شده، وضعیت و شراط کشور در وضعیتی است که مردم سوال می‌کنند چرا بیکاری، مردم نگران کسب و کار و رونق کسب و کار هستند.

 

*روستائیان، شهرنشینان، نخبگان و صاحب‌نظران سخن‌شان امروز این است که کشوری با این همه سرمایه‌های ارزشمند و ذخایر که خداوند داده و با این همه نیروی انسانی و نیروهای جوان و خلاق و این همه سرمایه که وجود دارد آیا در شان ملت ماست که شخص بیکاری شرمنده خانواده‌اش شود.

 

*آیا امکان برون رفت از این وضعیت وجود ندارد؟ پاسخ آن است که با مدیریتی که فرای دسته جات سیاسی فکر کند و به کشور و اعتلای کشور فکر کند، می‌توان این مشکلات را حل کرد.

 

*امروز  شرایط تغییر و تحول وجود دارد که این  تحول باید در نظام مدیریتی ایجاد شود، البته معنای این، آن نیست که دولتمردانی که در جای جای کشور  کار می‌کنند، تلاش‌شان ارزشمند نیست، بلکه باید رویکردها اصلاح شود.

 

*می‌توانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که نقشی برای مردم در اقتصاد قائل باشیم و افزایش بهره‌وری را داشته باشیم. می‌توانیم اقتصادی را ایجاد کنیم که در تکانه‌های ایام، اقتصاد کشور تکان نخورد. یکی از معناهای اقتصاد مقاومتی، همین است.

 

* از وضعیت کشور، مطلع هستم، بیش از سه دهه مدیریت در کشور داشتم و تمام لایه‌های اداری کشور را به برکت انقلاب اسلامی می‌شناسم و آسیب‌ها را می‌دانم و می‌توان بسیاری از ساختارها را اصلاح کرد تا دیگر مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

 

*بنده با مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی که سعادتی بزرگ برایم بود و با حکم مقام معظم رهبری، در این مدت تمام تلاشم این بود که آنچه از حکم رهبری استفاده می‌شود برای خدمت به زائران و مستمندان و فقرا باشد و تمام همت خویش را به کار ببرم.

 

*با نزدیک شدن به ایام انتخابات با مراجعات متعدد اعم از مردم، علما و فقها و گروه‌ها مواجه بودم که تا همین نزدیکی‌ها از حضور در صحنه امتناع می‌کردم، چون جایگاهی که امروز دارم، با هیچ مسئولیتی قابل قیاس نیست.

 

*برخی با من با احتجاج برخورد کردند و گفتند  که شما که می‌گویید در اینجا خدمت کرده‌اید،  اگر در جایگاهی که بیشتر بتوانید گره‌های بیشتری باز کنید، این چه اشکالی دارد؟ من اعلام کردم که بنایی ندارم، اما با این مراجعات و احتجاجات در صحنه حضور پیدا کردم.

 

*بیشترین مراجعاتم همان‌طور که به دولتی‌ها هم گفتم، درباره بیکاری بوده است. با این دعوت‌های بسیاری که از ناحیه فرهیختگان شد، حجت بر بنده تمام شد و با توجه به توانمندی که بحمدلله وجود دارد و با توجه به ادوار مختلف مدیریتی که دارم، به ویژه در حوزه نظارتی، به نظرم می‌توان همه نیروهایی که دل در گرو انقلاب دارند، وضعیت فعلی حتما می‌تواند به نفع کسانی که مشکل و گره دارند، تغییر کند.

 

 *حضور مردم می‌تواند در حل مشکلات نقش‌آفرین باشد.آخرین سخنم آن است که در این قضیه، ملاک و میزان رای ملت است و وظیفه ما آن است که خود را معرفی کنیم.

 

*منابعی وجود دارند که در معرفی (بنده) اغراضی دارند. آنهایی که بنده را نمی‌شناسند، خواهشم این است که از منابع معتبر در پی شناخت سوابق بنده باشند.

 

*از تصمیم‌گیری‌های سخت زندگی بنده، تصمیم‌گیری برای این مسئولیت بود، بسیار برایم سخت بود، زیرا تولیت آستان قدس رضوی مسئولیتی بسیار دلچسب و دلنشین و از سوی دیگر مشکلات زندگی مردم و خواست و دعوتی که از اقشار مختلف از من صورت گرفت، مواجه شدم و اتمام حجت برایم تمام شد.

 

*علیرغم میل شخصی‌ام، آمدم و فکر کردم که اینجا از آنجاهایی است که باید خلاف میل شخصی خود عمل کنم.

 

*(درپاسخ به سئوالی درباره تشکیل جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی): جمعی از دلسوزان انقلاب گردهم آمده‌اند که کارشان مورد احترام است.

 

*با اینکه در نشست اول این جبهه اعلام کرده بودم که آمادگی برای حضور ندارم، اما در همان نشست نام بنده توسط برخی عزیزان مطرح شد که همین جا از آن عزیزان تشکر می‌کنم.

 

*بنده  که در این عرصه وارد شدم، حتما کاندیدای همه  مردم ایران، همه  دلسوزان انقلاب و کسانی که دل‌شان برای اعتلای کشور می‌تپد هستم و خودم را منحصر به مجموعه‌ای خاص، عنوانی خاص و جریانی سیاسی خاص نمی‌بینیم و بنده به عنوان یک طلبه از مردم، با مردم و در مردم خواهم بود.

 

*برای دولت، شعار "کرامت و کار" را انتخاب کردیم، زیرا این دو مقوله نیاز کشور است.

 

*دولت باید با تمام قوا کار کند و  امیدبخش باشد و برای کسانی که در جستجوی کارند به هر شکلی بتواند اقدامی انجام دهد. نگاه دولت و دستگاه‌ها  به مردم باید کریمانه باشد، فساد اداری زیبنده مردم و دستگاه‌ها نیست.

 

*ماموریت بنده در آستان قدس، کمک به مستمندان و فقرا بوده و معاونتی هم در این زمینه ایجاد کردیم تا این بخش از پیام رهبری حل شود.از وقتی که بنده تصمیم گرفتم در انتخابات حضور پیدا کنم، بعضی از اقدامات که ممکن است شائبه انتخاباتی باشد را گفتم که انجام نشود.

 

*(در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ها در حوزه سیاست خارجی): تعامل با عزت، حتماً در برنامه کاری خواهد بود، ارتباطات ما جزء رژیم‌صهیونیستی با همه کشورها برقرار خواهد بود.

 

*حقوق شهروندی حقیقتی است که باید در میدان اتفاق بیفتد، نگارش حقوق شهروندی بس است، مگر ما نوشتن کم داریم؛ چند بار در عمر اداری بنده، این حقوق نوشته شده است.

 

*امروز میدان اجرای حقوق شهروندی است، نه میدان انشاءنویسی برای حقوق شهروندی.

 

*حل مسئله سوریه باید توسط سوری‌ها انجام شود، حضور خارجی‌ها حتماً در این کشور مشکل ایجاد می‌کند و مشکلی را هم حل نکرده، بگذارند مردم سوریه آینده سوریه را تعیین کنند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون