تاریخ خبر: کد خبر: 8515

گفتگوی مشروح «قاصدنیوز» با دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی:

ریاست خودخوانده فیاضی بر جبهه پیروان یک برنامه و ماموریت برای انتخابات آینده است/ اجازه نمی‌دهیم بار دیگر اتحاد اصول‌گرایی شکسته شود

حرف دوستان همان قید 10 رأی بود. این بحث را خودشان به حکمیت حاج آقا گذاشتند که ایشان گفتند کسی که رأی سفید داده خلاف کرده و در اساس نامه هم نیامده که 10 رأی ملاک است.

ریاست خودخوانده فیاضی بر جبهه پیروان یک برنامه و ماموریت برای انتخابات آینده است/ اجازه نمی‌دهیم بار دیگر اتحاد اصول‌گرایی شکسته شود

به گزارش «قاصدنیوز»، با توجه به فعل و انفعال‌های اخیر در جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی، با دکتر محمد علی جعفری دبیر این جبهه گفتگو کردیم که مشروح آن در ادامه خواهد آمد:

 

قاصدنیوز: افراد نزدیک به جبهه پیروان چندی پیش عکسی را منتشر کردند و گفتند آقای فیاضی رئیس جبهه شده است اما چند روز پیش به عنوان دبیر جبهه نشست خبری گذاشتید و پاسخگوی سؤال خبرنگاران شدید. لطفاً درباره وقایعی که اخیرا در جبهه پیروان رخ داده کمی توضیح دهید. بالاخره چه کسی دبیر است؟

جعفری: بر اساس اساسنامه، هر دو سال یک بار باید انتخابات هیئت رئیسه‌ی جبهه پیروان برگزار شود. هیئت رئیسه گذشت که آقای بنی هاشمی رئیسش بودند اول فروردین اعلام کردند که شهریور ماه باید انتخابات برگزار شود. گذشت تا اینکه سه هفته قبل از انتخابات اعلام کردند که هر کس در هر بخش می‌خواهد کاندیدا شود، ثبت نام کند. من، آقای خاتمی و آقای رضویان برای ریاست نامزد شدیم. در انتخاباتی که با حضور 17 تشکیلات برگزار شد، من 7 رأی آوردم، آقای خاتمی 6 رأی و آقای رضویان نیز 4 رأی. با اینکه در اساسنامه چیزی قید نشده بود، اما بر اساس عرفی که وجود داشت، بار دوم رأی گیری شد. بنده در دور دوم 7 رأی، آقای خاتمی 4 رأی و 6 نفر دیگر نیز رأی سفید دادند. قاعدتاً بنده بر اساس اساسنامه و هر عرف دیگری به عنوان دبیر جبهه انتخاب شدم اما بعضی‌ها گفتند باید دبیر 10 رأی داشته باشد.

 

قاصدنیوز: چه کسانی این حرف‌ را زدند؟

جعفری: همین کسانی که الان بحث راه انداخته‌اند. آقایان بنی هاشمی، فیاضی و انتظاری. البته آقای فیاضی اصلاً معلوم نیست عضو جبهه هست یا نه

 

قاصدنیوز: این قید 10 رأی بر چه اساسی گفته شد؟

جعفری: گفتند در اساس نامه نوشته شده در حالی که همچین چیزی در اساسنامه نیست. فقط آمده که مصوبات مهم جبهه باید دو سوم رأی داشته باشد اما انتخابات مصوبه نیست. نکته دیگر اینکه اصلاً ممکن است یک نفر 10 رأی نیاورده باشد، این یعنی جبهه نباید رئیس داشته باشد؟ در گذشته هم همچین حرفی نبوده، ما در هیئت رئیسه داشتیم افرادی که 4 رأی بیشتر نداشتند. لذا بحث دوستان از نظر ما مردود است. من الان دبیر جبهه هستم حالا این چند نفر نمی‌خواهند قبول کنند به ما ربطی ندارد. انتخابات هم قابل تکرار نیست. اینکه نمی‌شود بگویند به مزاج ما خوش نیامد پس یک انتخابات دیگر برگزار کنیم! دوستان ما را بر نتابیدند ما هم حرف خلاف آنها را تحمل نکردیم. گفتم بنده دبیر جبهه هستم و به حرف شما هم نیست. البته نخواستیم سر و صدا راه بندازیم اما آنها بیانیه دادند و اطلاعیه دادند و گفتند اصلاً همان هیئت رئیسه قبلی بماند در حالی که طبق اساسنامه بعد از دو سال آن هیئت رئیسه قبلی هیچ وجاهتی ندارد.

 

قاصدنیوز: بعد از این موضوع بود که خدمت آیت الله علم الهدی رفتید؟

جعفری: در اساسنامه آمده است نظر نماینده ولی فقیه هر چه باید به همان باید عمل شود. دوستان خودشان رفتند خدمت آیت الله علم الهدی و صحبت‌هایی کردند که بعد حاج آقا گفتند همه اعضا بیایند. همه رفتیم ما وقع را خدمت ایشان شرح دادیم. حرف دوستان همان قید 10 رأی بود. این بحث را خودشان به حکمیت حاج آقا گذاشتند که ایشان گفتند کسی که رأی سفید داده خلاف کرده و در اساس نامه هم نیامده که 10 رأی ملاک است.

 

قاصدنیوز: اینجا عملاً باید بحث تمام می‌شد دیگر؟

جعفری: البته از نظر ما از همان اول هم بحثی نبود. به هر حال بعد جلسه آقای بنی هاشمی به من گفتند من ریاست را به شما تفویض می‌کنم. من هم گفتم تشکلی که رأی داده تفویض کرده و به حرف شما نیست. البته خود ایشان هم به من رأی داده بود. بعد دوباره جلسه گذاشتند و گفتند از نظر ما قابل قبول نیست. من به حاج آقای علم الهدی عرض کردم که دو راه وجود دارد که من دبیر نباشم. اول اینکه من استعفا بدهم، که این کار را نمی‌کنم و دوم اینکه شما بفرمایید که من نباشم و الا هیچ کس دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد. انتخابات برگزار شده و نتیجه‌اش هم مشخص است اما دوستان فکر کردند خانه خاله است! به هر حال ما ادامه آن انتخابات اول را برگزار کردیم. تشکل‌ها و سه نفر از هیئت رئیسه قبلی هم در آن جلسه حضور داشتند و صورت جلسات نیز موجود است. آنجا خانم شریعتی با 11 رأی نائب رئیسی اول، آقای خاتمی با 10 رأی نائب رئیس دوم و آقایان علیزاده و خاکپور هم به عنوان منشی انتخاب شدند. در جلسه دیگری نیز آقای میرزایی به عنوان سخنگو انتخاب شد. غیر از این برگزاری انتخابات دیگر، موضوعیتی ندارد.

 

قاصدنیوز: موضوع انتخاب آقای فیاضی به عنوان رئیس چه بود؟

جعفری: دوستان بعد رفتند خودشان یک انتخابات برگزار کردند و اصلاً نمی‌دانیم چه کسی در آن انتخابات شرکت کرده است. آقای فیاضی هم اصلاً کاندیدای ریاست نبوده و حتی ما هنوز نمی‌دانیم ایشان عضو کدام تشکیلات است! ایشان یک زمانی نماینده آقای دهقانی در جبهه بود که وقتی خود ایشان در جلسه حضور داشتند دیگر حضور آقای فیاضی توجیهی ندارد. نکته دیگر اینکه اصلاً ما در اصول گرا بودن آقای فیاضی شک داریم. من به عنوان دبیر جبهه اصلاً حضور ایشان را در جبهه نمی‌فهمم و نمی‌دانم ایشان چه کاره است!

 

قاصدنیوز: چه طور ممکن است یک نفر بگوید من رئیسم؟! همینطوری که نمی‌شود

جعفری: خوب شما هم بگید من رئیسم! کاری ندارد که!

 

قاصدنیوز: یعنی انتخابات برگزار نشده است؟

جعفری: می‌گویند برگزار شده، ما هم فقط شنیدیم. در کل این‌ها حق نداشتند جلسه‌ای برگزار کنند، چون من به عنوان دبیر جبهه باید جلسات را برگزار کنم. دوم اینکه به هیچ عنوان جبهه پیروان تا دو سال دیگر حق برگزاری انتخابات ندارد مگر اینکه یک بلایی سر این هیئت رئیسه در بیاید یا نماینده محترم ولی فقیه بگویند و الا کسی حق ندارد برای خودش انتخابات برگزار کند. آقایی انتخابات را برگزار کرده هم هیچ مسئولیتی نداشته است. آقای بنی هاشمی اصلاً سمتی ندارد که بخواهد انتخابات برگزار کند. آقای فیاضی رئیس خودخوانده است.

 

قاصدنیوز: مگر آیت‌الله علم الهدی نگفتند که انتخابات درست است؟ مگر قبول نکردند که شما رئیس شدید؟

جعفری: خود آقایان باید پاسخ بدهند. این‌ها می‌گویند بر اساس اساسنامه رئیس باید 10 رأی داشته باشد که اصلاً در اساسنامه همچین چیزی نبود. جلسه با حاج آقای علم الهدی هم نتیجه‌اش مشخص است

 

قاصدنیوز: به نظر شما این رفتار هیئت رئیسه سابق و معرفی رئیس جدید با چه نیتی انجام شده است؟

جعفری: ما نمی‌خواهیم دعوا راه بیندازیم اما به هر حال می‌خواهند ما را از کار بندازند. این‌ها به نظر می‌رسد با طراحی و برنامه ریزی باشد. برنامه‌ریزی توسط کسانی که عمری سر و کله‌شان عمری در جبهه پیدا نیست. آقای فلانی که نماینده‌اش در خانه احزاب نماینده حزب اعتدال است می‌خواهد برای جبهه اصول‌گراها دلسوزی کند؟

 

قاصدنیوز: منظور شما این است که حضور آقای فیاضی یک طراحی برای انتخابات آینده است؟

جعفری: قطعاً همینطور است. دوستان گفته بودند تا انتخابات ریاست جمهوری همان هیئت رئیسه قبلی بماند دیدند نشد رفتند سراغ آقای فیاضی. به نظر من تعدادی از این‌ها مأموریت دارند. این افراد همانطور که می‌خواستند اصلاح طلب‌ها را در گذشته تطهیر کنند، الان هم دنبال همین بحث‌ها هستند، در خانه احزاب همین بحث را دنبال کردند. ما از مطبوعات می‌خواهیم روشنگری کنند که حقایق در این غوغاسالاری آقای فیاضی گم نشود. ما نخواستیم شلوغش کنیم اما دوستان مثل اینکه کوتاه نمی‌آیند. کسی که صدر تا ذیل تشکیلاتش 4 نفر بیشتر نیست آمده قفل درب دفتر جبهه را عوض کرده است! البته ما مشکلاتمان را حل می‌کنیم. اگر بنا باشد که دوستان را به دادگاه بکشانم، قطعاً این کار را خواهم کرد. آقایان هم باید پاسخگوی این رفتارشان باشند. ما این بد اخلاقی‌ها را قطعاً پیگیری می‌کنیم.

 

قاصدنیوز: به نظر شما این اتفاق‌ها به انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی که جبهه پیروان خط خودش را از ائتلاف اصول‌گراها جدا کرد ربطی دارد؟

جعفری: بعضی از این دوستان فکر می‌کنند آن لیست جبهه متحد اصول گرایی را بنده رقم زده‌ام. می‌گویند دکتر جعفری عضو جبهه پایداری است! خوب من که در همین جبهه پیروان رأی آوردم و رئیس شدم، چه طور می‌گویند که عضو پایداری هستم؟ آن برادری که خودش این طرز فکر را رهبری می‌کرد در جبهه 3، 4 رأی بیشتر نیاورد. ما بحث این دوستان را اصلاً نمی‌فهمیم. البته بگویم که این‌ها نفر هستند، تشکیلات نیستند.

 

قاصدنیوز: به عنوان دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری، واکنش شما به این رفتارها چگونه خواهد بود؟

جعفری: ممکن است به دادگاه دادخواست بدهیم. آقایان از دید ما محکوم هستند. اما در کل کار خودمان را انجام می‌دهیم. هم اتحاد اصول‌گرایی و هم منویات آیت الله علم الهدی را به جد دنبال می‌کنیم. حالا این دو سه نفر آدم می‌خواهند نباشند، خوب نباشند، اصلاً مهم نیست.

 

قاصدنیوز: برنامه شما برای انتخابات آینده چیست؟

جعفری: ان شا الله برنامه داریم که در انتخابات آینده همه اصول‌گراها زیر یک پرچم باشند. آن روند اتحادی که در انتخابات مجلس گذشته به وجود آمد روند خوبی بود و جریان اصول‌گرایی ضرر نکرد. جبهه پیروان - که چند نفر بودند و نه تشکیلات- در انتخابات گذشته خطا کرد. خیلی از بچه‌های جبهه پیروان مسئول ستاد ائتلاف اصول گرایی بودند و موافق روالی که جبهه پی گرفته بود، نبودند.

 

 

قاصدنیوز: پس با حضور شما آن رفتاری که جبهه پیروان در انتخابات مجلس نشان داد، تکرار نمی‌شود؟

جعفری: در این مسائل شورای جبهه پیروان تصمیم گیر است. البته با وجود شناختی که از تشکل‌ها داریم یقین داشته باشید اجازه نمی‌دهیم آن اتفاقی که در 7 اسفند 94 رخ داد تکرار نمی‌شود. این تشکل‌ها قطعاً به سمت اعتدال پیش نمی‌روند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون