تاریخ خبر: کد خبر: 8553

پیکر نیمه‌جان «ثریا» بازگشت

کانال اطلاع‌رسانی برنامه تلویزیونی «ثریا» اعلام کرد این برنامه پس از دوماه توقیف، به‌صورت مشروط و محدود روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش «قاصدنیوز»، کانال اطلاع‌رسانی برنامه تلویزیونی «ثریا» اعلام کرد این برنامه پس از دوماه توقیف، به‌صورت مشروط و محدود روی آنتن خواهد رفت. محسن مقصودی، مجری و تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «ثریا» نیز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، رفع توقیف این برنامه را تأیید کرد. مطابق توافق صورت گرفته «دیده‌بان پیشرفت ایران» پس از این نباید عملکرد بخشهای اجرایی را نقد کند؛ بلکه باید منحصراً به مقوله «علم و فناوری» بپردازد.

 

طی دو ماه گذشته و پس از برنامه «نقد عملکرد طرح تحول سلامت» آنتن این برنامه با چالش مواجه شد و ادامه پخش برنامه از سوی مسئولان سازمان به شرایطی منوط شد. چنان که نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز پیش از این گفته بود: «امروز می‌بینیم که کمترین فرصت را به سازندگان «ثریا» می‌دهند و یک ابلاغ ناخواسته را به این برنامه تحمیل می‌کنند که «فقط به مباحث علمی بپردازید.» من هم تا به حال چندین بار نگرانیهای خود را در این باره اعلام کرده‌ام و به‌زودی جلسه‌ای با رئیس سازمان صداوسیما درباره «ثریا» خواهیم داشت و پیگیر این مشکلات خواهیم بود.»

 

تعطیلی برنامه «ثریا»، طی دوماه گذشته کانون توجه‌ و اعتراض نخبگان و مسئولان انقلابی قرار گرفت و موجب شکل‌گیری گفتمان کم‌سابقه‌ای در رسانه‌های انقلابی شد.

 

منبع: تسنیم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون