تاریخ خبر: کد خبر: 6825

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح سناریوی نفود بیان کرد:

جیسون رضائیان گفته آن‌قدر به یک مسئول بلندپایه نزدیک شده‌ بودم که طعم و مارک آدامس او را می‌دانستم

نفوذی‌های جریان غرب‌گرا در بخش‌های اجرایی نفوذ کرده‌اند. تا به الآن یکی از این افراد به نام جیسون رضائیان(خبرنگار واشنگتن پست) شناسایی شده است. این شخص آن‌قدر در سیستم اجرایی نفوذ کرده است که به‌عنوان پایگاه اطلاعاتی آمریکا به آن‌ها گزارش می‌دهد و می‌گوید که من آن‌قدر به این مسئول بلند پایه جمهوری اسلامی نزدیک شده‌ بودم که طعم آدامس و مارک او را می دانستم چیست.

جیسون رضائیان گفته آن‌قدر به یک مسئول بلندپایه نزدیک شده‌ بودم که طعم و مارک آدامس او را می‌دانستم

به گزارش «قاصدنیوز»، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشستی که در حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد و به موضوع بررسی وقایع هفته گذشته مجلس در جریان تصویب برجام و سناریوی نفوذ در پسابرجام اختصاص داشت به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

اهم مطالب طرح شده در این نشست بدین شرح است:

 

  • روز تصویب برجام در مجلس پیامکی از طرف مادر شهید احمدی روشن به بعضی از نمایندگان فرستاده‌شده بود. در این پیامک نوشته‌شده بود : این‌که در مجلس ما بردیم یا شکست خوردیم مهم نیست این باارزش است که هنوز در مجلس مردان بزرگی وجود دارند که من به‌عنوان یک مادر ایرانی به آن‌ها افتخار می‌کنم و خیلی مهم نیست که تعداد شما کم است ولی خدا وعده نصرت و پیروزی داده است.

 

  • امروز مردم سرشان را بالا می‌گیرند چراکه یک‌لحظه هم در برابر خطرات ناشی از مذاکرات و برجام غفلت نورزیدند. اگر ملت ایران مذاکرات را به چالش نمی‌کشید الآن فاجعه خیلی شدیدتر از این بود. برای این دو سال مذاکرات باید یک روایت فتح تدوین کرد؛ آنچه در مذاکرات گذشت و الآن به اینجا رسیده است تنها 20 درصد قضیه است و 80 درصد ماجرا از این به بعد است. برای این‌که بفهمیم از این به بعد باید چگونه عمل کنیم باید برگردیم و در این دو سال یک رمزگشایی از مدیریت و هدایتگری‌های مقام معظم رهبری انجام دهیم و رفتار ایشان را باید عناصر ارزشی خوب تجزیه‌وتحلیل کنند. همچنین باید از رفتار و استراتژی‌های برخی دیگر از مسئولان هم رمزگشایی و آن‌ها را تحلیل کنیم و بشناسیم.

 

  • دولت برای اینکه بتواند استراتژی خودش را پیاده کند می‌خواست در مجلس کاری انجام نشود ولی رهبری می‌فرمودند که باید کار بررسی در مجلس صورت گیرد، ازجمله این سه نفر آقایان ظریف و روحانی و لاریجانی بنا داشتند که کار به مجلس نرسد و این برجام به‌عنوان چالشی برای رهبری نظام شود.

 

  • در این مدت شاهد استراتژی عدم اطلاع‌رسانی بودیم. مثلاً برای اجتماع «اجازه نمی‌دهیم»مشهد، پخش مستقیم مذاکرات کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون ویژه برجام فشار می‌آوردند. حتی برای سخنرانی بنده که یکی از شهرهای شیراز قرار بود دریکی از سالن‌های آموزش‌وپرورش برگزار شود، تا فهمیدند که سخنران هستم، سالن را در اختیار ما نگذاشتند و مجبور شدیم در سالن دیگری صحبت کنیم. با این استراتژی می‌خواستند در بی‌اطلاعی، آن مهندسی طراحی‌شده داخلی و خارجی را به هدف برسانند، می‌دانند که اگر ملت آگاه باشد جلوی هر توطئه شومی را می‌گیرد.

 

  • این دولت گفتاردرمانی را بر محور کوچک نمایی چیزهای خیلی بزرگ و بزرگنمایی چیزهای خیلی کوچک قرار داده است در دستور کار خود قرار داده است. آن چیزی  که درباره موشک‌های سپاه در تونل‌های زیرزمینی پخش شد، مربوط به توان 10 سال قبل ماست که به نمایش درآمد. این سیستم دفاعی خیلی عظمت دارد، ولی متأسفانه می‌بینید آقای ظریف می‌گوید آمریکا با یک بمب می‌تواند همه سیستم دفاعی ما را از بین ببرد!

 

  • بنده از نزدیک شاهد نوع مدیریت جناب آقای لاریجانی در برجام بودم که با تمام وجود مایه می‌گذاشت تا این موضوع به تصویب برسد. به نظرم این تصویب به‌عنوان لکه ننگی در تاریخ قانون‌گذاری جمهوری اسلامی ثبت شد آن‌هم در مجلسی که همیشه در آن سرو گردنمان را بالا می‌گرفتیم که مجلس ما یک مجلس فرمایشی نیست و قانون‌گذاری‌اش دستوری نیست.

 

  • گزارش بیست‌صفحه‌ای کمیسیون ویژه برجام سند افتخار مجلس است. آقای لاریجانی اجازه قرائت آن را هم در صحن مجلس نمی‌دادند. چرا؟ چون گزارش تکان‌دهنده است و این گزارش را هر کسی بدون اینکه نگاه سیاسی داشته باشد، اعم از کاسب و دانشجو و کارمند بخواند می‌گوید که نباید حتی یک‌بند از این برجام اجرا شود. ولی شما دیدید جوری طراحی کردند که نگذارند قرائت شود و بعدازاینکه یک‌فوریتی طرح رأی آورد موافقان و مخالفان نظر بدهند.

 

  • آقای لاریجانی دو هفته پیش‌ازاین که گزارش کمیسیون ویژه برجام تهیه بشود نقل کردند که طرح را به خدمت رهبری بردم و گفتم آقا ما این طرح را داریم. آقا هم این طرح را دیدند. آن روز آقای لاریجانی طرح را داده بودند به آقای جلالی و حقیقت پور و آن‌ها شروع کرده بودند به بردن پیش نمایندگان و مطرح کردن این مسئله که رهبری این طرح را دیده‌اند و تائید کردند. بالاخره به هر روشی که نمی‌خواستند گزارش کمیسیون ویژه برجام خوانده شود، در مجلس خوانده شد. دیدیم که بلافاصله آقای لاریجانی سریع طرح را در دستور کار قراردادند و دو فوریت را مطرح کردند که با اعتراض نمایندگان روبه‌رو شدند که هنوز پیشنهادات نرسیده چرا باید دو فوریت را رأی‌گیری کنیم؛ درنهایت یک‌فوریت طرح رأی آورد و وقتی‌که یک‌فوریت طرحی رأی بیاورد گاهی اوقات بررسی طرح تا 2 ماه حتی تا 6 ماه هم طول می‌کشد ولی دیدیم که بعد از 24 ساعت کمیسیون امنیت همه را فراخواندند که بنده هم که جزو کمیسیون بودم. دیدیم که در این 3 سالی که برخی از افراد کمترین حضور را در جلسات کمیسیون داشتند آمدند بالاخره ما هم پیشنهادات را نوشتیم و طبق قانون مطرح کردیم پیشنهادات خودم و آقای کوثری و امثالهم که 4 نفر موافق بودیم ولی از 26 نفر کمیسیون 20 نفر دیگر پیشنهادات را رد می‌کردند و طرح را همین‌جوری رگباری تصویب می‌کردند درحالی‌که طبق آیین‌نامه نمایندگان وقت داشتند تا 2روز آینده پیشنهادات را بنویسند، ولی به یک جلسه کار را تمام کردند.

 

  • در جلسه غیرعلنی آقای لاریجانی گفتند که در این چند روز نشستیم طرح را با آقای حجازی(از مسئولین دفتر رهبری) و آقای شمخانی بررسی کردیم و تصمیم بر این شد که همین را تصویب کنیم. این همان استراتژی که به‌پای رهبری ببندند که با این ادبیات آقای لاریجانی این موضوع را برای نمایندگان تشریح که آقا هم این را قبول دارند و اینکه پیشنهادات را بگذارید کنار و رأی بدهید و تمام کنید. ما هم که با شناختی که داشتیم و پیگیری‌هایی که کرده بودیم نه در این موضوع و نه در موضوعات قبل‌تر، مقام معظم رهبری مطلقاً نه‌تنها امری در شیوه قانون‌گذاری نمی‌کنند، بلکه توصیه می‌کنند که همیشه مجلس باید وظیفه‌اش را با گردن برافراشته در پیش خدا انجام دهد و این حجت شرعی است که رهبری به گردن ما گذاشته‌اند. با این القاء، در جلسه در طی 15دقیقه طرحی که می‌خواهد به برجام آری یا نه بگوید و یک‌طرفش شر و طرف دیگر آن خیر است را  تصویب کردند. با رسیدن خبر به رهبری، بعدازظهر آن روز اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری صادر شد و دیدید که برخلاف آن چیزی که آقای لاریجانی گفته بودند، مطالبی آمده بود.

 

  • در آن دو روزی که جلسه تعطیل بود توافق شده بود که بگذارید پیشنهادات مطرح شود. در آن روز آقای زارعی دیدند لاریجانی برخلاف حرفی که زدند، اجازه مطرح کردن پیشنهادات را ندادند آمدند با داد و فریاد و گریه می‌گفتند که آقای لاریجانی چرا برخلاف آن چیزی که توافق کردیم عمل می‌کنید؟ چرا از اسم ما سوءاستفاده کردید که بعد هم دچار شوک شدند و به اورژانس مجلس منتقل شدند.

 

  • این طرح بالاخره دارای اشکالاتی است و شما دیدید که رهبری در هیچ جایی برجام را تائید نکردند و برعکس هرچه ما شنیدیم از نگاه توأم با سردی و با دفع به برجام نگاه کردند و در بعضی جاها هم آشکارا و علنی فرمودند و باید گفت که برجام اصلاً با هیچ‌یک از اصول و منطق اسلام و قانون اساسی ما و انقلاب ما جور درنمی‌آید. درهرصورت با این ایراداتی که به برجام وارد است، اگر تصویب بشود، بدانید که ما مدیریتش خواهیم کرد و این‌طور نخواهد شد که هر کاری که بخواهند، انجام دهند. شورای نگهبان هم برجام را بررسی نکرده است و اصلاً برجام مورد تأییدش نیست و بدانید که شورای نگهبان طرح مجلس  را بررسی کرده و به این طرح نظر داده است.

 

  • نفوذی‌های جریان غرب‌گرا در بخش‌های اجرایی نفوذ کرده‌اند. تا به الآن یکی از این افراد به نام جیسون رضائیان(خبرنگار واشنگتن پست) شناسایی شده است. این شخص آن‌قدر در سیستم اجرایی نفوذ کرده است که به‌عنوان پایگاه اطلاعاتی آمریکا به آن‌ها گزارش می‌دهد و می‌گوید که من آن‌قدر به این مسئول بلند پایه جمهوری اسلامی نزدیک شده‌ بودم که طعم آدامس و مارک او را می دانستم چیست. بدانید که آ«شخص در تمام جلسات سری این مسئول بلندپایه شرکت می‌کرده است، درحالی‌که آن مسئول، این فرد را یک خبرنگار معرفی می‌کنند و قبول نداشته که ایشان جاسوس است. با این گفته پرونده‌ها را باز کردند و دیدند که جیسون رضائیان جاسوس‌ است. موارد دیگری هم بوده که یکی از افراد امور خارجه ایران به جیسون رضائیان وصل بوده و همه اطلاعات وزارت را به ایشان می‌دادند. در هر مرحله از آقای ظریف با طرف مذاکره‌کننده، آن‌ها از قبل می‌دانستند که ما با چه مهندسی جدیدی داریم به مذاکره می‌آییم. رهبری فرمودند نفوذ انجام‌شده و منافع ملی ما ضربه خورد.

 

  • نسل جدید ما با جهاد مقابل نفوذی‌ها، چهره آمریکایی‌ها را باید بشناسند و به گفته رهبری به حول و قوه الهی از این مرحله هم سربلند و پیروز بیرون خواهیم آمد و خواهید دید که این نقمت تبدیل به نعمت خواهد شد. این مسئله به‌جایی خواهد رسید که همین آدم‌هایی که مذاکره کرده‌اند می‌آیند و باز کتاب می‌نویسند؛ همچنان که آقای روحانی در آن زمان کتاب نوشته و گفته چه خطایی کردیم و دوباره در این مسئله نیز خودشان می‌نویسند که راهی که رفتیم اشتباه بوده و این آمریکایی‌ها با این‌ها کاری خواهند کرد که روزی برگردند به دامان رهبری و از ایشان بخواهند که شما بیایید و ما را نجات دهید از دست این‌ها و این اتفاق می‌افتد؛ چون جوهر دین ما مبارزه با استکبار جهانی و زمینه‌سازی فرج امام زمان(عج) است و جوهر استکبار جهانی باطل هست و از بین بردن زمینه‌های معنویت است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون