تاریخ خبر: کد خبر: 6607

آیت‌الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهدمقدس:

باید پسر ملک سلمان را گردن بزنند نه چند پلیس بدبخت را!/ شهرها را سیاه پوش کنید

در حادثه دیروز، این‌که می‌گویند ۹۰۰ تا، ۸۰۰ تا، جناب آقای استاندار فرمودند، دیشب مدیرکل سازمان حج خراسان تماس گرفته و گفته هزار جنازه را برده‌اند، الآن ۵۰۰ تا روی زمین است، بالای ۱۵۰۰ کشته حادثه دیروز بوده و این حادثه دیروزی، جنایت دیگری که انجام داده‌اند.

باید پسر ملک سلمان را گردن بزنند نه چند پلیس بدبخت را!/ شهرها را سیاه پوش کنید

به گزارش «قاصدنیوز»، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، ۳ شهریورماه مشهد مقدس در حرم امام رضا (ع) با اشاره به حوادث غمبار اخیر در منا که به کشته شدن جمع زیادی از حجاج ایرانی منجر شده، با بی‌کفایت خواندن آل سعود در اداره حج، گفت: بی‌کفایتی شیطانی و نابکارانه آل  سعود، عید قربان دیروز را بر امت اسلام، عزا قرارداد و این فاجعه نابکارانه برحسب این بی‌کفایتی در عرصه زندگی مسلمانان فاجعه‌ای به وجود آورد.

 
امام جمعه مشهد افزود: این بی‌کفایتی، بی‌کفایتی حساب‌شده است، یعنی این عناصر ناپاک غیرمسلمان و کافر به‌عنوان یک بی‌کفایت، این بی‌کفایتی توسط استکبار مدیریت‌شده است.
 
 
وهابیت برای براندازی حج بر سرزمین مقدس مسلط شده‌اند
 
جاسوس انگلیسی، مستر همفری در خاطرات خودش می‌گوید نقطه هدفی ما از تأسیس وهابیت این است که مسجدالحرام و کعبه براندازی شود، حج براندازی شود، مدینه براندازی شود، بایستی حج به‌عنوان یک کنگره اسلامی در دنیا وجود نداشته باشد، این‌ها از روز اول که خاندان نجس العین آل سعود را بر سرنوشت مردم و. مقدرات سرزمین مقدس حرم مسلط کرده‌اند، این‌ها به‌قصد براندازی اساس حج این‌ها را مسلط کرده‌اند.
 
 
بی‌کفایتی آل سعود، بی‌کفایتی ارادی و حساب‌شده است
 
این بی‌کفایتی، یک بی‌کفایتی طبیعی نیست، یک بی‌کفایتی ارادی و عمدی است بنیاد استکبار است که این مولود نامشروع خود را به‌عنوان یک بی‌کفایت در اداره حج، مأمور براندازی حج کرده چون این بی‌کفایتی تنها در امسال ظاهر نشد.
 
سال ۱۳۵۴ بنده در منا خودم شاهد آن آتش‌سوزی بزرگ بودم که  ۴ هزار نفر در آن آتش‌سوزی نابود شدند که انسان‌ها وسط آتش ضجه می‌زدند؛ هلیکوپترهای فیلم‌برداری از بالای هوا  فیلم‌برداری می‌کرد، آنان با چند ماشین آتش‌نشانی که راه‌ها بسته بود می‌خواستند آتش را خاموش کنند، لااقل برای آتش‌نشانی از امکانات هوایی، هواپیما و هلیکوپتر استفاده نمی‌کردند برای این‌که مردم در آتش بسوزند، این را بنده با چشم خودم سال ۵۴ شاهد بودم.
 
سابقه کشته شدن حجاج در مدیریت آل سعود بر حج
 
در سال ۱۹۹۰ برحسب ازدحام جمعیت در تونل منتهی به مسجد الاحرام، ۱۴۲۶ نفر کشته شدند، در سال ۱۹۹۲، دو سال بعدش بر اثر ازدحام بر روی پل جمرات، ۲۷۰ زائر از بالا پرتاب شدند به پایین و کشته شدند، در سال ۱۹۹۸، درست دو سال بعد، ۱۱۸ نفر از حجاج در رمی جمرات کشته شدند، در سال ۲۰۰۴، سال ۱۳۸۲ در رمی جمرات، ۲۴۴ نفر به شهادت رسیدند، در سال ۲۰۰۶، در ورودی شرقی جمرات، ۳۴۵ نفر بر اثر ازدحام کشته شدند.
 
در همین ۲۰۰۶ بر اثر فروریختن یک ساختمان هتل ۸ طبقه، ۷۰ نفر زائر آسیایی کشته شدند، در سال ۱۹۹۷ در آتش‌سوزی گسترده، ۳۴۰ حاجی به شهادت رسیدند و ۱۵۰ نفر زخمی شدند و امسال هم این دو حادثه بزرگ، سقوط جرثقیل؛ عرفان العلاوی، مؤسس مؤسسه میراث اسلامی مکه خودش گفته، می‌گوید حادثه سقوط جرثقیل، این اهمال دولت و مسؤولین سعودی بوده.
 
جرثقیل سقوط کرده متعلق به پسر پادشاه عربستان است
این جرثقیلی که سقوط کرد، مربوط به شرکت ساختمانی «نسماء»  بوده که متعلق به پسر ملک سلمان، پسر پادشاه عربستان مالک این شرکت بوده و جرثقیلش سقوط کرده در مسجد الاحرام و مردم کشته شدند، یعنی این اثر مستقیم جنایت این حکومت نابکار است، اصلاً مسئله طوفان وسط نبوده؛ می‌گویند پیچ و مهره‌های این جرثقیل بازشده بوده و بر اثر طوفان نبوده این قضیه، این کشتار عمدی حجاج بوده.
 
ممانعت ورود تیم پزشکی ایران عامل افزایش کشته‌ها
 
در حادثه دیروز، این‌که می‌گویند ۹۰۰ تا، ۸۰۰ تا، جناب آقای استاندار فرمودند، دیشب مدیرکل سازمان حج خراسان تماس گرفته و گفته هزار جنازه را برده‌اند، الآن ۵۰۰ تا روی زمین  است، بالای ۱۵۰۰ کشته حادثه دیروز بوده و این حادثه دیروزی، جنایت دیگری که انجام داده‌اند.
 
گروه امدادی بعثه حج ایرانی، این رفته گفته ما طبیب داریم، گروه‌درمانی داریم، امکانات درمانی داریم، بگذارید حجاج ایرانی را نجات دهیم، جلوی این‌ها را گرفته‌اند و نگذاشته‌اند کمک کنند، این عزیزان ما در خراسان، در گلستان و سایر هم‌وطنان ما عمداً کشته شدند و نگذاشتند برادران و خواهران گروه امدادی به آنان برسند، شاید اگر به این‌ها می‌رسیدند، این‌ها نجات پیدا می‌کردند و از دست نمی‌رفتند، جنایت حد ندارد که این‌ها انجام دادند در قضیه دیروز
 
پسر پادشاه عربستان، عامل کشتار حجاج در سرزمین منا
 
اصل قصه چی بوده؟ روزنامه‌های کشورهای عربی نوشته‌اند البته بعد دولت سعودی تکذیب کرده و این تکذیب هیچ دلیلی ندارد، آن‌ها که نوشته‌اند، با دلیل و شاهد عینی نوشته‌اند، با نظر شاهد عینی این‌ها را پخش کرده‌اند؛ گفته‌اند مردم ازیک‌طرف به‌طرف جمرات می‌رفتند و از طرف دیگر برمی‌گشتند، این خیابانی که مال برگشت بوده، اسکورت سلطنتی محمد بن سلمان، پسر پادشاه سعودی که همه‌کاره است و همه جنایت‌ها را او انجام می‌دهد، اسکورت او می‌آمده به عکس حرکت مردم، ۲۰۰ نیروی امنیتی ارتشی داشته، ۱۵۰ نیروی امنیتی پلیس داشته، با ۳۵۰ نیروی امنیتی و وسایل برخلاف حرکت مردم از توی خیابانی که مردم می‌آمدند، از آن خیابان حرکت می‌کردند به‌طرف کاخ خراب‌شده‌شان.
 
قربانی کردن انسان‌ها به دست آل سعود در دوران قرون‌وسطایی هم سابقه ندارد
 
مردمی که در این مسیر بودند، با این اسکورت برخورد کردند، برگشته‌اند با این خیابانی که جمعیت داشته با طرف جمرات می‌رفته، آن جمعیت ریخته‌اند به سر این جمعیت بر اثر فشار اسکورت و این حادثه به وجود آمده؛ قصه در قرون‌وسطایی بی‌نظیر است، حکام مستبد دیکتاتور قرون‌وسطایی در حرکتشان رعیت را قربانی می‌کردند و این حرکت، از این عناصر ناپاک به این صورت انجام‌گرفته است.
 
جریان تبلیغی انحرافی آل سعود
 
بعد یک جریان تبلیغاتی آمده فرافکنی که ایرانی‌ها شعار می‌دادند و چون شعار می‌دادند، درگیری شده و به جان هم افتاده‌اند، از دروغ؛ شعار مال برائت از مشرکین در عرفات بوده نه در منا، این قضیه را ببینید، در این حد فرافکنی، در این حد کذب و دروغ؟
 
الآن ما در عزای صدها عزیز خودمان که از این کشور، از این سرزمین و این استان نشسته‌اند، ما به خاک نشسته‌ایم در مقابل این بی‌بندوباری‌ها و خود ملک سلمان از توی قصرش، از پشت شیشه همه منظره را می‌دیده و بعد هم گفته یک عده از مسؤولین را گردن بزنید که کوتاهی کرده‌اند، اگر بنای بر گردن زدن گنه‌کار است، اول باید پسر خودش را گردن بزند، او با اسکورتش آمده باعث این جنایت شده.
 
پسر ملک سلمان را باید گردن بزنند نه چند پلیس بدبخت را
 
کی را گردن می‌زنند؟ چهارتا پلیس بیچاره بدبخت از زندگی افتاده را، فکر می‌کنند به این وسیله آنان را بکشند و خانواده‌های آنان را عزادار کنند به خاطر عیاشی‌ها، خوش‌گذرانی‌ها و قدرت پروری های خودشان؛ این تنها یک جنایت عربستان در منا نبوده، همین دیروز عناصر مزدور عربستان در صنعا با دو انتحاری، مردم را در نماز عید قربان به خاک و خون کشیده‌اند و منفجر کرده‌اند و در همین دیروز، جنگنده‌های عربستانی، مردم نمازگزار یمن را بمباران کردند و در همین دیروز، عناصر مزدور عربستان در داعش، چهار شهر شیعه‌نشین در سوریه، فوعه، کفریا، نبل و الزهرا را محاصره کردند که الآن در حال سقوط است و زن و بچه را به خاک و خون کشیده‌اند، جنایت این نابکاران حد ندارد و تنها در کشتار منا و مکه نیست و چرا این‌جور شد؟ به خاطر نفوذ آمریکا.
 
هشدار مقام معظم رهبری نسبت به نفوذ سیاسی آمریکا
 
مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «نفوذ سیاسی آمریکا از نفوذ اقتصادی خطرناک‌تر است»، یک آمریکا و یک انگلستان آمد در این مردم از ۲۰۰ سال پیش نفوذ کرد، نفوذش را به امریکا سپرد و نتیجه‌اش، این‌همه جنایت در مقدس‌ترین و محترم‌ترین سرزمین‌های اسلامی است. «مرگ بر آمریکا»
 
ریاست عربستان بر حقوق بشر، نشان داد بشر و حقوق آن ملعبه استکبار است
 
آن‌وقت این نظام به این جنایتگری، به این بیدادگری، حامی تروریسم در دنیا، این را آمدند دو روز قبل کرده‌اند رییس حقوق بشر در سازمان ملل، عربستان شده رییس حقوق بشر، حالا فهمیدید حقوق بشر افسانه است؟ حالا فهمیدید بشر و حقوقش ملعبه آمریکاست؟ حالا معلوم شد همه این حرف‌ها و سازمان‌ها بین‌المللی، همه دست‌سازهای استعمارگر برای استکبار جهانی در دنیا هستند؟ دیگر سازمان ملل توی این کره زمین آبرو دارد وقتی رییس سازمان حقوق بشرش عربستان سعودی باشد بااین‌همه جنایت؟
 
عزیزان، برادران، خواهران، ما بیدارباشیم به هشدار این رهبر حکیم پیامبرگونه توجه کنیم و گوش دهیم، نگذاریم امریکا نفوذ کند، عزیزان مسؤول ما، چه چیز را می‌گویند جهان؟ دیگر فضای بعد از برجام، جهان برای ما آماده‌شده؟ جهان کیه؟ امریکا جهان است؟ دو تا کشور دریوزه‌گر آمریکا و اروپا جهانند؟ جهان با شما چه می‌کند بعد از برجام؟ فضای بعد از برجام به جهان آماده‌شده؟ این‌ها جهانند؟
 
مسؤولان کشور بدانند آمریکا، جهان نیست، گرگ مسلط بر بشر است
 
مقام معظم رهبری بارها گفته‌اند امریکا جهان نیست، امریکا یک گرگ مسلط بر بشر است که برای تثبیت استکباری خودش، انواع و اقسام درندگی‌های بی‌سابقه در تاریخ بشریت را انجام می‌دهد.
 
خدایا، این خانواده‌ها منتظر عزیزانشان هستند، چطور می‌شود این جنازه‌ها را آورد برای پدرها، برای مادرها، برای بچه‌ها، برای همسرها؟ آن لحظه‌ای که آنان خداحافظی می‌کردند و سار هواپیما می‌شدند، هیچ همسری فکر نمی‌کرد دیگر عزیز خودش را نبیند، هیچ بچه‌ای فکر نمی‌کرد این لحظه آخر بابا است، دیگر بابا به‌جای خودش، جنازه‌اش برمی‌گردد.
 
اعلام عزا از سوی رهبری، اعلام عزاداری بقیة‌الله است/ شهرها را سیاه‌پوش کنید
 
این بچه به بابا می‌گفت از مکه بیایی، چی برای من سوغات می‌آوری، امروز جنازه‌اش را از مکه برایش سوغات آورده‌اند؛ مقام معظم رهبری عزای عمومی اعلام کرده‌اند، برادران، خواهران، معنای اعلام عزای عمومی به‌وسیله مقام معظم رهبری به اعلام عزای عمومی به‌وسیله دولت فرق می‌کند، این حجت امام زمان است اعلام عزای عمومی کرده یعنی وجود اقدس بقیه‌الله عزادار است، این اعلام عزای عمومی را محترم بشمارید، سیاه بپوشید، عزادار شوید، مدیریت‌های شهری شهرها را سیاه‌پوش کنند، پرچم‌های سیاه بلند کنند، نایب امام زمان اعلام عزا کرد چون امام زمان عزادارند.
 
خدایا این‌ها برمی‌گردند، حق هم دارند، این مسئله بی‌سابقه نیست، این‌طور برگشتن به‌طرف وطن، سابقه دارد، سابقه‌اش آن لحظه‌ای است که کجاوه‌های سیاه‌پوش ابی‌عبدالله به‌طرف مدینه برگشت، این سکینه قبل از این‌که به مدینه برسد، در کوچه‌باغ‌های نخلستان‌های مدینه وقتی رسیدند، صدا زد «مدینه جدنا لا تقللینا...» «مدینه شهر ما، ما را راه نده، ما با بابا رفتیم، بی‌پدر داریم برمی‌گردیم».
 
این عزیزان ما ان شاالله با آن شهدا محشور می‌شوند، آینده آخرت آنان در ناز و نعمت و حشر با شهدای کربلاست و روی سیاه و افتضاح و بی‌آبرویی برای این عامل مزدور ناپاک آمریکایی، آل سعود و حکومت سعودی در برابر این جنایت‌ها باقی خواهد ماند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون