تاریخ خبر: کد خبر: 8607

در گفتگو با «قاصدنیوز» عنوان شد

روایت زاکانی از چرایی شکست یک راهکار ضدفساد که فقط 69 میلیون تومان هزینه در برداشت/ در قوه قضاییه پرونده‌های «بی‌خود» مانع پیشروی «باخود»‌ها می‌شود

تا وقتی اقتصاد از شرایط ابهام آلود و جعبه سیاه بودن بیرون نیاید و تبدیل به اقتصاد شفاف و مشخص نشود و تا وقتی که مردم را به عنوان ناظر بر مسئولین، نپذیریم و پاسخگو نباشیم و تا وقتی که مسئولین با روحیات خود پسندانه و فاصله گیری با مردم و زد و بند بخواهند کارها را دنبال کنند به اعتقاد من کار به جایی نمی‌رسد.

روایت زاکانی از چرایی شکست یک راهکار ضدفساد که فقط 69 میلیون تومان هزینه در برداشت/ در قوه قضاییه پرونده‌های «بی‌خود» مانع پیشروی «باخود»‌ها می‌شود

علیرضا زاکانی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «قاصدنیوز»، در پاسخ به این سؤال که پرونده‌های فسادی که او چندی است پیگیر آنهاست در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: الان برخی از آقایانی که اسمشان را قبلاً برده‌ بودیم داخل زندان هستند و پرونده‌شان در حال رسیدگی است. اما باز امیدواریم دستگاه قضایی پیگیری کند. قوه قضاییه سال گذشته 15 میلیون پرونده داشته است و بدبختی ما این است که ساختار به نحوی است است که پرونده‌های «بی خود» مانع رسیدگی به پرونده‌های «باخود» می‌شود.

 

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که راهکار عملی جبهه انقلاب برای برخورد با فساد چیست، گفت: تا وقتی اقتصاد از شرایط ابهام آلود و جعبه سیاه بودن بیرون نیاید و تبدیل به اقتصاد شفاف و مشخص نشود و تا وقتی که مردم را به عنوان ناظر بر مسئولین، نپذیریم و پاسخگو نباشیم و تا وقتی که مسئولین با روحیات خود پسندانه و فاصله گیری با مردم و زد و بند بخواهند کارها را دنبال کنند به اعتقاد من کار به جایی نمی‌رسد.

 

زاکانی ادامه داد: آقای صمصامی سال 87 به مدت سه ماه سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی شدند. ایشان گفتند ما با 63 میلیون تومان یک سرور و یک نرم افزار خریدیم و کل حساب‌های بانکی را به این سرور متصل کردیم. جزئیات 200 میلیون حساب درآمد. از این 200 میلیون معلوم شد 150 میلیون زیر 50 هزار تومان پول دارند. در بین حساب‌هایی که 50 هزار تومان به بالا پول داشتند آن عده معدودی از حساب‌ها که اکثر اعتبارات و امکانات در آنها بود شناسایی شدند. در ادامه همین که این را به سازمان مالیاتی وصل شد تا ببینند آیا این افراد مالیات می‌دهند یا نه، آقای صمصامی را عوض کردند.

 

وی افزود: یک عده نانشان در نبود شفافیت در کشور است. همان یک کار اگر درست انجام می‌گرفت بخش زیادی از مشکلات حل می‌شد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون