تاریخ خبر: کد خبر: 6491

تکرار کلمه افراطی گستاخی با ولایت است

یکی از کلماتی که دیگر به یکی از کلیدواژه های مهم و پر تکرار مسئولین دولت و بالاخص شخص رئیس جمهور و رسانه های طرفدار ایشان تبدیل شده کلمه افراط ،افراطی گری و افراطی است و این یکی از برچسب های زیادی است که این دولت به منتقدان و مخالفان خود در این مدت زمان زده است

تکرار کلمه افراطی گستاخی با ولایت است

به گزارش قاصدنیوز، حسین ابراهیمی در وبلاگ سرباز صفر جنگ نرم نوشت:

 

گاهی کسی ناخواسته اشتباهی را مرتکب می شود اما وقتی به او در مورد آن اشتباه تذکر می دهند چون جویای حق است ،آن تذکر را می پذیرد و اشتباه خود را تکرار نمی کند و همیشه اینچنین افرادی در معرض عفو و بخشش قرار دارند ،اما کسی که پس از تذکر باز خطا و اشتباه خود را تکرار می کند دیگر این کار عنوانی جدید پیدا می کند و او را دیگر خطاکار و غافل نمی خوانند بلکه نام چنین شخصی مقصر و مغرض است و در دستگاه الهی نیز تکرار و تجری بر یک گناه صغیره خود یک گناه بزرگ و نابخشودنی است.

 

اینکه کسی آنقدر یک اشتباه را تکرار کند و بر آن اصرار بورزد تا شخص اول مملکت که معمولا و حتما ایراد های مسئولین را اول خصوصی و کرارا با آنها مطرح می کند ،مجبور شود بیاید در یک تریبون عمومی در مورد آن هشدار دهد ،مسئله مهمی است و حال اگر بعد این تذکر عمومی با وصفی که بیان شد باز این عمل تکرار شود آیا اسم این چیزی جز اثبات گستاخی و طغیان و یاغی گری است؟

 

یکی از کلماتی که دیگر به یکی از کلیدواژه های مهم و پر تکرار مسئولین دولت و بالاخص شخص رئیس جمهور و رسانه های طرفدار ایشان تبدیل شده کلمه افراط ،افراطی گری و افراطی است و این یکی از برچسب های زیادی است که این دولت به منتقدان و مخالفان خود در این مدت زمان زده است؛ حال آنکه مفاهیمی چون افراط و اعتدال مفاهیمی نسبی هستند که باید نسبت با معیار و شاخص تعیین شوند و بی شک شاخص در جامعه اسلامی مقام ولی فقیه می باشد.

 

امام خامنه ای در در دیدار اقشار مختلف مردم در تاریخ  ۱۳۹۴/۰۶/۱۸ فرمودند:

یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت درونی، حفظ روحیّه‌ی انقلابیگری است در مردم؛ بخصوص در جوانها. سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، روحیّه‌ی حماسه و انقلابیگری را در او بکُشند و از بین ببرند؛ جلوی این باید ایستاد. جوان، روحیّه‌ی انقلابیگری را باید حفظ کند. و مسئولین کشور جوانهای انقلابی را گرامی بدارند؛ این‌همه جوانهای حزب‌اللّهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال اینها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت، باید به روحیّه‌ی انقلابیگری تشویق کرد؛ این روحیّه است که کشور را حفظ میکند، از کشور دفاع میکند؛ این روحیّه است که در هنگام خطر به داد کشور میرسد. سه عامل اساسی اقتدار ملّی اینها است: اقتصاد قوی و مقاوم، علم پیشرفته و روزافزون، و حفظ روحیّه‌ی انقلابیگری در همه بخصوص در جوانها؛ اینها است که میتواند کشور را حفظ کند؛ آن‌وقت دشمن مأیوس خواهد شد.

 

بلافاصله و بعد از سه روز جناب روحانی که از نقد عملکرد خود در کمیسیون برجام آشفته است ،دوباره جوانان انقلابی و دلسوز را افراطی خطاب می کند و می گوید: 

برجام به معنای شکستن همه این زنجیرهاست و آنهایی که روی کلمات این توافق پرافتخار که در آینده در خصوص جزئیات آن سخن خواهم گفت، نظر دارند، بدانند که نخواهم گذاشت عده ای افراطی بخواهند به امید این ملت ضربه بزنند.

 

البته این امور چیز جدیدی در این دولت نیست و قبل از این هم بار ها بلافاصله یا با فاصله کمی بعد از سخنان ولی امر مسلمین ،مفاهیمی متضاد و متناقض با بیان ایشان توسط شخص رئیس جمهور و مسئولین دولت بیان شده که با وجود تکرار دیگر نمی توان حکم به اتفاقی بودن آن کرد.

 

در پایان باید گفت تمام مشروعیت ریاست رئیس جمهور محترم به تایید و امضای مقام ولایت فقیه است که این امضای رضایت اگر به هر نحو مخدوش شود ،با حمایت قانونی و به فضل الهی و دست نیرو های مومن چونان که در مورد بنی صدر انجام گردید ریاست جمهوری ایشان ادامه پیدا نخواهد کرد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون