تاریخ خبر: کد خبر: 8461

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه مشهد:

برخی در مجلس وکیل مدافع آمریکا شده‌اند و می‌گویند «دم زدن از فتنه تا کی؟!»/ حالا به ما بگویید کاسب فتنه، با بیانات رهبری چه می‌کنید؟

حالا به بنده و امثال بنده اهانت کنید و بگویید کاسب فتنه، مهم نیست، ما سرباز قضیه‌ایم، سرباز باید ترکش بخورد، باید گلوله بخورد، باید جان دهد، برای ما مهم نیست اما مقام معظم رهبری را چه می‌گویید که فرمودند فتنه 88، خط قرمز ما هست.

برخی در مجلس وکیل مدافع آمریکا شده‌اند و می‌گویند «دم زدن از فتنه تا کی؟!»/ حالا به ما بگویید کاسب فتنه، با بیانات رهبری چه می‌کنید؟

به گزاش«قاصدنیوز» آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.

 اهم مطالب طرح شده توسط وی بدین شرح است:

 

  • تشکر می‌کنم از جمع دلداده کربلای حسینی که در کسوت خدمت‌گزاری زائرین اربعین سیدالشهدا (علیه‌السلام)، از حرم مطهر امام هشتم (علیه‌السلام) و از تربت علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) عازم این سفر هستند و ان‌شاءالله هفته آینده در مسئله اربعین، بحثی دارم که خدمتتان عرضه خواهم داشت.

 

  • (با اشاره به روز و هفته استکبار ستیزی): انقلاب دوم نامیدن تسخیر جاسوس خانه آمریکا از سوی امام، تنها یک شعار نیست.انقلابی که 15 سال با نظام ستم‌شاهی جائر، پنجه در پنجه، این‌همه شهید داد تا به پیروزی رسید، امام فرمودند عمل این جوانان در اشغال جاسوس خانه آمریکا، انقلاب دوم است، چرا انقلاب دوم است؟

 

  • تسخیر سفارت آمریکا اولین سیلی انقلاب اسلامی به آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم بود. تا آن روز، آمریکا به‌عنوان قدرت اول در کره زمین مطرح بود، کسی جرأت این‌که حتی سخنی در برخورد با نظام استکباری آمریکا بگوید، نداشت، جوانان از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند، دیپلمات‌های آمریکا را اسیر کردند؛ این اولین سیلی بود که بر آمریکا درروی کره زمین بعد از جنگ جهانی دوم نواخته شد، خب این انقلاب دوم بوده؛ در واقع، علت اولی که امام گفتند انقلاب دوم بود.

 

  • تسخیر «جاسوس خانه» آمریکا، تضمین‌کننده انقلاب اسلامی بود. آمریکایی‌ها یک نسخه‌ای دستشان بود و آن نسخه کودتای 28 مرداد بود؛ شاه را بردند آمریکا، تمام دار و دسته شاه را در آمریکا جمع کردند و آنجا بنای مقدمه‌چینی و توطئه داشتند، همان نقشی که در کودتای 28 مرداد انجام دادند، دوباره انجام دهند و شاه را برگردانند؛ آنچه توطئه آمریکا را نقش بر آب کرد و آمریکا را در توطئه‌اش به ذلت کشاند، این حرکت جوانان پیرو خط امام بود که جاسوس خانه را گرفتند و الا انقلاب ما دقیقاً دچار مشکل نهضت ملی سال 1332 شده بود و به‌کلی این انقلاب سقوط می‌کرد لذا امام فرمودند انقلاب دوم.

 

  • نگاه دوم ما به خود آمریکا است، آن روزی که جاسوس خانه آمریکا اشغال شد، آمریکا در داخل خودش، یک کشتی آرام بود، یک کشور کاملاً مطمئن، مردم آمریکا از یک رضایت نسبی نسبت به سیاست‌های دولت برخوردار بودند و همه حرکت‌های دولت‌مردان آمریکا را در راستای تأمین منافع و توسعه زندگی خودشان می‌دیدند و تقدیر هم می‌کردند، این داخل آمریکا بود، بیرون آمریکا هم معادلات بین‌المللی استکباری آمریکا در دنیا، عین یک شطرنج با حکومت‌ها، قدرت‌ها و دولت‌ها در همه کشورها حتی در شوروی که آن روز رقیب آمریکا بود، بازی می‌کرد، این هم قدرت بین‌المللی آمریکا.

 

  • امروز، نقطه‌ای در کره زمین نیست که پرچم امریکا را آتش نزنند. نقطه‌ای شما در آمریکا پیدا نمی‌کنید که در آن نقطه نگویند مرگ بر آمریکا و جایی نیست درروی کره زمین که پرچم آمریکا را آتش نزنند، به فرموده مقام معظم رهبری در فرمایشات پریروزشان، فرمودند «الآن در هر گوشه دنیا، هر آزادی‌خواهی بخواهد سر برآورد و قیام کند، اول شعاری که می‌دهد، شعار مرگ بر آمریکا است.

 

  • ایران، امن‌ترین کشور منطقه است، الآن 27 سال است از دریا و خشکی، کشور ما را محاصره کرده اما مثل سگ پارس می‌کند و هی می‌گوید گزینه نظامی روی میز است، قدرت یک‌قدم نزدیک شدن ندارد، این کشور، امن‌ترین کشورهای منطقه است.

 

  • اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا آینه روشن وضعیت داخلی آمریکاست. مناظره این دو نامزد ریاست جمهوری از دو حزب آمریکا، دقیقاً نمایشگر شفاف برای وضع داخلی آمریکا بود؛ ترامپ در همه حرف‌هایی که زده است، آخرین جمله‌ای که گفته این است که «این انتخابات، نقطه نجات آمریکا است»، مفهوم این جمله چیست؟ یعنی آمریکا دارد غرق می‌شود، امریکا دارد نابود می‌شود.

 

  • کلینتون هم در اظهاراتش می‌گوید «این انتخابات، تنها شانس نجات دموکراسی در آمریکا است»، یعنی در آمریکا دموکراسی نیست، در آمریکا استبداد، ظلم و بردگی است، این آمریکای با این عظمت، برده یک اقلیت، یک‌مشت یهودی ذلیل نکبت صهیونیست است، این معنای حرف کلینتون است.

 

  • دو نفر آمده‌اند و می‌گویند ما بهترین فرد مملکتیم، می‌خواهیم کشور را اداره کنیم، هرکدام، دیگری را به فساد اخلاقی، به بی‌عفتی، به فحشا متهم می‌کند و نسبت می‌دهد، این وضع آمریکا است، این هم وضع داخلی است، آمریکا در این شرایط است.

 

  • صلابت امروز رهبر معظم انقلاب در مقابل استکبار همان صلابت امام بزرگوار در روز تسخیر جاسوس خانه آمریکاست.امروز عین همان صلابت را می‌بینیم.

 

  • آن روز وقتی جوانان ما از دیوار سفارت‌خانه بالا رفتند، یک عده آدم‌های ضعیف‌النفس مرعوب شده امریکا، آن روز بودند، بازرگان استعفا داد، دولت ملی‌گرای بازرگان سقوط کرد، یک عده بودند هنوز از آمریکا می‌ترسیدند، هنوز آمریکا مقابل چشمشان بود و چشمشان را پرکرده بود، وقتی جوانان این کار را کردند، این‌ها استعفا دادند و از قدرت کنار رفتند.

 

  • امروز هم یک دار و دسته‌ای در کنار جامعه باصلابت ولایی ما در مقابل آمریکا، چشمشان به دست آمریکا است و حساب می‌کنند سازش با آمریکا، مشکلات کشور را حل می‌کند، مقام معظم رهبری در فرمایشات پریروزشان فرمودند «نسخه سازش با آمریکا که بعضی‌ها فکر می‌کنند سازش با آمریکا مشکلات ما را حل می‌کند، این نسخه مال سه دسته است.

 

  • یک دسته وابسته‌ها و مزدوران آمریکایی که می‌خواهند در جریانات سیاسی مملکت خود را نشان دهند؛ یک عده از نفس افتاده‌ها، کسانی که از انقلاب خسته شدند، پیر شدند، نفس راه رفتند در مسیر انقلاب و ادامه انقلاب را ندارند، حاضر هم نیستند بروند در خانه بنشینند و دسته سوم، کسانی که دنیاطلب‌اند؛ این‌ها فکر می‌کنند عیاشی‌ها، جفتک زدن‌ها، آزادی در گناه، فسق و فجور و فحشا در این است که آمریکا به کشور بیاید»؛ این سه دسته هستند که می‌گویند سازش با آمریکا، مشکلات ما را حل می‌کند.

 

  • (با اشاره به سه تجربه سازش دولت‌های ایران با آمریکا): در تاریخ 37 ساله بعد از پیروزی انقلاب، ما سه بار با امریکا سازش کردیم و ببینید نتیجه آن چه شد؛ در دولت سازندگی، جوانان حزب‌الله لبنان آمریکایی‌ها را گروگان گرفتند، دولت ایران آمد وساطت کرد، پادرمیانی کرد و گروگان‌های آمریکایی آزاد شدند. بلافاصله، آمریکا اسم رییس‌جمهور آن‌وقت، آقای هاشمی را به پلیس بین‌الملل داد که به‌عنوان یک مفسد تعقیب کند، این اولین برخوردشان با ما در مقابل اولین خدمتی که به آنان کردیم، بود.

 

  •  در دولت اصلاحات، آمدند به‌عنوان سیاست خارجی و تنش‌زدایی، همه مشکلات با آمریکا را حل کنند، کار به‌جایی رسید که در افغانستان آمریکایی‌ها را کمک کردند، آنان آمریکایی‌ها را بر طالبان مسلط  کردند، آمریکا با کمک این‌ها وارد افغانستان شد و بلافاصله، رییس‌جمهور آمریکا، ایران را محور شرارت خطاب کرد، این هم سازش دوم.

 

  • سازش سوم هم در این دولت، در این برجام است که نتیجه‌اش را دیدید؛ مقام معظم رهبری فرمودند «سازش با آمریکا، نتیجه‌اش این برجام است» دیگر از این بهتر نمی‌شود، در دو سازش قبل، سرمایه هم ندادیم، اینجا سرمایه هم دادیم، فناوری‌های هسته‌ای‌مان را هم دادیم، یعنی این‌ها آن‌قدر نابکار و بدجنس هستند، آن‌قدر شیطان هستند که حتی ما سرمایه دادیم در راه این سازش و بعد خود وزیر خارجه آمریکا، جان کری اعلام می‌کند تحریم‌های بعد از برجام، بیش از تحریم‌های ما قبل از برجام بوده است.

 

 

  • ( با اشاره به اتفاقات اخیر مجلس): شما ببینید وضع ما به کجا رسیده، آن‌وقت یک عده بیایند بشوند مدافع آمریکا، از فتنه 88 که فتنه آمریکایی هست، دفاع کنند. خود همین خانم کلینتونی که می‌خواهد رییس‌جمهور شود، همان زمان که وزیر خارجه بود گفت و هم الآن در سخنرانی‌های تبلیغاتی‌اش می‌گوید، می‌گوید فتنه 88 را ما راه انداختیم، ما با توییتر این تشنج را در ایران رهبری کردیم، رسماً می‌گوید فتنه 88 مال ما بود و بعد یک عده در خانه ملت، در چنین مکان مقدس می‌گویند «از فتنه دم زدن تا کی؟»

 

  • وجود مقدس پیغمبر اکرم به ما اعلام‌خطر کردند، در روایتی که لسان العرب در ماده فتن نقل می‌کند در آن روایت می‌فرمایند «إنی أَرَى مَوَاقِعَ الْفِتَنِ خِلَالَ بُیُوتِکُمْ»، من پیغمبر فتنه‌ها را لابلای خانه‌های شما می‌بینم و کدام خانه‌ای از مجلس شورای اسلامی و خانه ملت بالاتر؟ امروز فتنه در مجلس است، پیغمبر گفتند، «إنی أَرَى مَوَاقِعَ الْفِتَنِ خِلَالَ بُیُوتِکُمْ»، این‌ها مدافع فتنه 88 شدند، بعد می‌گویند فتنه تا کی؟

 

  • حالا شما به بنده و امثال بنده اهانت کنید و بگویید کاسب فتنه، مهم نیست، ما سرباز قضیه‌ایم، سرباز باید ترکش بخورد، باید گلوله بخورد، باید جان دهد، برای ما مهم نیست اما مقام معظم رهبری را چه می‌گویید که فرمودند فتنه 88، خط قرمز ما هست.

 

  •  این‌ها وابسته به همان‌هایی هستند، دنباله‌روی همان خطی هستند که وقتی جوان‌های ما از دیوار سفارت‌خانه بالا رفتند، امام آن صلابت را نشان داد، این‌ها استعفا دادند و دولتشان سقوط کرد، دنباله همان خط آمده امروز آمده آن حرف‌ها را می‌زند ولی خوشبختانه، استکبارستیزی ما قوی‌تر از آن روز ادامه دارد؛ مسئله استکبارستیزی ما امروز به یک نقطه اقتدار ملی مبدل شده که در منطقه، اول قدرت هستیم.

 

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون